Citat:
Ursprungligen postat av
AmunRa
Tror du er inne på noe der. RU er en ulv i fåreklær. Skrur på sjarmen for å oppnå noe, men møter han motstand kommer en annen side frem. Ekstremt materialistisk, gjør hva som helst for penger. Penger og rus...dårlig kombinasjon. Men hvor er TEH i dette bildet? Bare spør.
Jeg vet ikke noe om RU driver med rus, og vil vel helst ikke spekulere for mye i akkurat det.
Men den ensidige fremstillingen av ham gjør meg litt mistenksom. Det er forsåvidt mulig at
han er blitt lurt trill rundt, men noe har han tydeligvis deltatt i, og motivet har sannsynligvis
vært penger. Vi vet at han ikke takket nei da "Frank" ville ha ham til å "gjemme" penger for seg.
Når det gjelder TEH, så vet vi vel bare at han deltok innledningsvis, om det kun var det første
møtet han var med på, eller om han var med på fler, virker uklart. På overflaten fremstår han
mest bare som en formidler. Har han trodd det var noen reell sjanse for at TH ville gjøre forretninger
med RU? Jeg er usikker. Han burde kjenne sin far. Kan han ha operert som "hodejeger"?
At det ikke var RU som snakket seg inn på Futurum, men tvert imot TEH som la føringer for denne
kontakten, kanskje på bud fra sin far? Han har kanskje kjent til RU fra før, og visst at han var kryptointeressert.
TEH kjente vel MPU fra før. Kan TH ha spurt TEH om han kjente til noen med kryptokunnskaper?
Hvordan dette ligger an, avhenger av om man skal tro på det som er blitt fortalt eller ikke.
Det er ikke automatisk gitt at RU forteller sannheten. Men hvis han nå virkelig blir sjekket
ut av saken, kan det tyde på at politiet har grunn til å tro ham.