2022-02-09, 15:01
Medlem
Avslutade precis ett samtal med redaktionen på AF ang avpublicerade artiklarna om Terje.
Enligt AF är det mycket ovanligt att en publicerad artikel avpubliceras, det händer inte ofta.
När avpublicering görs är det pga av känsliga uppgifter ang händelsen som artiklar stoppas eller avpubliceras.
Eller någon enstaka gång när en försvunnen person återfinns.

Men som sagt det sker nästan aldrig att man avpublicerar en artikel.
Citera
2022-02-09, 15:04
Medlem
08-55331000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PippiAvdesyvhav
Ett underlig sammentreff???

Denne motorsagen ble solgt 6.des. 2021 av mannen som er registrert/bor på Terje sin eiendom.

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=236086334
Bra observation! Hur kan du se detta? Vad har Terje för adress? Den har jag inte lyckats finna. Finns det några företag registrerade på den adressen?
Citera
2022-02-09, 15:06
Medlem
Skaraborg2s avatar
Inga skolor eller arbetsplatser visas.

Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Här är hans Facebook med några tips om tidigare liv så om ingen kommer mig i förväg kan jag se lite vad det kan leda till senare idag :
https://nb-no.facebook.com/terje.johansen.5686

Jättebra om du skulle göra detta.

Nu har jag inte Facebook och det lilla jag då ser säger mig ingenting. Inga skolor eller arbetsplatser visas.
Citera
2022-02-09, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Väldigt märkligt.

En vilande agent på väg att pensioneras i en stuga i nordnorge, men någon "plockar bort" honom???

Och därefter tas allt bort som skrivits om honom??

År 2022???
Stugan vet vi ju att den har inte Terje köpt utan den är såld till annan köpare. Dessutom så tror jag att han har legat så lågt så det finns inget publicerat på honom , men tycker ändå att det borde finnas några måste register när man äger en fastighet. Jag tror också att Terje har fått pension för lång och trogen tjänst i ett land österut och hans nya bostad ligger snarare vid svarta havet än nordnorge.
Citera
2022-02-09, 15:15
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Avslutade precis ett samtal med redaktionen på AF ang avpublicerade artiklarna om Terje.
Enligt AF är det mycket ovanligt att en publicerad artikel avpubliceras, det händer inte ofta.
När avpublicering görs är det pga av känsliga uppgifter ang händelsen som artiklar stoppas eller avpubliceras.

Vad skulle ha kunnat framkommit som är så känsligt att den avpubliceras??
Kan man ha hittat något i mobilerna eller datorn? Men om det finns känsliga uppgifter där, varför skulle dom då ha lämnats kvar i bilen??
Citera
2022-02-09, 15:18
Medlem
Skaraborg2s avatar
En hel kennel.

Citat:

Jättebra att du har gjort detta.

Ja just det. En avpublicering sker nästan aldrig och när så görs beror det p. g. a. känsliga uppgifter. Dock gäller detta enbart i Sverige och inte i Norge av någon okänd anledning? Att avpubliceringen har skett beror definitivt inte på att han har hittats. Här ligger det en hel kennel begravd som har med detta försvinnande att göra.
Citera
2022-02-09, 15:20
Medlem
Franz.Biberkopfs avatar
Citat:

Snyggt jobb!

Man nämnde naturligtvis inte varför sidan om Terje avpublicerats...

Personligen kan jag inte komma på att jag stött på uttrycket avpublicerad tidigare.
Citera
2022-02-09, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Vad skulle ha kunnat framkommit som är så känsligt att den avpubliceras??
Kan man ha hittat något i mobilerna eller datorn? Men om det finns känsliga uppgifter där, varför skulle dom då ha lämnats kvar i bilen??
Kan vara att det är ett militärt skyddsområde.
Är min tanke
Citera
2022-02-09, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Här är hans Facebook med några tips om tidigare liv så om ingen kommer mig i förväg kan jag se lite vad det kan leda till senare idag :
https://nb-no.facebook.com/terje.johansen.5686
Fint, jag har gått genom dom flesta kontakter och kan konstatera att väldigt många har varit inaktiva i många år. Däremot så har jag inte brytt mig att undersöka om dom är fake eller verkliga kontakter eftersom jag antar att dom flesta är påhittade eftersom dom aldrig uppdateras. Vore kul att veta vad du tycker om Terjes Facebook senare ikväll.
Citera
2022-02-09, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franz.Biberkopf
Snyggt jobb!

Man nämnde naturligtvis inte varför sidan om Terje avpublicerats...

Personligen kan jag inte komma på att jag stött på uttrycket avpublicerad tidigare.
Försökte få uppgifter om anledningen men märkte att dom undvek att ge svar.
Efter en stund blev slutsatsen att det rör sig om just mycket känsliga uppgifter.
Citera
2022-02-09, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jättebra att du har gjort detta.

Ja just det. En avpublicering sker nästan aldrig och när så görs beror det p. g. a. känsliga uppgifter. Dock gäller detta enbart i Sverige och inte i Norge av någon okänd anledning? Att avpubliceringen har skett beror definitivt inte på att han har hittats. Här ligger det en hel kennel begravd som har med detta försvinnande att göra.

Han kanske inte jobbat för Ryssland, han kanske jobbat för Sverige.
Citera
2022-02-09, 15:41
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Kan vara att det är ett militärt skyddsområde.
Är min tanke

Hela ön är inte skyddsområde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in