Citat:
Ursprungligen postat av
DroidBishop
Mitt liv har inte varit annorlunda dessa två år. Levt som vanligt. Det är inte statens godtyckliga datum och knasiga regler som ska diktera ens liv. För mig tog covid slut sommaren 2020. Efter det har bara varit tröttsamma diskussioner med folk som blivit hysteriskt rädda i onödan
Då lever du nog ett isolerat tråkigt liv.
För mig och mina kolleger är tjänsteresor ett minne blott. Mässbesök har varit noll sedan våren 2020.
Enstaka viktiga besök till maskinleverantörer har godkänts. 1 i tjänsten utlandsresa sedan 2020 och var i höstas. Konferenser, jo de går nu digitalt och man träffar ingen på lunchen eller någon middag på kvällen mer än frugan.
Fyra luncher med affärsbekanta sedan 2020
Kravet på distansarbete där jag är ca 50% hemma och massor med kolleger som jobbar hemifrån och man träffar dem på Teams, hur kul är det.
Blir man lite förkyld så måste man vara hemma och tidigare PCR test som krav från företaget.
Sedan våren 2020 då vi inte visste om och hur jävligt det skulle bli då orderingång rasade radikalt och funderingar var då hur många som skulle få gå hem. Som tur var blev det statliga stöd och folk kunde bygga altaner istället. Ja det var inte på grund av att Sverige stängde utan alla länder vi exporterar till.
Har du inget märkt av det här så har du bott under en sten.
Du hade nog gott om toa papper våren 2020 eller torkade du dig med bara näven?