2022-02-09, 21:57
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Så du menar att five thirty eight ger en trovärdig bild över presidential approval ratings eller?

Inget mer spin. Svara bara på frågan.
I ärlighetens namn, nej. En svag indikation kan jag tänka mig. Under en valrörelse står mer på spel än ett telefonsamtal från en opinionsundersökare. Jag kan tänka mig att runt 30-40% mest klagar för att klaga, men det slår åt båda hållen. Titta på "independents" som ju ses som avgörande bortsett från de svarta väljarna som ligger på 85% för DNC.

Frågan som man bör undersöka är troliga väljare, som Rasmussen t.ex. gör. De listar för övrigt Biden högre än 538:s sammanslagning, vilket egentligen inte är förvånande. De mest benägna att rösta röstar nog på den sittande presidenten. Men det är en helt annan diskussion.
Citera
2022-02-09, 22:11
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Nya uppgifter från Hunters mail visar på att Bidens haft en oljeöverenskommelse värt 120 miljoner dollar med Kina. Ifall någon inte redan trodde att Biden var Kinas knähund:

https://www.youtube.com/watch?v=DzCXxpxK-qU
När tror du det här (tillsammans med resten man hittat på Hunter) kommer upp i domstol?
Citera
2022-02-09, 23:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvisslaren
I ärlighetens namn, nej. En svag indikation kan jag tänka mig. Under en valrörelse står mer på spel än ett telefonsamtal från en opinionsundersökare. Jag kan tänka mig att runt 30-40% mest klagar för att klaga, men det slår åt båda hållen. Titta på "independents" som ju ses som avgörande bortsett från de svarta väljarna som ligger på 85% för DNC.

Frågan som man bör undersöka är troliga väljare, som Rasmussen t.ex. gör. De listar för övrigt Biden högre än 538:s sammanslagning, vilket egentligen inte är förvånande. De mest benägna att rösta röstar nog på den sittande presidenten. Men det är en helt annan diskussion.
Inte sant. Merparten av svarta är independents. Likaså latinos. Du talar om registered voters.
https://www.brennancenter.org/our-work/analysis-opinion/large-racial-turnout-gap-persisted-2020-election

Det absolut bästa med att djupdyka i presidential polls är den metodik de använder sig av. Ingen presidential pollster i USA ställer frågan:
"gillar du president Biden ?"
eller
"röstade du i det senaste valet?"
eftersom de först måste sortera respondenten genom kontrollfrågor. Folk ljuger nämligen pga sitt confirmation bias där de svarar på ett sätt som de tror kommer glädja intervjuaren.
kontrollfrågorna ser ut i stil med
"vad heter kongressledamoten i ditt distrikt?"
"Vem röstade du på i schoolboard valet?"
"Hur mycket tror du att du får i sparränta i år ifall du sparar 100 dollar på ett sparkonto?"
osv"

Frågan är högst relevant ,och jag tackar för svaret.

Jag personligen tycker inte det eftersom Rasmussen använder sig av förinspelade frågor och enbart ringer till landlines(Fasta telefoner, eftersom det är olagligt att ringa mobiltelefoner med robot calls i USA)

Vilken åldersdemografi äger merparten av alla landlines idag?
Vilken åldersdemografi äger enbart en mobil i dagens usa?
(Är det kvalitativt bättre med förinspelade frågor och tonvalsknapptryckningar eller mänskliga pollsters?)

Rasmussen tillåter inga "vet ej" svar vilket skevar deras polls enormt eftersom väljare tvingas välja bort det alternativt de tycker minst om.

Rasmussen pollar enbart likely voters medan de flesta opinionsinstitut frågar alla som är registrerade. Detta tenderar att gynna republikanska politiker, eftersom GOP-väljare tenderar att rösta mer konsekvent. Varför är rätt uppenbart och jag lämnar det till en annan diskussionstråd. I teorin borde detta ge resultat som är mer relevanta för att förutsäga val.
I sannolikhetslära finns ett häftigt uttryck som jag själv inte kommit på : "law of large numbers" dvs man får ett mer nogrannt svar ju fler gånger man upprepar ett försök.
https://www.youtube.com/watch?v=7ESK5SaP-bc
(Monte carlo simulering)

Dvs pollar man 800 istället för 1200 så måste man vikta sitt svar så att man återger en så nogrann bild som möjligt. Detta försöker Rasmussen göra genom online polls vilket är den sämsta tänkbara formen eftersom det inte går att verifiera svaren.

lite avslutande housecleaning
#(DNC är en nationell kommitté. Democratic party är ett parti. )
#GOP-väljare har ett lägre spridningsmått än övriga partier i USA.

Är det fortfarande i ditt tycke mer troligt att Rasmussen är en bättre källa för att ta tempen på amerikanska väljares stöd till joe biden än 538 poll of polls ?
Citera
2022-02-10, 00:04
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Biden borde börja örfila folk offentligt så snart han får reda på att man (R) spionerar på sin egen befolkning. Låter han sån här skit passera ostraffat så kommer förtroendet erodera till obefintlighetens gräns. Illa kvickt:

Spying On Trump’s Critics?

Helt sjukt vad man kommer undan med egentligen. Rättvisa är minst sagt något ombytligt när den ska skipas. Och då i synnerhet när det gäller vita krigiska män som ärvt en obscen förmögenhet.
Biden kunde gott bitchslappa idioter som tror sig kunna komma undan marknadsmanipulation och insiderhandel. Sån förnedrings-TV skulle göra sig bra på bästa sändningstid. Ingen tvekan om det.

Alabama Republican violated stock-trading rules 132 (!) times last year.
Citera
2022-02-10, 01:01
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Ahh... Folkutbytesmotståndarna lär knappast jubla över Bidens senaste move:
The Biden administration announced a series of policy changes to grant more visas for students and professionals working in science and technology. [...] Biden has been criticized by academics for continuing President Trump’s policies barring Chinese grad students from studying in the United States. Though it is unclear how the new visa changes will affect Chinese grad students specifically, the measure is intended to boost American technological competitiveness by incentivizing highly skilled students from abroad to remain in the United States and contribute to the U.S. innovation ecosystem following their graduation.
House of Representatives Passes China Competition Bill
Citera
2022-02-10, 15:08
Medlem
Citat:
The Biden administration announced a series of policy changes to grant more visas for students and professionals working in science and technology. [...] Biden has been criticized by academics for continuing President Trump’s policies barring Chinese grad students from studying in the United States. Though it is unclear how the new visa changes will affect Chinese grad students specifically, the measure is intended to boost American technological competitiveness by incentivizing highly skilled students from abroad to remain in the United States and contribute to the U.S. innovation ecosystem following their graduation.
Kina beställer, Biden verkställer. Så fungerar det.
Citera
2022-02-10, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvisslaren

Citat:
Inte sant. Merparten av svarta är independents. Likaså latinos. Du talar om registered voters.
https://www.brennancenter.org/our-work/analysis-opinion/large-racial-turnout-gap-persisted-2020-election

Det absolut bästa med att djupdyka i presidential polls är den metodik de använder sig av. Ingen presidential pollster i USA ställer frågan:
"gillar du president Biden ?"
eller
"röstade du i det senaste valet?"
eftersom de först måste sortera respondenten genom kontrollfrågor. Folk ljuger nämligen pga sitt confirmation bias där de svarar på ett sätt som de tror kommer glädja intervjuaren.
kontrollfrågorna ser ut i stil med
"vad heter kongressledamoten i ditt distrikt?"
"Vem röstade du på i schoolboard valet?"
"Hur mycket tror du att du får i sparränta i år ifall du sparar 100 dollar på ett sparkonto?"
osv"

Frågan är högst relevant ,och jag tackar för svaret.

Jag personligen tycker inte det eftersom Rasmussen använder sig av förinspelade frågor och enbart ringer till landlines(Fasta telefoner, eftersom det är olagligt att ringa mobiltelefoner med robot calls i USA)

Vilken åldersdemografi äger merparten av alla landlines idag?
Vilken åldersdemografi äger enbart en mobil i dagens usa?
(Är det kvalitativt bättre med förinspelade frågor och tonvalsknapptryckningar eller mänskliga pollsters?)

Rasmussen tillåter inga "vet ej" svar vilket skevar deras polls enormt eftersom väljare tvingas välja bort det alternativt de tycker minst om.

Rasmussen pollar enbart likely voters medan de flesta opinionsinstitut frågar alla som är registrerade. Detta tenderar att gynna republikanska politiker, eftersom GOP-väljare tenderar att rösta mer konsekvent. Varför är rätt uppenbart och jag lämnar det till en annan diskussionstråd. I teorin borde detta ge resultat som är mer relevanta för att förutsäga val.
I sannolikhetslära finns ett häftigt uttryck som jag själv inte kommit på : "law of large numbers" dvs man får ett mer nogrannt svar ju fler gånger man upprepar ett försök.
https://www.youtube.com/watch?v=7ESK5SaP-bc
(Monte carlo simulering)

Dvs pollar man 800 istället för 1200 så måste man vikta sitt svar så att man återger en så nogrann bild som möjligt. Detta försöker Rasmussen göra genom online polls vilket är den sämsta tänkbara formen eftersom det inte går att verifiera svaren.

lite avslutande housecleaning
#(DNC är en nationell kommitté. Democratic party är ett parti. )
#GOP-väljare har ett lägre spridningsmått än övriga partier i USA.

Är det fortfarande i ditt tycke mer troligt att Rasmussen är en bättre källa för att ta tempen på amerikanska väljares stöd till joe biden än 538 poll of polls ?
Gråt då blod över att Biden nu fått UNDER 40% även i ditt älskade Real Clear Politics där man viktar samman alla stora undersökningar! Eller ska du byta fot nu helt plötsligt och hävda att även de bedriver en högersubversiv påverkanskampanj? Se så, låt höra din (bort)förklaring!

https://www.foxnews.com/politics/biden-approval-rating-drops-below-40-first-time-average-polls

https://www.realclearpolitics.com/epolls/other/president-biden-job-approval-7320.html
Citera
2022-02-10, 15:31
Medlem
Blir intressant att se vad Biden kan göra för att försöka rädda sitt katastrofala presidentskap.

Gissar att första steget blir att ganska omgående avskaffa alla pandemirestriktioner och låtsas som att det senaste året av auktoritärt styre aldrig inträffat.
Citera
2022-02-10, 15:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Gråt då blod över att Biden nu fått UNDER 40% även i ditt älskade Real Clear Politics där man viktar samman alla stora undersökningar! Eller ska du byta fot nu helt plötsligt och hävda att även de bedriver en högersubversiv påverkanskampanj? Se så, låt höra din (bort)förklaring!

https://www.foxnews.com/politics/biden-approval-rating-drops-below-40-first-time-average-polls

https://www.realclearpolitics.com/epolls/other/president-biden-job-approval-7320.html
Jag har ställt samma fråga till dig sedan årsskiftet utan att få svar. Upprepar den igen utan att jag tror att du besvarar frågan.
Och vi båda vet varför.

Är real clear politics en trovärdig källa för presidential approval?
Citera
2022-02-10, 15:36
Bannlyst
Citat:
Har denna bill några cosponsors i senaten?
Annars hamnar den aldrig på golvet för omröstning
Citera
2022-02-10, 16:00
Medlem
Citat:
Jag har ställt samma fråga till dig sedan årsskiftet utan att få svar. Upprepar den igen utan att jag tror att du besvarar frågan.
Och vi båda vet varför.

Är real clear politics en trovärdig källa för presidential approval?
Det hör inte hit. Det relevanta är att DU tycker det! Och nu motsäger DINA källor dig! Så sug på den kuken du, och tala om hur det smakar!
Citera
2022-02-10, 17:17
Medlem
Starkt jobbat Joe! Inflationen är uppe i 7,5%! Kämpa lite till, du kan säkert få upp den till 10% bara så att du kan säga att du variit den president som djävlats maximalt med dina medborgare!

https://www.friatider.se/usa-inflationen-75-procent
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in