2022-02-08, 20:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Hörde nu att hon har fått avslag, att det inte tas upp i Högsta Domstolen.
Märkligt kan jag tycka.
Fick denna länk tillskickad till mig.

https://youtu.be/vTyfBxaoUAo

Tycker faktiskt att det låter lite konstigt, inte en klocka varje fall. Låter ju även som att hon dessutom skulle åka iväg till kompis, men det hörs hur tjurig han är, känner igen det.

Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Lydia säger i en av sina journaler att allt krascha när hon flyttade till Helsingborg. Det var även i Helsingborg hon gjorde ett av sina självmordsförsök då hon låg i respirator.

Kan det finnas nått samband med han som la upp filmen på youtube kanske med hennes krash? Kanske nån "stalker" som gjorde livet jobbigt för henne och som nu fortsätter "stalka" henne?

långsökt kanske eller?
Min autistiska del av hjärnan ger mig ingen ro hehe
Tror det kan ligga något i det, lite märkligt att det är just Helsingborg..
Ljudfilerna är en offentlig handling, varför skickade någon den till dig ärkeängeln?
2022-02-08, 20:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, hon följer en inlärd trygghets-/säkerhetsrutin. Hon fokuserar helt på denna. Första samtalet går tlll 112 och hon erkänner direkt samt berättar vad som hänt. Sedan Kimmo. Och Ångesten.

Därefter följer hon polisens instruktioner till punkt och pricka.
Hahaha, du har inte hört hennes samtal, märker jag.

Hon tycker synd om sig själv, hoppas väl att Kimmo ska lösa situationen som många gånger tidigare..

Följde instruktionerna? Vi säger...jättebra...
2022-02-08, 20:26
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Men den personen kan väl vara den vännen som Kimmo berättar om i förhöret på sidan 206, som även Mufit nämnt.
yes absolut
Men man kan ju fråga sig vad som orsakade kraschen när hon flyttade dit. Då självmordsförsöket blev så allvarligt så det slutade med respirator?

i Kimmos förhör till sidan du hänvisade nu (206, fup 1) nämner Kimmo även flera av de besöken som jag skrev om från hennes journaler. hur hon velat ha hjälp från soc etc. Han säger med "hon har väl inte mått bra hela år någonsin" han beskriver även att han är besviken på vården och socialtjänsten.

Hoppas vi alla kan lägga ner smutskastningen nu (åt båda håll) och fokusera på hennes psykiska mående och vård om vi nu vill hitta "boven i dramat"
2022-02-08, 20:31
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Älskar din mansplaining. Om du varit det minsta intresserad av något annat än Lydia så hade du nog varit medveten om att min syster har samma diagnos. Så jag tror jag har lite mer erfarenhet än dig. Men motbevisa mig gärna!

Jo, jag kommenterade det med din syster också om du hade en läst klart. Sen har du ju ingen susning vad jag vet eller kan om dessa störningar. Eller hur?

Nu bad ju jag dig om länk ang det du kläckte ur dig och då vänder du det till att jag ska motbevisa dig, skämtar du? Var ju du som skrev det. Då får ju du isf bevisa det då det inte är min erfarenhet 🤓

Mansplaining, hmmm var har jag nu hört det någonstans?

Fakta är att i JUST detta fall kände hennes dåvarande make till det då han var med hennes hos läkaren. Detta står i FUP.
2022-02-08, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle

Hon tycker synd om sig själv, hoppas väl att Kimmo ska lösa situationen som många gånger tidigare..

Jodå, men du har mer allvarliga kunskapsbrister som gör dig oförmögen att tolka information korrekt.
2022-02-08, 20:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Jo, jag kommenterade det med din syster också om du hade en läst klart. Sen har du ju ingen susning vad jag vet eller kan om dessa störningar. Eller hur?

Nu bad ju jag dig om länk ang det du kläckte ur dig och då vänder du det till att jag ska motbevisa dig, skämtar du? Var ju du som skrev det. Då får ju du isf bevisa det då det inte är min erfarenhet 🤓

Fakta är att i JUST detta fall kände hennes dåvarande make till det då han var med hennes hos läkaren. Detta står i FUP.
Hennes två tidigare makar visste, samt familj, vänner, KK, pojkvänner.. listan är lång.
2022-02-08, 20:41
Medlem
Citat:
Tror det kan ligga något i det, lite märkligt att det är just Helsingborg..
Ljudfilerna är en offentlig handling, varför skickade någon den till dig ärkeängeln?

Ja jag vet inte, får så otroligt mycket om detta skickat till mig. Kanske du också får det?
Får folk inte skicka saker till mig nu menar du, eller vad menar du?
2022-02-08, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced

Jag har delat länkar tidigare, men jag har inget bättre för mig just nu än att tillfredsställa din kunskapstörst. Eftersom du verkar vara så beläst så vet du att det finns många spaltmeter skrivna om Borderline/Eips. Och ditt svar angående min syster var ganska avfärdande.
1177 EIPS
Anhörigförening Borderline
https://www.pratamera.nu/hur-ska-jag-bemota-min-flickvan-som-har-borderline-och-ptsd/
2022-02-08, 20:52
Avslutad
Citat:
Ja jag vet inte, får så otroligt mycket om detta skickat till mig. Kanske du också får det?
Får folk inte skicka saker till mig nu menar du, eller vad menar du?
Det var bara ett konstaterande.
Med tanke på allt du spytt ur sig om hur elak och kontrollerande, krävande E var.
Dina ständiga påhopp och tjat om att du pratar sanning, ni ska få se, Lydia är för hårt dömd, Bodtröm skulle försvara, olika pistoler, det skulle minsann komma fram att E var beväpnad, han var inte mr nice guy. Alla skulle tappa hakan när sanningen kom fram. Det är just det, sanningen, jag vill ta reda på, hur smutsig den än är.
Du har inte kommit med någonting konkret, bara massa påhopp och tjafs, det du bidragit med, är en ljudfil du fått länkat av någon.
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-02-08 kl. 20:54.
2022-02-08, 20:55
Medlem
Mercedes avatar
Citat:

Jag har inte hört hennes samtal efter mordet men själva tillvägagångssättet med att bara stänga av, klä på sig, lämna in hagelbössan i skåpet låter väldigt autistiskt för att sen komma ikapp verkligheten.
Att tycka synd om sig själv i olika situationer är ganska vanligt, empati är otroligt svårt.
Så det är mycket möjligt att det var henne hon tyckte synd om när verkligheten kom ifatt, eller rättare sagt: vad har jag gjort, vad kommer hända med mig nu..typ
2022-02-08, 20:59
Medlem
Citat:
Det var bara ett konstaterande.
Med tanke på allt du spytt ur sig om hur elak och kontrollerande, krävande E var.
Dina ständiga påhopp och tjat om att du pratar sanning, ni ska få se, Lydia är för hårt dömd, Bodtröm skulle försvara, olika pistoler, det skulle minsann komma fram att E var beväpnad, han var inte mr nice guy. Alla skulle tappa hakan när sanningen kom fram. Det är just det, sanningen, jag vill ta reda på, hur smutsig den än är.
Du har inte kommit med någonting konkret, bara massa påhopp och tjafs, det du bidragit med, är en ljudfil du fått länkat av någon.

Men vadå, får man inte lov att berätta saker menar du?
Du har ju själv försvarat en annan medlem som skrev att Emil hade besvär med tanke på att Emil försökt ta sitt liv, hade lite skumma affärer m.m. Eller har du glömt det?
2022-02-08, 21:01
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Jag har delat länkar tidigare, men jag har inget bättre för mig just nu än att tillfredsställa din kunskapstörst. Eftersom du verkar vara så beläst så vet du att det finns många spaltmeter skrivna om Borderline/Eips. Och ditt svar angående min syster var ganska avfärdande.
1177 EIPS
Anhörigförening Borderline
https://www.pratamera.nu/hur-ska-jag-bemota-min-flickvan-som-har-borderline-och-ptsd/

Nu har du nog missuppfattat. Jag frågade efter länk till det du skrev ang hur lång tid..., Du skrev att dom kanske inte ens visste då de kan ta några månader till ett år. Det var DET jag ville ha länk på då jag aldrig hört talas om det tidigare.

Borderline i övrigt känner jag mkt väl till, men ej det ang tiden som du skrev. Så, står detta med tiden här i det du länka för jag hitta inte det.

Men vad vill du att jag ska skriva om din syster? Jag känner henne inte. Jag vet att det är tufft för många anhöriga, att man får tassa på tå m.m - men alla med denna diagnos uppvisar inte samma beteende alltid.
Jag beklagar om du tycker att jag verkade avfärdande, det är jag inte och inte min mening att du skulle känna så.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in