Citat:
Ursprungligen postat av
p.griffin
Min uppfattning också! Det måste ha varit i ett specifikt ärende som han/de befann sig där, av alla ställen, och det verkar ju ha varit ett viktigt ärende eftersom han/de forcerade bommen.
Det enklaste hade ju varit att vända. Efter vad Terje hade sagt skulle han resa till nordnorge.
Vad fanns/finns innanför bommen som var/är så viktigt?
I tråden framgår att Terje hade otur med bommen. Det går tydligen att köra runt på 3 vägar på ön. Bara en är avstängd av en bom. Jag utgår från att man kommer åt bommen från båda håll om man bara kör runt på dom andra vägarna. Men det är min slutsats utifrån det jag läst. Stämmer det finns det inget speciellt bakom bommen, utan den har bara en avskräckande effekt på allmänt nyfikna.
Edit: detta är fel, vägarna är inte sammanbundna utan denna väg stängs av av en bom som måste öppnas för att man ska komma in.
Att han slagit in fel kod 2 ggr säger mig att han inte fått någon kod till den. Hade du fått en kod du trodde skulle stämma så försöker du med den många gånger i tron om att du slagit fel. Prövar du bara två gånger har du ingen aning om koden.
Jag tänker att bommen är droppen som får hans bägare att rinna över, det är mörkt och kallt, han är påverkad och frustrerad, kraschar bilen och finner ingen väg ut. Han skäms för mycket för att han på fyllan försökt forcera bommen och sabba sin nya bil han var så rädd om (vad ska vännerna säga?) att han bestämmer sig för att det får vara nog. Han hoppar i sjön och förfryser snabbt, han har ju inget underhudsfett heller.