2022-02-08, 18:30
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Tror jag också. Och den boende som i ilska sågat ner vill inte komma fram nu, utan skäms lite.

Det är naturligtvis en lokalbo som är förbannad över att bilen står där kraschad och vill ha saken utredd. Därav nedsågat träd. Det går inte att backa/ bärga förbi trädet.
Citera
2022-02-08, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Jag börjar nog luta mot samma slutsats som dig.

Efter att ha sett videon förstår man att ingen frisk människa skulle försöka köra bilen dit den hamnat. Han har antagligen bara gasat på där vägen tog slut, rätt upp för berget utan att veta var han skulle hamna. Ett riktigt äventyr!

Trädet är väldigt snyggt fällt. Rakt och snyggt snitt nästan i nivå med marken. Det är alltså någon som fällt ett eller annat träd i sina dagar som gjort det där. Ser samtidigt på Terjes facebook att folk tidigare frågat om han har ved att sälja. Säljer man ved, kan man såga träd, tänker jag.

Lägg till bilderna av marijuanajulgranen, så har vi nog att göra med en klassisk haschpsykos.
Ja man börjar undra om han vart påverkad av något, det skulle i såfall förklara en del av det ologiska
Citera
2022-02-08, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Det är naturligtvis en lokalbo som är förbannad över att bilen står där kraschad och vill ha saken utredd. Därav nedsågat träd. Det går inte att backa/ bärga förbi trädet.

Är det även den argsinta lokalbon som slagit i sönder bilrutan och slitit av reg skylten som bevis material istället för att som en normal person tagit ett foto?
Citera
2022-02-08, 18:42
Medlem
Scientologys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimhaw
Jag tror precis som flera andra i tråden att det är viktigt att försöka förstå Terje som person.

Tittar man igenom hans Facebook kan man se att han publicerade markant fler inlägg under de sista veckorna innan försvinnande. 32 inlägg mellan 16/10-29/11, att jämföra med totalt 6 inlägg de senaste 6 åren.

Facebookinlägg/år
2021 – 32
2020 – 0
2019 - 0
2018 - 0
2017 - 3
2016 - 3
2015 – 0

Inläggen är framför allt en blandning av humoristiska youtubeklipp och gamla bilder från 80/90-talet, med kommentarer som “Allt var bättre förr”. Varför denna plötsliga mängd inlägg? Kände han sig kanske ensam?

I en bild från 2021-10-28 kan man se att han verkar ha en större samling av äldre blåslampor och primuskök. Exakt en månad senare (dagen efter han vunnit budgivningen av huset) kommenterar han samma bild med att ”Allt är till salu för 4000 eller högstbjudande”. Måhända saknades det pengar till husköpet?

Flera har ju spekulera kring att han skulle köpa någonting i Stockholmstrakten, men kanske var det tvärtom, att han skulle leverera någonting som han sålt för att få råd med huset?

Ja hög aktivitet den senaste tiden. Gick med i fabecookgruppen:Ringshaug Bad för några månader sedan. där han ger bort några gamla saker. Bland annat ett foto tagit av hans mamma. Så visst verkar han ha kikat ned i de gamla lådorna av egen memorabilia ganska nyligen. En ökad aktivitet på flera fronter.
https://www.facebook.com/profile/100004744562818/search?q=ringshaug
Citera
2022-02-08, 18:42
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFatDove
Är det även den argsinta lokalbon som slagit i sönder bilrutan och slitit av reg skylten som bevis material istället för att som en normal person tagit ett foto?

Det är mycket vanligt på landet att man inte uppskattar främmande fordon och blockerar dem. Tro mig. Det är inte som kissnödiga stockholmare.
Regskylten och glaset kan jag ej uttala mig om.
Citera
2022-02-08, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-E-Q
Jag har oxå suttit och kollat hans fb en del och måste ju säga att han kommenterat sig själv väldigt ofta på ett sätt ungefär som han svarat någon annan. schizofren?
i ett inlägg där länken till huset är har han kommenterat och även taggat sig själv med texten "kommer du bli utspridd snart Terje Johansen". (fast på norska då)
han känns ju iaf för mig väldigt förvirrad, extremt ensam eller kort och gott schizofren
Jag såg också hans ibland märkliga svar till sig själv. Men det var inte alltid så. Kanske var han påverkad av något ibland?
Citera
2022-02-08, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Det är mycket vanligt på landet att man inte uppskattar främmande fordon och blockerar dem. Tro mig. Det är inte som kissnödiga stockholmare.
Regskylten och glaset kan jag ej uttala mig om.

Nej men du måste förstå att då har du en skadad bil (ruta & mindre krockskada) med en bortagen registreringsskylt som dessutom står jävligt suspekt till som då en lokal förmåga uppmärksammar och får för sig att blockera genom att fälla ett träd?
Citera
2022-02-08, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Du ser helt rätt. Det är minst två hus i någorlunda närhet till bilen. 2a på den.
Man undrar vart i kanada bilen stod.

Kan han ha kommit i så hög fart att han inte fick stopp utan gled ner där på berget, det var ju troligen halkigt och kanske snö vid tillfället också?
Känns mer och mer som att han körde påverkad av något
Citera
2022-02-08, 18:58
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Man undrar vart i kanada bilen stod.

Kan han ha kommit i så hög fart att han inte fick stopp utan gled ner där på berget, det var ju troligen halkigt och kanske snö vid tillfället också?
Känns mer och mer som att han körde påverkad av något
Psykbryt76 har antagligen rätt i det nedanstående.
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Du ser på drönarbilden filmat rakt ner vilka hus och vilken väg det är och som jag tidigare skrivit var det två fastigheter som jag misttänkte och den här är den ena. Ku**holmsvä*en men viker väns*er till fyr*ioe**.
(FB) Försvunnen norrman, bil hittad i Muskö
Citera
2022-02-08, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Har precis pratat med en bekant som bor på Muskö.

Hon berättade att de boende på Muskö har en Facebooksida. Ungefär mitten av december 2021 skrev polisen där att folk skulle kolla upp sina sommarstugor ifall det hade varit några inbrott. I området Kanada så verkar det i stort sett enbart vara sommarstugor. Folk kollade upp detta men det hade inte förekommit några inbrott. Ingen verkar ha hört eller sett något. Ej heller gällande det nedsågade trädet.

Polisen ville också att befolkningen där skulle hålla ögonen öppna i fall de skulle få se Terje. En person frågade då hur de skulle kunna ha koll efter en person utan ett signalement. Då gav polisen detta. Befolkningen där pratar helt naturligt mycket om det här fallet och alla tycker att detta är mycket märkligt. Muskö är inget bra ställe att ta sig till om man vill försvinna. Finns bara en väg dit och samma väg tillbaka genom den 3 km långa tunneln. Om han ev. skulle ha blivit upplockad av en båt så hade detta inte varit något större problem.

https://kjfast.se/object/CMFRITIDSHUS4MFD0OT892JLDIQ7

Kan det tenkes at det er for å unngå å spre ubegrunnet frykt blant beboerne at avisartikler om forsvinningen er blitt fjernet?

Om det stemmer at mannen er psykisk syk, kanskje alvorlig psykisk syk, med tunnelfobi, har forvirret seg til Muskö der eneste vei vekk er en 3 km lang tunnel, og virrer nå rundt på øya med motorsagen sin? Høres jo skrekkfilmaktig ut.

Kan han ha tatt seg inn i en tom sommerstuga og gjemme seg der. Kan han eventuelt ha stjålet en båt og tatt seg vekk fra øya.
Citera
2022-02-08, 19:28
Medlem
Tråknicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Har precis pratat med en bekant som bor på Muskö.

Hon berättade att de boende på Muskö har en Facebooksida. Ungefär mitten av december 2021 skrev polisen där att folk skulle kolla upp sina sommarstugor ifall det hade varit några inbrott. I området Kanada så verkar det i stort sett enbart vara sommarstugor. Folk kollade upp detta men det hade inte förekommit några inbrott. Ingen verkar ha hört eller sett något. Ej heller gällande det nedsågade trädet.

Polisen ville också att befolkningen där skulle hålla ögonen öppna i fall de skulle få se Terje. En person frågade då hur de skulle kunna ha koll efter en person utan ett signalement. Då gav polisen detta. Befolkningen där pratar helt naturligt mycket om det här fallet och alla tycker att detta är mycket märkligt. Muskö är inget bra ställe att ta sig till om man vill försvinna. Finns bara en väg dit och samma väg tillbaka genom den 3 km långa tunneln. Om han ev. skulle ha blivit upplockad av en båt så hade detta inte varit något större problem.

https://kjfast.se/object/CMFRITIDSHUS4MFD0OT892JLDIQ7

? Sen bryr dom sig inte om när det dyker upp spår?

Verkar också märkligt om dom bryr sig om alla lokala fbgrupper som finns. Skärmdump or it didnt happen.

Mer info om detta please, spontant verkar det vara missförstånd här.
Citera
2022-02-08, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdenSarimner
Här är en länk som fortfarande fungerar men den är säkert bortplockad snart.
https://www.johansen.se/blog/2022/02/06/huskoparen-terje-ar-mystiskt-forsvunnen/
Nu har "dom" plockat bort även denna länk så uppstädningen på nätet går fort. Snart finns det inga spår kvar från denna händelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in