2022-02-09, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg tror heller ikke det. Nå vet ikke jeg hvordan politiets uc-agenter går
frem når de oppsøker folk. Jeg regner nesten med de sonderer terrenget
en stund før de avgjør om det er verd å gjennomføre. RU og "Frank" skal
ha møttes på Tjuvholmen ved flere anledninger. Det har helt sikkert vært
noen påspanderte middager inne i bildet, og andre småting som vekker tillit.

Men jeg lurer likevel på om ikke RU må ha fått en mistanke, ihvertfall da
han flyttet inn i leiligheten. En følelse av at det hele var litt rart.

Det må jo nødvendigvis være noe politiet har tenkt på - at personen de
overvåker kan få en mistanke, men likevel følger opp prosjektet - og om
mulig, prøve å finte ut politiet. La oss si RU fattet mistanke, og valgte
derfor å bruke helt andre metoder enn i kryprorigget. En god skurk ville
kanskje gjort det slik. Å ikke gjenta seg selv. Eller enda bedre - han ville
kanskje aktivt prøve å lure politiet på villspor, og eventuelt forsøke å
finne ut noe om operasjonen.

Ja, muligheden er der for, at RU havde luret Frank, og har spillet med for at bevise sin uskyld i forsvindingen af AE. Men mon ikke de er så professionelle, at de havde luret RU, hvis det var sådan.
Citera
2022-02-09, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Hvis de var, og stadig er så utilfredse over politiets arbejde, og har mistet deres mor og hustru, ville de fleste nok være fuldstændig ligeglade med prisen, og hyre de dygtigste eksperter til rådgivning, og købe sig til de aller bedste efterforskere. Vi snakker om en familie, der er god for milliarder af kroner! Ville det ikke være det værd, at få et svar - når nu de ikke har tiltro til, at Norsk Politi kan løse sagen.

I det mindste kunne de stille op i afhør, og hjælpe politiet videre - det koster dem ikke noget, og ville også gøre en kæmpe stor forskel for befolkningens opfatning af, at de ønskede sagen opklaret, og at de ville bidrage til det… En ting er ihvertfald helt sikkert, det hjælper ingenting, bare at sætte sig tilbage, og skyde skylden på politiet.

Ja, her har du 100% riktig.
Citera
2022-02-09, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Vil minne om at kryptomannen fremdeles er siktet, i likhet med TH. Til den dagen siktelsen frafaller, er det vel det samme som gjelder for begge de to siktede i dette diskusjonsforumet. TH har slik jeg ser det, gjennomgått samme «grundige» analyse.

Jeg har ikke oppfattet at TH har blitt mobbet og latterliggjort i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Hva i alle dager er omvendt for deg? Sier jo akkurat det samme.

Og om politiet hadde sittet med masse spennende info etter dette stuntet hadde de selvsagt ikke levert det til pressen før alt var sjekket ut. Om det ikke er nok en lekkasje fra den kanten da.

Virker mer som desperasjon. Forøvrig artig at laget ditt snakker om fjerndiagostering. Man skal lese mye...

Jeg synes det er en markant forskjell. Hvem som aktivt tar kontakt.

Om det er RU som søker kontakt. Eller om det er personer som aktivt oppsøker RU.

Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg tror heller ikke det. Nå vet ikke jeg hvordan politiets uc-agenter går
frem når de oppsøker folk. Jeg regner nesten med de sonderer terrenget
en stund før de avgjør om det er verd å gjennomføre. RU og "Frank" skal
ha møttes på Tjuvholmen ved flere anledninger. Det har helt sikkert vært
noen påspanderte middager inne i bildet, og andre småting som vekker tillit.

Men jeg lurer likevel på om ikke RU må ha fått en mistanke, ihvertfall da
han flyttet inn i leiligheten. En følelse av at det hele var litt rart.

Det må jo nødvendigvis være noe politiet har tenkt på - at personen de
overvåker kan få en mistanke, men likevel følger opp prosjektet - og om
mulig, prøve å finte ut politiet. La oss si RU fattet mistanke, og valgte
derfor å bruke helt andre metoder enn i kryprorigget. En god skurk ville
kanskje gjort det slik. Å ikke gjenta seg selv. Eller enda bedre - han ville
kanskje aktivt prøve å lure politiet på villspor, og eventuelt forsøke å
finne ut noe om operasjonen.

Jeg mener det sto i VG-artikkelen at RU ble veldig redd "Frank". Han skal ha fryktet at TH kan ha pusset "Frank" på ham. Eller, at "Frank" kunne være politimann.
Citera
2022-02-09, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Ja, muligheden er der for, at RU havde luret Frank, og har spillet med for at bevise sin uskyld i forsvindingen af AE. Men mon ikke de er så professionelle, at de havde luret RU, hvis det var sådan.
I så fall, har han også lurt TH. Men dette er nok fantasi.
Citera
2022-02-09, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Hvis poenget med operasjon Frank, var å med all ettertrykkelighet bevise at RU er lettlurt. Så har de lykkes med det, ja.

Min teori er at "Operasjon Frank" ikke handler om RU sin kompetanse. Det eneste politiet ville oppnå med denne operasjonen var å finne ut av om RU opererte alene eller om han hadde medhjelpere i opplegget sitt med TH. Når man gjennom massiv overvåkning kunne fastslå at han opererte alene, så var det bare å arrestere, komme med en siktelse og etterforske videre. Politiet er nødt til å sitte på langt mer materiale og bevis mot RU enn det offentligheten kjenner til.
Senast redigerad av exsvogeren 2022-02-09 kl. 18:05.
Citera
2022-02-09, 17:54
Medlem
Citat:
Kanskje på tide å finne Mr x da? Har inntrykk av at man har holdt på med alt mulig rart annet enn det.

Det finnes ingen mr.X - det var nettopp dette som politiet ville finne ut av med "operasjon Frank". Om RU samarbeidet med noen andre enn TH eller ikke.
Citera
2022-02-09, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsvogeren
Min teori er at "Operasjon Frank" ikke handler om RU sin kompetanse. Det eneste politiet ville oppnå med denne operasjonen var å finne ut av om RU opererte alene eller om han hadde medhjelpere i opplegget sitt med TH. Når men gjennom massiv overvåkning kunne fastslå at han opererte alene, så var det bare å arrestere, komme med en siktelse og etterforske videre. Politiet er nødt til å sitte på langt mer materiale og bevis mot RU enn det offentligheten kjenner til.
Hadde vært greit om vi fikk svar på alle disse spørsmålene vi har, snart.
Citera
2022-02-09, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsvogeren
Det finnes ingen mr.X - det var nettopp dette som politiet ville finne ut av med "operasjon Frank". Om RU samarbeidet med noen andre enn TH eller ikke.
Både RU og TH har alibi. Selvsagt finnes mr.X
Citera
2022-02-09, 17:59
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg mener det sto i VG-artikkelen at RU ble veldig redd "Frank". Han skal ha fryktet at TH kan ha pusset "Frank" på ham. Eller, at "Frank" kunne være politimann.

Det sto vel at han hadde sagt i avhør den sommeren at han hadde "en gryende mistanke"
siden beløpet var så likt det TH betalte til "motparten". Det står vel ikke at han sa noe om at
han trodde "Frank" var utsendt fra TH, men at han sa han mistenkte det kunne være en
som hadde med forsvinningen å gjøre - eller at det var noen fra politiet.

Uansett snakket jeg om foranledningen til "samarbeidet". Hvis RU hadde vært "veldig redd"
i utgangspunktet, hadde han nok ikke flyttet inn i Barcode.
Citera
2022-02-09, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Ja, her har du 100% riktig.

Ja, og der kom ikke modargument fra OS, så der ramte jeg nok et ømt punkt…
Senast redigerad av rlk73 2022-02-09 kl. 18:10.
Citera
2022-02-09, 18:04
Medlem
Citat:
Både RU og TH har alibi. Selvsagt finnes mr.X

Tenkte mest på kryptorigget. I.f.m. forsvinningen/drapet så kan det godt være flere x'er. Det er jeg med på,
Citera
2022-02-09, 18:14
Medlem
Citat:
Det er da tydelig at de også overvåker andre personer, som de vil se hvordan reagerer på nyheten. Etterforskningen ser ut til å være et mareritt. Hvorfor begynner de ikke fra begynnelsen, i stedet for å lete etter nålen i høystakken ?

Ja, overvåke de han kontaktet inkluderer jo selvsagt også svar eller folk som kan hjelpe han. Jeg tror de har startet fra begynnelsen igjen flere ganger. Nå håpes det nok bare på et brudd innenfor kryptosporet men spørsmålet er om det er særlig lett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in