2022-02-07, 23:52
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja, når TT tar så fullstendig av som de gjør noen ganger, så blir aksjonene deres avslørende, og virker imot sin hensikt.

Er ikke de skarpeste knivene i TT-skuffen nei. Det må jo finnes en slags ledelse og kommandolinje blant de. Siden de skifter taktikk iblant. Som du helt korrekt påpeker.

Ja, det må finnes noe..
Hvem det kan være er ikke godt å si, men Fir#st Hou#se har jo vært nevnt.
Ellers har jo TH en god redaktør-venn, Borlaug, som også er forfatteren bak de mange og lange mailene slik jeg har forstått det.
Kanskje er det TH og BB som sitter der å styrer hva FH skal skrive, hvem vet.
Siste taktikk nå er at RU er den nye psykopaten..
Citera
2022-02-07, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsvogeren
Jeg tror ikke det finnes noen kryptoekspert i denne saken i det hele tatt. Eksperter på villedning derimot finnes det mange av. Kryptorigget er bare tull og tøys, konstruert for å dra fokuset vekk fra en annen kriminell handling. Drap. Reddit-posten du har referert til har ingen ting med saken å gjøre tror jeg. Forfatteren av kryptorigget har derimot sakset info fra reddit-posten han fant i researchen.

Helt enig. Klipp- og lim ekspert, tenker jeg vi kaller GM. Virkelige kidnappere hadde aldri laget så komplisert opplegg. De hadde nok sikkert kalkulert med en livredd ektemann, en handlingslammet familie i sjokk. Da vet de at det siste du gjør, er ikke å følge en overkomplisert plan hvor forskjellige tradingfirmaer må kontaktes og du må verifisere deg for å kunne begynne å sende løsesummen, litt etter litt, uke for uke. Ei heller kjøpe bitcoin for å kommunisere med de tåpelige forhåndsbestemte beskjedene.

Det er så dumt at selv en nyutklekket etterforsker fort ville avsløre det.
Ekte kidnappere hadde utnyttet det psykologiske spillet, for til slutt å innkassere hele løsesummen så fort som mulig.
Citera
2022-02-08, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Politiet tok beslag i datautstyret hans, og mulig annet de fant interessant. I privat-boligen. Nærsagt. RU måtte bruke datautstyret Frank ga ham, mens han bodde i Barcode-leiligheten.

Vi ser at enkelte er veldig hissige på RU, også her på tråden. Kan hende noen fra TT ble veldig provosert av at han plutselig fremsto som en vellykket finansmann.

Kanskje så provoserte at de truet ham? Eller holdt ham under oppsikt? Politiet fulgte nok veldig godt med på hvem som kontaktet RU i denne perioden. Både i RL, SoMe og telefon og mail.
Jeg fikk bare så vondt av RU. Mulig det var en slags beskyttertrang. Har bare så vanskelig for å se for meg at han er så sleip at han skjønte hva opplegget gikk ut på. Tenk hvis det var en selv, hvem er det som ville trodd at de kunne rotet seg opp i noe sånt. Tenk hvis for eks det går et lys opp for en og man forstår man har sittet i lange samtaler med GM/ bakmann. Hypotetisk sett for ikke å terge på meg TT.

Klart det er en mulighet for at det er ham som sendte Thor mailen.
Da er han dummere og mer grisk enn det som her idag er blitt foreslått.

Man kan falle dypt når man trader bitcoin, valuta og aksjer. Her er han jo en av millioner som taper hver dag.
Det er vel heller TH som skulle kurset han, han tjente visst 10 mill på den Monero handelen, stemmer ikke det? Systematisk planlegging ruler.
Citera
2022-02-08, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Helt enig. Klipp- og lim ekspert, tenker jeg vi kaller GM. Virkelige kidnappere hadde aldri laget så komplisert opplegg. De hadde nok sikkert kalkulert med en livredd ektemann, en handlingslammet familie i sjokk. Da vet de at det siste du gjør, er ikke å følge en overkomplisert plan hvor forskjellige tradingfirmaer må kontaktes og du må verifisere deg for å kunne begynne å sende løsesummen, litt etter litt, uke for uke. Ei heller kjøpe bitcoin for å kommunisere med de tåpelige forhåndsbestemte beskjedene.

Ekte kidnappere hadde utnyttet det psykologiske spillet, for til slutt å innkassere hele løsesummen så fort som mulig.
Opplegget er laget slik at det ikke kunne brukes til noe fornuftig, og det var vel det politiet forstod ganske raskt. Skulle virke imponerende.
For meg var det mest hårreisende at løsesummen ble utlovet i forb med tips som førte til at AE ble funnet, og ikke til at saken ble løst.
Citera
2022-02-08, 00:21
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Jeg tror RU har skrevet trusselbrevet og jeg synes RU passer inn i denne beskrivelsen :

Narsisstisk peronlighetsforstyrrelse
Kjennetegn
Typiske kjennetegn (diagnostiske kriterier) er at personen

har en overdreven oppfatning av egen betydning (grandiositet)
er opptatt av fantasier om ubegrenset suksess og makt
oppfatter seg selv som «spesiell» og enestående, og derfor helst bør omgås andre spesielle mennesker med høy sosial status
krever overdreven beundring
mener å ha spesielle rettigheter
utnytter and....

Dette har du hentet ut av SNL sine sider, men hvordan kan man si at RU har disse tegnene?
Citera
2022-02-08, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ja, det må finnes noe..
Hvem det kan være er ikke godt å si, men Fir#st Hou#se har jo vært nevnt.
Ellers har jo TH en god redaktør-venn, Borlaug, som også er forfatteren bak de mange og lange mailene slik jeg har forstått det.
Kanskje er det TH og BB som sitter der å styrer hva FH skal skrive, hvem vet.
Siste taktikk nå er at RU er den nye psykopaten..
F*rst H*use ville vært mitt første valg hvis jeg skulle prøve å renvaske / hvitvaske mitt navn. Jeg ville betalt for 30 troll hvis jeg hadde pengene.
Citera
2022-02-08, 00:30
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
F*rst H*use ville vært mitt første valg hvis jeg skulle prøve å renvaske / hvitvaske mitt navn. Jeg ville betalt for 30 troll hvis jeg hadde pengene.

Ja, og penger er det nok av..
Citera
2022-02-08, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa

Lige præcis, den roman af et trusselbrev er for overspillet til at være troværdig (af virkelige kidnappere).
Senast redigerad av rlk73 2022-02-08 kl. 08:19.
Citera
2022-02-08, 08:07
Medlem
Citat:
Dette har du hentet ut av SNL sine sider, men hvordan kan man si at RU har disse tegnene?

Veldig rart å lese her!

Og at RU også er en psykopat tror jeg ikke på.
Citera
2022-02-08, 08:32
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Jeg fikk bare så vondt av RU. Mulig det var en slags beskyttertrang. Har bare så vanskelig for å se for meg at han er så sleip at han skjønte hva opplegget gikk ut på. Tenk hvis det var en selv, hvem er det som ville trodd at de kunne rotet seg opp i noe sånt. Tenk hvis for eks det går et lys opp for en og man forstår man har sittet i lange samtaler med GM/ bakmann. Hypotetisk sett for ikke å terge på meg TT.

Klart det er en mulighet for at det er ham som sendte Thor mailen.
Da er han dummere og mer grisk enn det som her idag er blitt foreslått.

Man kan falle dypt når man trader bitcoin, valuta og aksjer. Her er han jo en av millioner som taper hver dag.
Det er vel heller TH som skulle kurset han, han tjente visst 10 mill på den Monero handelen, stemmer ikke det? Systematisk planlegging ruler.

Den muligheten er der. Men hvis det skulle stemme, så kan han ikke
lenger gjemme seg bak naivitet. Da er han med, "all in" som det heter.

Politiet sier de har "spisset" etterforskningen mot kryptosporet det siste året.
Vi har fått vite hvem som ble frastjålet identiteten sin, og omtrent når dette skjedde.
Så får vi nå altså vite at politiet har hatt RU på besøk i denne spesialleiligheten i Barcode.

Har de brukt så mye tid og ressurser på en person som skal sjekkes ut av saken? That's it, liksom?

Eller har de... nei, jeg skal ikke si for mye om hva jeg kanskje tror.
Citera
2022-02-08, 08:50
Medlem
Citat:

RU har kommet med uttalelser i avhør (gjengitt i media) der han flere ganger opphøyer sine egne kunnskaper. Videre ser man hvordan han fremstiller seg og og beskriver seg selv og eget firma. Dette med behovet for å skryte av IQ testen bidrar jo også til forsterke bilde av en med narssisitiske trekk. Jeg er verken advokat eller psykiater, men en oppsummering av trekkene og kriteriene som kreves for å sette diagnosen etter ICD-10, så mener jeg det kan være mulig. Jeg postet i går flere sitater både fra VG sin artikkel: "Dette er kryptomannen" og "Operasjon FRANK" som underbygger dette.

EDIT: Jeg mente DSM-5 og ikke ICD-10. Beklager feilen
Senast redigerad av exsvogeren 2022-02-08 kl. 09:37.
Citera
2022-02-08, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsvogeren
RU har kommet med uttalelser i avhør (gjengitt i media) der han flere ganger opphøyer sine egne kunnskaper. Videre ser man hvordan han fremstiller seg og og beskriver seg selv og eget firma. Dette med behovet for å skryte av IQ testen bidrar jo også til forsterke bilde av en med narssisitiske trekk. Jeg er verken advokat eller psykiater, men en oppsummering av trekkene og kriteriene som kreves for å sette diagnosen etter ICD-10, så mener jeg det kan være mulig. Jeg postet i går flere sitater både fra VG sin artikkel: "Dette er kryptomannen" og "Operasjon FRANK" som underbygger dette.

Kan også skyldes mindreverdighetskomplekser
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in