2022-02-08, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Vel, følger vi denne tanken, så er det mange potensielle medsammensvorne, faktisk en hel kommune. Tenk på skoler, barnehager, eldresenter og kulturliv som sto i fare for få rasert budsjettet med mange millioner.

Legger for sikkerhets skyld til at jeg slett ikke tror på sånt tøv.
Du glemte riksadvokaten😁
Citera
2022-02-08, 22:47
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Du glemte riksadvokaten😁

Neida, men han har vært nevnt nok her nå, syntes jeg
Citera
2022-02-08, 23:13
Medlem
Enneagrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Jeg tror han ble forledet. Og, som jeg skriver, han hadde neppe kommet innenfor dørene på Futurum dersom han ikke hadde konkrete ting han drev med når han tilbragte tid der.

Enig, godt tenkt. Håper det nærmer seg en avklaring/oppklaring. Tror det snart kan være innen rekkevidde, politiet er nok på rett spor nå.
Citera
2022-02-08, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Jeg tror han ble forledet. Og, som jeg skriver, han hadde neppe kommet innenfor dørene på Futurum dersom han ikke hadde konkrete ting han drev med når han tilbragte tid der.

Nei, det er klart at dersom man har blitt invitert til å være med på en kidnapping som ville ende i et drap, er det ikke så rart at vedkommende kan komme innenfor dørene til Futurum
Citera
2022-02-09, 03:29
Medlem
Lurer på hvordan det går med den ohgolf greia, kan RU ha vært i besittele av den i og med at politiet ville innskrenke aktuelle kandidater som har brukt den?
Citera
2022-02-09, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Lurer på hvordan det går med den ohgolf greia, kan RU ha vært i besittele av den i og med at politiet ville innskrenke aktuelle kandidater som har brukt den?

Lurer på hvordan mange kandidater som har brukt det stjålne passet?
Citera
2022-02-09, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Den muligheten er der. Men hvis det skulle stemme, så kan han ikke
lenger gjemme seg bak naivitet. Da er han med, "all in" som det heter.

Politiet sier de har "spisset" etterforskningen mot kryptosporet det siste året.
Vi har fått vite hvem som ble frastjålet identiteten sin, og omtrent når dette skjedde.
Så får vi nå altså vite at politiet har hatt RU på besøk i denne spesialleiligheten i Barcode.

Har de brukt så mye tid og ressurser på en person som skal sjekkes ut av saken? That's it, liksom?

Eller har de... nei, jeg skal ikke si for mye om hva jeg kanskje tror.
Tror du er inne på noe der. RU er en ulv i fåreklær. Skrur på sjarmen for å oppnå noe, men møter han motstand kommer en annen side frem. Ekstremt materialistisk, gjør hva som helst for penger. Penger og rus...dårlig kombinasjon. Men hvor er TEH i dette bildet? Bare spør.
Citera
2022-02-09, 11:07
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Tror du er inne på noe der. RU er en ulv i fåreklær. Skrur på sjarmen for å oppnå noe, men møter han motstand kommer en annen side frem. Ekstremt materialistisk, gjør hva som helst for penger. Penger og rus...dårlig kombinasjon. Men hvor er TEH i dette bildet? Bare spør.

Jeg vet ikke noe om RU driver med rus, og vil vel helst ikke spekulere for mye i akkurat det.
Men den ensidige fremstillingen av ham gjør meg litt mistenksom. Det er forsåvidt mulig at
han er blitt lurt trill rundt, men noe har han tydeligvis deltatt i, og motivet har sannsynligvis
vært penger. Vi vet at han ikke takket nei da "Frank" ville ha ham til å "gjemme" penger for seg.

Når det gjelder TEH, så vet vi vel bare at han deltok innledningsvis, om det kun var det første
møtet han var med på, eller om han var med på fler, virker uklart. På overflaten fremstår han
mest bare som en formidler. Har han trodd det var noen reell sjanse for at TH ville gjøre forretninger
med RU? Jeg er usikker. Han burde kjenne sin far. Kan han ha operert som "hodejeger"?
At det ikke var RU som snakket seg inn på Futurum, men tvert imot TEH som la føringer for denne
kontakten, kanskje på bud fra sin far? Han har kanskje kjent til RU fra før, og visst at han var kryptointeressert.
TEH kjente vel MPU fra før. Kan TH ha spurt TEH om han kjente til noen med kryptokunnskaper?

Hvordan dette ligger an, avhenger av om man skal tro på det som er blitt fortalt eller ikke.
Det er ikke automatisk gitt at RU forteller sannheten. Men hvis han nå virkelig blir sjekket
ut av saken, kan det tyde på at politiet har grunn til å tro ham.
Senast redigerad av Svartediket 2022-02-09 kl. 11:11.
Citera
2022-02-09, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Den muligheten er der. Men hvis det skulle stemme, så kan han ikke
lenger gjemme seg bak naivitet. Da er han med, "all in" som det heter.

Politiet sier de har "spisset" etterforskningen mot kryptosporet det siste året.
Vi har fått vite hvem som ble frastjålet identiteten sin, og omtrent når dette skjedde.
Så får vi nå altså vite at politiet har hatt RU på besøk i denne spesialleiligheten i Barcode.

Har de brukt så mye tid og ressurser på en person som skal sjekkes ut av saken? That's it, liksom?

Eller har de... nei, jeg skal ikke si for mye om hva jeg kanskje tror.

Hvis man snur litt på det:

Hadde undercover-aksjonen vært et totalt villspor eller resultatløs, så hadde kanskje ikke
politiet gått til det uvanlige skritt og la VG få offentliggjøre operasjonen på dette tidspunkt.
Citera
2022-02-09, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce

Hadde undercover-aksjonen vært et totalt villspor eller resultatløs, så hadde kanskje ikke
politiet gått til det uvanlige skritt og la VG få offentliggjøre operasjonen på dette tidspunkt.

Om operasjonen var for å overvåke alle han kontaktet i prosessen. Og ingenting hendte, så har politiet kun noe å tjene på å la pressen skrive og se om noen rører på seg.
Citera
2022-02-09, 11:22
Medlem
Citat:

Det tænker jeg også, og der må være en eller anden grund til, at de efter “Frank” vælger at anholde og sigte RU for drab eller medvirkning til drab.

Det er en alvorlig sigtelse, de ikke bare lige får godkendelse til uden en eller anden form for ‘bevis’ eller kraftig mistanke, tænker jeg.
Senast redigerad av rlk73 2022-02-09 kl. 11:29.
Citera
2022-02-09, 11:26
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Ja, man kan lure på hva som ligger bak publiseringen. Det sies at de ikke fikk noe på RU.
Men "Frank" ble "en del av livet hans", slik det formuleres i Krimpodden. Kan politiet ha
gjort flere slike "sting", mon tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in