2022-02-07, 19:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Jag har frågat om Emil har jaktlicens eller jägarexamen med tanke på att han är ute i skogen och sköt djur. Jag har inte sagt ngt om olagliga vapen.

Varför blir ni så upprörda av detta? Intressant 🧐
Det som är relevant är hur i helvete Lydia kunde bli godkänd i jägarexamen samt få tre jaktlicenser beviljade?
Det måste kännas lite korkat att som försvarsadvokat hävda att domstolen inte lyssnat på Lydias förklaring eller tagit hänsyn till hennes funktionsnedsättningar.
För att rätt ska vara rätt, så var det inte Thomas Bodströ*m, utan Karin Lavé*n, samma som i hovrätten.
Högsta Domstolen har tagit del av allt inlämnat material (inklusive sekretess) inspelade förhör osv och har bedömt att det inte finns någon anledning att bevilja prövning.
Somliga tycks tro att det kan tas vidare, till europadomstolen...det är föga troligt.
Det finns en plats för såna som henne, tur va?
2022-02-07, 22:03
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Ja jag kan hålla med om att det är märkligt att hon har fått behålla jägarlicens, så även Emil och många andra jägare. Speciellt med tanke på hur ofta jägare skjuter fel varje år. Ja jag vet, det var lite offtopic.

Med tanke på hennes svar i förrundersökningen är det närmast ett mirakel att hon fick licens alls

off topic: har du en siffra på det fetade, jag har det annars

länk:
https://www.jaktojagare.se/kategorier/nyheter/jaktolyckor-nara-nollvisionen-20180919/
Senast redigerad av BMC64 2022-02-07 kl. 22:07.
2022-02-07, 22:08
Medlem
Lyssnade på ljudfilen. Hon låter obehaglig och hotfull. Förminskar och hotar honom med att hon ska förstöra allt. Han låter mest uppgiven, som någon som insett att han tagit sig vatten över huvudet.
Väldigt tydligt att han tröttnat på hennes beteende och bara vill få bort henne därifrån.
Tror hennes tidigare män ska vara tacksamma för att de inte gick samma tragiska möte till mötes.
Vila i frid.
2022-02-07, 22:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Lyssnade på ljudfilen. Hon låter obehaglig och hotfull. Förminskar och hotar honom med att hon ska förstöra allt. Han låter mest uppgiven, som någon som insett att han tagit sig vatten över huvudet.
Väldigt tydligt att han tröttnat på hennes beteende och bara vill få bort henne därifrån.
Tror hennes tidigare män ska vara tacksamma för att de inte gick samma tragiska möte till mötes.
Vila i frid.
Det bekräftar vad vi andra framfört, men fått utstå attacker av skribenter som vill få det till att Emil fick vad han förtjänade, att det var Lydia det var synd om
Ljudfilerna från sos-samtalen Det är en iskall brölhäxa som likt ett småbarn som inte får vad den vill i affären sätter igång brölandet och stänger av det lika tvärt som dom vinner och får sin vilja igenom och tillåts köpa en klubba. På samma sätt håller Lydia på, jag förstår att hon höll för öronen när samtalen spelades upp i rätten. Skämskudde vore på sin plats.
2022-02-07, 22:33
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Oja, så sant som det är sagt. Hennes senaste ex ska nog vara extra glad nu då han tydligen även slog henne. Gud vet vad som annars hade kunnat hända honom.
Denna livsfarliga kvinna. 😉

ÄNTLIGEN, fick du rätt, ja hon är bevisligen livsfarlig hon har ju mördat, och det är per definition livsfarligt , enligt alla tre instanser i svea rikes rättsystem
2022-02-07, 22:34
Medlem
När någon ständigt råkar ut för den ena olyckan efter den andra och utmålar sig som ett offer så är det nog dags att börja titta på vad som är det gemensamma för alla dessa händelser. Hon är den enda gemensamma nämnaren för allt det som skett i hennes liv.
Kanske behöver hon rannsaka sig själv och fundera över vad hon har gjort som fått henne att hamna där hon är.
I värsta fall är hon bara ett ruttet ägg.
2022-02-07, 22:54
Medlem
Citat:
När någon ständigt råkar ut för den ena olyckan efter den andra och utmålar sig som ett offer så är det nog dags att börja titta på vad som är det gemensamma för alla dessa händelser. Hon är den enda gemensamma nämnaren för allt det som skett i hennes liv.
Kanske behöver hon rannsaka sig själv och fundera över vad hon har gjort som fått henne att hamna där hon är.
Precis...
Det finns iheller nga omständigheter som kan försvara en avrättning.
Hennes tidigare män får vara glada att dom klarat sig med livet i behåll från denna gaina kvinna.
2022-02-08, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Precis...
Det finns iheller nga omständigheter som kan försvara en avrättning.
Hennes tidigare män får vara glada att dom klarat sig med livet i behåll från denna gaina kvinna.

Ja, det gör det hela händelsen lite märklig. Hon har haft vapenlicens i 7 år och haft ett antal längre förhållanden (gift), uppbrott samt flera tillfälliga relationer utan att något dylikt inträffat. Vad hände just här? Som utlöste att gevär togs fram och skott avlossades? Med ett mord som följd.

Det är ju inget som hänt tidigare dvs en avvikelse från det normala beteendet. Ett konstaterande bara.
2022-02-08, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, det gör det hela händelsen lite märklig. Hon har haft vapenlicens i 7 år och haft ett antal längre förhållanden (gift), uppbrott samt flera tillfälliga relationer utan att något dylikt inträffat. Vad hände just här? Som utlöste att gevär togs fram och skott avlossades? Med ett mord som följd.

Det är ju inget som hänt tidigare dvs en avvikelse från det normala beteendet. Ett konstaterande bara.
Jag undrar hur länge hennes, längsta giftemål varade?
Förslagsvis är skillnaden att båda, dessa, drack en massa alkohol tillsammans
2022-02-08, 00:22
Medlem
Citat:

Att hon har ett antal medfödda diagnoser är hon redan medveten om, vilket jag tycker framgår av journalerna (som borde varit sekretessade) och att sjukvården tycker hon har bra sjukdomsinsikt.

Givet det, så tycker du hon borde inse varför hon hamnar i problem. Du tror inte att hon gör det? Jag är övertygad om att hon vet. Du anser att därmed borde hon "åtgärda" problemen så dom blev icke-existerande. Så fungerar det dessvärre inte.
2022-02-08, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Jag undrar hur länge hennes, längsta giftemål varade?
Förslagsvis är skillnaden att båda, dessa, drack en massa alkohol tillsammans

Samt att E fick L att avsluta sin medicinering. Dessutom tror jag att dom drack alkohol av helt olika anledningar - en ytterligare mis-match.
2022-02-08, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25TaLife
Har stora bekymmer med att hitta en fungerande länk till FUP'en.
Finns det en vänlig skäl som vill förbarma sig över en stackare som mig?
Tack!

Jag har aktbilaga 37

https://www.docdroid.net/Juz5fNx/uppsala-tr-b-4908-21-aktbil-37-pdf

Aktbilaga 38 har blivit sekretessbelagd pga spridning på nätet och går inte längre att få ut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in