2022-02-09, 00:14
Medlem
Tråknicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jo. Går väl även färja till Lettland från Nynäshamn.

Snubben har lämnat dator, telefoner och bil. Han skulle inte ut och åka färja.
Citera
2022-02-09, 00:16
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tråknick
Kanske inte han..men ev. gärningsmän.
Citera
2022-02-09, 00:17
Medlem
fittas avatar
Citat:

Om en dispyt har uppstått med gamla vänner, som antingen ankommit eller flytt med färja efteråt, så tror jag inte man är speciellt intresserad av en gammal dator eller telefon. Man vill nog bara dumpa sakerna och ta sig därifrån så fort som möjligt.

Om du råkade mörda en människa under en dispyt, skulle du sno hans dator och mobil efteråt?

Min sista teori:

Han plockade upp en öststatsvän i Kapellskär som skulle hjälpa honom med huset. Därav 17.000kr i kontanter för att kunna betala ut lön svart.

Öststataren var inte så sugen på att åka upp till nordnorge och snickra mitt i vintern, så han tog pengarna och gjorde sig av med Terje. Han vågade inte ta samma färja tillbaka som han kom med (den från Estland till Kapellskär) så han tog istället färjan från Nynäshamn till Lettland när han åkte hem med sina 17.000kr.
Senast redigerad av fitta 2022-02-09 kl. 00:26.
Citera
2022-02-09, 00:23
Medlem
Tråknicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitta

Om du råkade mörda en människa under en dispyt, skulle du sno hans dator och mobil efteråt?

Såklart hade jag gjort det. Kände vi varann hade det säkert funnits bevis emot mig i dom. Jättelätt att dumpa i sjön sen också.
Citera
2022-02-09, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PippiAvdesyvhav
Ett underlig sammentreff???

Denne motorsagen ble solgt 6.des. 2021 av mannen som er registrert/bor på Terje sin eiendom.

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=236086334

Hmm, kanske borde polisen analysera sågklingan, och jämföra med sågytan på trädet?
Citera
2022-02-09, 00:27
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Visst. Men det är ingen omväg att åka genom Sverige för en som bor i sydöstra Norge om man ska upp till längst i norr. Tunnlar eller ej. Tvärtom. Det är det normala ofta att göra.
Aha det är så, jag tänkte att det blir en omväg.
Citera
2022-02-09, 00:32
Medlem
fittas avatar
Citat:
Såklart hade jag gjort det. Kände vi varann hade det säkert funnits bevis emot mig i dom. Jättelätt att dumpa i sjön sen också.

Ja det har du faktiskt rätt om. Skulle någon bekant ha tagit livet av honom fanns det säkert bevis i form av konversationer där så man hade nog faktiskt dumpat det precis som du säger.

Citat:
Ursprungligen postat av PippiAvdesyvhav
Ett underlig sammentreff???

Denne motorsagen ble solgt 6.des. 2021 av mannen som er registrert/bor på Terje sin eiendom.

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=236086334

Ja det var konstigt. Vem säljer sågen?

Vad är oddsen för att en man som bor på Terjes eiendom säljer en motorsåg bara någon dag efter att någon sågat ner en tall bakom Terjes bil... det här blir bara märkligare och märkligare.
Senast redigerad av fitta 2022-02-09 kl. 00:37.
Citera
2022-02-09, 00:36
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFatDove
Nej men du måste förstå att då har du en skadad bil (ruta & mindre krockskada) med en bortagen registreringsskylt som dessutom står jävligt suspekt till som då en lokal förmåga uppmärksammar och får för sig att blockera genom att fälla ett träd?

Du måste förstå att du inte kan avgöra tidsordningen på händelserna.
1. Den står olovligt konstigt på annans mark
2. Polisen vägrar att göra nåt åt saken under 30 dagar, de är upptagna med invandrare och white trash i söderort, samma polisdistrikt.

När bilrutan och regplåtarna rykt är inte möjligt att avgöra.
Citera
2022-02-09, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtehjulet
Har inte hängt med i fallet men om jag bodde i Oslotrakten och skulle upp till min stuga i Nordnorge med bil så hade jag åkt via Stockholm. Det tar för lång tid att åka de norska vägarna. Även att snedda i Sverige för att komma på E4 högre upp är bara segt och innebär långsamma vägar.
Sedan beror det förstås lite på vart destinationen ligger men är det typ Tromsö så blir det svenska vägar upp.

Nja beror på men visst har du en poäng men E45 tar dig ända upp till E8 som han borde ta ut till E6 men fortsätter du E45 upp till Alta kan du ta E6 den vägen också då blir det 2* tunlar vad jag kan se från andra hållet blir det 4* tunlar.

*Bara en som du inte kan undvika och det är Maursundtunneln(2,1 km lång ner till -92,5 m under havsytan ) som likt Muskötunneln går under vattnet alltså och ca 30 till under havet.
Citera
2022-02-09, 00:38
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Streisand87
Vad jag kan se finns avsnittet och delen om Terje fortfarande kvar på Viaplay. Någon skrev att det var borttaget men det funkade för mig.

Tycker att den svenska polisen tog alldeles för lång tid på sig att undersöka saken men när de väl tog ”tag i det” så gjordes en del försök. Hundsök, drönare, sjöpolis, pratat med boende på området. Så att han skulle ligga någonstans i skogen vid bilen känns inte troligt. Men det hade ju gått nästan en månad när polisen kom så eventuella spår har kanske försvunnit?

Muskö stupar brant ned i Östersjön med sina djup. En kropp kan lätt spolas ut under de 30 dagar då svensk polis struntade i allt.
Citera
2022-02-09, 00:43
Medlem
Tråknicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitta

Vad är oddsen för att en man som bor på Terjes eiendom säljer en motorsåg bara någon dag efter att någon sågat ner en tall bakom Terjes bil... det här blir bara märkligare och märkligare.

Men bilen var ju i ett annat land?

Den som såldes var ju oanvänd?

Inget annat DNA har hittats i bilen.

Verkar mer osannolikt att sälja nåt på blocket som varit med vid ett brott.
Citera
2022-02-09, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Muskö stupar brant ned i Östersjön med sina djup. En kropp kan lätt spolas ut under de 30 dagar då svensk polis struntade i allt.

Undrar hur långt ifrån vattnet/ett stup bilen stod, hade det varit möjligt att köra ned bilen för ett (undanskymt) stup?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in