2022-02-10, 00:51
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Ja, enligt Efterlyst-reportaget bor Terje med sina hundar och katter samt en hyresgäst. Relativt bekräftat iaf..

Terjes bekant Helge Ha*nsen säger i Efterlystreportaget att Terje har katter. På Terjes Facebook framgår att han har en tjock vit-med-lite svart katt vid namn ”King” som Terje uppger är glad i mat från kylskåpet.

Det har inte framkommit vem som tar hand om King och de andra katterna nu. Det har snart ju gått 2 1/2 månad.
Hade Terje egentligen nämnt för någon när han planerade att komma hem igen?
Det har ju inte framgått riktigt hur länge han hade uppgett att han skulle vara borta.

På Terjes Facebook skriver han ibland på ungerska.
Senast redigerad av coli 2022-02-10 kl. 01:32.
Citera
2022-02-10, 00:58
Medlem
fittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spotlife
Att frågan utreds som mord med okänd gärningsperson har nog mer att göra med att detta ger polisen mer resurser att utreda det hela. Vilket nog inte ges när man misstänker självmord eller på annat sätt egenförorsakad handling. Psykos, eller ett liknande drogförorsakat tillstånd verkar svårt att utesluta.

Gissar att polisen har något mer som pekar i riktning mot att Terje för egen maskin orsakat sitt försvinnande och att detta är orsaken till avpubliceringen. Men detta kan vara svårt att skriva rakt av utan att spekulera i någons självmord, därför avstår man och avpublicerar. Allt annat skulle väl vara väldigt sensationellt?

Citat:
Ursprungligen postat av Tråknick
Jag är väldigt enig med detta.

Kommer "mord med okänd gärningsperson" från efterlyst?

Norsk polis säger också något om "frivilligt försvinnande" tolkar det som ej självmord. Borde väl också kunna uteslutas när han lämnar all sin egendom vid den åldern.

Svensk och Norsk polis har uttalat sig i media och sagt att det är mycket som pekar mot mord eller att det är troligt att ett mord ligger bakom försvinnandet. Eller Norsk polis sa något i stil med att det ser ut att ligga något "kriminellt" bakom det hela. Så tror inte bara det handlar om en klassning.
Citera
2022-02-10, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Då bör det finns lite tobaken i bilen som Terje skulle ha med sig hem till Norge.

Jag tycker att det är märkligt att grannen dagen innan Terjes avresa fick reda på hur mycket pengar Terje har i sin plånbok.

Jag noterar att grannen känner till att Terje hellre använder kontanter än kort.

Vad kan vi få fram om grannen, vem umgås han med, koppling till Sverige, var det någon mer än Terje som besökte grannen dagen innan avfärd?
. Angående grannen och summan på pengarna, så kan det vara så att Terje sålt något för 17000 nkr till Helge. Terje kanske hade mer med sig när han drog.
Citera
2022-02-10, 01:11
Medlem
Ser inget fel i att hans vän visste om pengarna, de levde tillsammans i samma hus och berättade nog allt för varandra.

Datorn och telefonen lämnades kvar i bilen för att vara på den säkra sidan och inte bli spårade är min gissning.. någon har mördat/kidnappat honom, vem?
Citera
2022-02-10, 01:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EldoradoBakpulver
Ser inget fel i att hans vän visste om pengarna, de levde tillsammans i samma hus och berättade nog allt för varandra.

Datorn och telefonen lämnades kvar i bilen för att vara på den säkra sidan och inte bli spårade är min gissning.. någon har mördat/kidnappat honom, vem?

Vems är skorna som låg på golvet under ratten, är det känt?

Om Terjes, varför ligger de där?

Om NN:s, varför ligger de där?

NN = No Name = Okänd
Citera
2022-02-10, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EldoradoBakpulver

Vem syftar du på?
Citera
2022-02-10, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ma1964
. Angående grannen och summan på pengarna, så kan det vara så att Terje sålt något för 17000 nkr till Helge. Terje kanske hade mer med sig när han drog.
I Efterlyst uppges att Terjes plånbok med kontokort låg kvar i bilen också, kontanterna var borta.
Terje hade beviljats ett bolån på 600 000 Nkr som fanns på hans bankkonto.
Det sägs ju också att det låg 2 mobiler i bilen men i reportaget talar man endast om 1 mobil som dom lyckats tömma på info.
Var är den andra mobilen och datan då?
Citera
2022-02-10, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
I Efterlyst uppges att Terjes plånbok med kontokort låg kvar i bilen också, kontanterna var borta.
Det sägs ju också att det låg 2 mobiler i bilen men i reportaget talar man endast om 1 mobil som dom lyckats tömma på info.
Det fetade är en trådsanning. Det ska ha funnits en stor summa på hans bankkonto. Hur stor den summan är vet vi inte.
Citera
2022-02-10, 01:50
Moderator
OYs avatar
Noterar att Terje tycks skriva på både svenska och norska på Facebook såvitt jag kan se.

Har Terje en koppling till Sverige?
Citera
2022-02-10, 01:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx

Har någon överfört eller försökt överföra Terjes pengar till annat konto med dator och mobilt bredband?

Kan det förklara dator och betalkort i bilen?

Finns det inga pengar på Terjes konto är betalkortet inte värt något.
Citera
2022-02-10, 01:55
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har någon överfört eller försökt överföra Terjes pengar till annat konto med dator och mobilt bredband?
I ett tidigare inlägg framgår det att polisen kontrollerar eller ska kontrollera Terjes konton.
Citera
2022-02-10, 02:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
I ett tidigare inlägg framgår det att polisen kontrollerar eller ska kontrollera Terjes konton.

Ja, det förutsätter jag att polisen gör.

Jag försöker bara hitta en rimlig förklaring till fynden i bilen.

Skorna tycker jag är märkligt placerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in