2022-02-09, 20:55
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Dokumentaren om Arne Treholt får meg til å tenke på intervjuet med TH i nrk. Jeg tror de to har mye til felles, om ikke annet diagnosen.

De to kjenner jo hverandre. Gikk på skøyter i lag. Han er fra Brandbu, ikke langt unna Jaren.
Citera
2022-02-09, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
De to kjenner jo hverandre. Gikk på skøyter i lag. Han er fra Brandbu, ikke langt unna Jaren.

Det er vel ikke mer enn 8 år i mellom de to dinosaurene
Citera
2022-02-09, 21:07
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Der ser du ja.

Den fornektelsen om at de var skyldige, TS: «jeg er jo bare en stakkar som ville min hustru alt vel» AT: «jeg er jo bare en stakkar som ville Norge og Verden alt vel». De fremstår som kopier av hverandre i de intervjuene.
Citera
2022-02-09, 21:15
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Der ser du ja.

Den fornektelsen om at de var skyldige, TS: «jeg er jo bare en stakkar som ville min hustru alt vel» AT: «jeg er jo bare en stakkar som ville Norge og Verden alt vel». De fremstår som kopier av hverandre i de intervjuene.

Hehe, okei, jeg har ikke sett dokumentar om Treholt, men det skal jeg gjøre.
Kan hende at de kjente hverandre veldig godt, bortsett fra at de bare gikk på skøyter sammen, og at TH har på en måte kopiert Treholts personlighet. Psykopater har som kjent ikke noen egen personlighet, men kopierer andres.
Kanskje er det Treholt som har hjulpet TH med forretningskontakt i Russland. TH var jo avbildet utenfor Kreml i Moskva. Det røde plass, eller hva det heter der. Mener å huske at det var en forretningstur.
Skulle vært interessant å vite mer om dette med TH og Treholt. Treholt har jo kontakter i KGB, det som i dag heter FSB. Russisk etterretning.
Citera
2022-02-09, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsvogeren
Kryptorigget er en villedning. Det kan fint være de to siktede som står bak dette. Det har aldri vært noen reell kidnapping. Politiet etterforsker dette som en drapssak. At de går bredt ut i media er jo for å finne spor og løsninger som fører til fellende bevis mot de to siktede. At TH kan ha hatt andre medhjelpere for å kvitte seg med liket er jo mulig. Ser ikke for meg RU som en typisk drapsmann.
Du må nok oppdatere deg litt

Politiet med kraftig advarsel til gjerningspersonene
https://www.tv2.no/a/14028293/
Citera
2022-02-09, 21:23
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Dokumentaren om Arne Treholt får meg til å tenke på intervjuet med TH i nrk. Jeg tror de to har mye til felles, om ikke annet diagnosen.

Tok meg samme tanken. De er oppvokst noen steinkast fra hverandre i omtrent samme tiden. Det har også vært snakk om her at TH hadde gode kontakter innen AP. Arne var talentfull og flink, og trodde han var smart nok til å komme unna med en fæl forbrytelse. Absolutt mange likheter her.

Så til dagens skråblikk: Kan bakhonet ha noe med TREholt å gjøre?
Citera
2022-02-09, 22:28
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Du må nok oppdatere deg litt

Politiet med kraftig advarsel til gjerningspersonene
https://www.tv2.no/a/14028293/

Det intervjuet er bra. Han hinter godt om hva han tenker om saken.
Citera
2022-02-09, 23:07
Medlem
Wow, dette forumet er beintøft. Jeg undret meg over en artikkel og ble møtt med beskyldninger om å sverte folk, ikke være oppdatert nok, og trolling. Det var aldri min intensjon. Jeg har aldri ment at jeg sitter på fasit, men ønsket å lufte en tanke med dere. Jeg aner ikke hvem som står bak dette drapet. Husker dere da forumet i løpet av kort tid fant identiteten til RU eller da dere løste deler av cryptomeldingene? Da var det ekstremt spennende å følge med. Drittslenging, og folk som vil ha rett mer enn å finne svar – not so mutch. Og det synes jeg er synd. Ikke at det er et forums jobb å løse denne gåten, og jeg er like frustrert som dere over at media og politiet trikser mer enn de informerer, men hva om …
Citera
2022-02-09, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Jo, men vet vi alt hva som kom ut a dette?

Og om RU er på vei ut av saken, har vi kun hans advokats ord på.
Advokatens ord betyr ikke mye, men det må være en grunn til at dette er tema. Ru har spurt om politiet kan henlegge slik at han kan fortsette samarbeidet med Frank. Videre avslørte ru ths monerointeresse. Jeg oppfatter ru som troverdig og neppe alene i stand til å kvalitetssikre ths mesterdrapsplan. Han kunne ikke la den løsmunnede og stormannsgale dressguttungen være garantien for et liv i frihet. Da vil pengesikringen ved drapet være bortkastet. Th tenker neppe på arvingene. Mr x må være en person med langt mer kriminell erfaring og innsikt enn den uslepne diamanten. Teh er siste som snakket med aeh, th den første til åstedet og teh like etter. Th har avsatt dna under knehaser, teh knuser lamper, th avsetter blod på dørkarm, ringer konstant utenom vanlig mønster og spiller bekymret ektemann, lyger og nekter avhør. Det er mye som tyder på at th er drapsmannen og sønnen dekker over dette. Hvorfor skal teh dekke over for en ukjent x. Da må denne x være en nær person eller at alt rakner om identiteten til x blir avslørt. Kan det ha noe å gjøre med alibiet?
Citera
2022-02-10, 00:24
Medlem
Citat:
Hehe, okei, jeg har ikke sett dokumentar om Treholt, men det skal jeg gjøre.
Kan hende at de kjente hverandre veldig godt, bortsett fra at de bare gikk på skøyter sammen, og at TH har på en måte kopiert Treholts personlighet. Psykopater har som kjent ikke noen egen personlighet, men kopierer andres.
Kanskje er det Treholt som har hjulpet TH med forretningskontakt i Russland. TH var jo avbildet utenfor Kreml i Moskva. Det røde plass, eller hva det heter der. Mener å huske at det var en forretningstur.
Skulle vært interessant å vite mer om dette med TH og Treholt. Treholt har jo kontakter i KGB, det som i dag heter FSB. Russisk etterretning.

TH var i Russland for å se på skøyteløp.
Citera
2022-02-10, 10:25
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Noe skurrer med dette opplegget og det gjør det hele interessant. Også interessant at du kan opplyse om «dates» på Tjuvholmen mellom «Frank» og RU forsåvidt.

Nei, i fare for å gjenta meg selv, dette opplegget og publiseringen av det tror jeg det ligger en helt annen agenda bak enn det som forsøkes fremstilt.

Det står jo i artikkelen om møtene:
Vinteren 2020 hadde de flere møter på Tjuvholmen, hvor Frank fortalte at han hadde kontorer.

De møttes også i en bil ved en anledning, og kommuniserte via den krypterte tjenesten Wickr.
Og videre:
Og kanskje kom han til å få en andel av gevinsten, forteller han i avhør at han tenkte.
Jeg kan si med en gang at hvis RU gikk med på dette på bakgrunn av det som skrives her, at
han "kanskje" ville få en andel av gevinsten, så er han ikke mye til forretningsmann, ihvertfall.
Men det kan jo være han har fått et forskudd av noe slag. Det virker bare merkelig hvis han
skulle si ja til å bruke to måneder på dette, uten noen garanti for betaling.

Var mistankegrunnlaget mot RU i forkant av "Frank" nok til å ta ut en siktelse i seg selv?
Eller baserer siktelsen seg også på funn gjort i UC-operasjonen?
Citera
2022-02-10, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det står jo i artikkelen om møtene:
Vinteren 2020 hadde de flere møter på Tjuvholmen, hvor Frank fortalte at han hadde kontorer.

De møttes også i en bil ved en anledning, og kommuniserte via den krypterte tjenesten Wickr.
Og videre:
Og kanskje kom han til å få en andel av gevinsten, forteller han i avhør at han tenkte.
Jeg kan si med en gang at hvis RU gikk med på dette på bakgrunn av det som skrives her, at
han "kanskje" ville få en andel av gevinsten, så er han ikke mye til forretningsmann, ihvertfall.
Men det kan jo være han har fått et forskudd av noe slag. Det virker bare merkelig hvis han
skulle si ja til å bruke to måneder på dette, uten noen garanti for betaling.

Var mistankegrunnlaget mot RU i forkant av "Frank" nok til å ta ut en siktelse i seg selv?
Eller baserer siktelsen seg også på funn gjort i UC-operasjonen?

Hele greia virker rett og slett amatørmessig, og kanskje også katastrofalt når man hører på Elden i dagens krimpodd. Undercoveragenter har nemlig ikke lov til å oppfordre til kriminalitet når de jobber.

Og som du sier. Omdette er VG som har formulert klønete eller ikke vet vi jo ikke. Men ta en kriminell jobb ogsåkanskje få en andel av et overskudd???

RU fikk lagt til siktelsen medvirkning til grov frihetsberøvelse. Og da skal politiet vite at hun er drept i Sloraveien. Nei, noen iformerer oss feil her.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in