2022-02-08, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hvor mange voldelige kryotoeksperter finnes. Her er det ikke kun tale om alvorlig og grov vold mot andre kriminelle, men mot en eldre ektefelle. Visste ikke at det fantes slike oppdragstakere i Norge.

I denne saken finnes det kun voldelige folk, ingen kryptoeksperter. Kun folk som er villige til å drepe en gammel dame og forsøke å villede verden etterpå.
Citera
2022-02-08, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Kan også skyldes mindreverdighetskomplekser

Det kan fort være. Han er over 30 år og ikke klart å få til noen ting i livet sitt. Ser for meg at han hadde glidd rett inn i serien til NRK: Gutter mot verden...
Citera
2022-02-08, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Veldig rart å lese her!

Og at RU også er en psykopat tror jeg ikke på.

Må ikke blande psykopati og narssisime selv om det finnes noen likhetstrekk.
Citera
2022-02-08, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det har kanskje med at man har ikke noe lik.

Spiller vel ingen rolle om man har noe lik eller ikke. Politiet påstår av AEH ble drept i S4. Et kriterie for å berøve noens frihet er at vedkommende er i live. Om man er med på å frakte bort en lik etter drap, så medvirker man til drapet og ikke frihetsberøvelse. Det virker ikke logisk det politiet driver med ut i fra det som vi i offentligheten kjenner til.
Citera
2022-02-08, 09:27
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
.

Har de brukt så mye tid og ressurser på en person som skal sjekkes ut av saken? That's it, liksom?
I den store sammenhengen utgjør nok utgiftene til Bar-code prosjektet en brøkdel. Det var viktig for politiet å gripe det lille halmstrået mot krypto og monero som de hadde, noe jeg tror var vellykket for å lukke noen dører.

Ved siden av å følge kryptosporet, er nok hovedfokus inn mot en tiltale nettopp å lukke så mange dører som mulig.
Citera
2022-02-08, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsvogeren
Må ikke blande psykopati og narssisime selv om det finnes noen likhetstrekk.

Forskjellige typer

Narsissistisk personlighetsforstyrrelse er ingen entydig kategori.

Personene kan ha også ha paranoide trekk, være antisosiale eller psykopatiske, emosjonelt ustabile, eller tvangspregede.

En generell personlighetsvurdering vil også dekke disse tilleggskomponentene.
Citera
2022-02-08, 09:31
Medlem
Citat:
Spiller vel ingen rolle om man har noe lik eller ikke. Politiet påstår av AEH ble drept i S4. Et kriterie for å berøve noens frihet er at vedkommende er i live. Om man er med på å frakte bort en lik etter drap, så medvirker man til drapet og ikke frihetsberøvelse. Det virker ikke logisk det politiet driver med ut i fra det som vi i offentligheten kjenner til.

Har ikke sett en eneste plass hvor politiet sier de vet at hun ble drept i Slora.
Om denne Barcode leiligheten er i politiets eie for aksjoner som dette så vil det i hvertfall være særs merkelig å lekke slik informasjon. Engangsleiligheter blir i så fall dyrt.
Citera
2022-02-08, 09:36
Medlem
Citat:
Forskjellige typer

Narsissistisk personlighetsforstyrrelse er ingen entydig kategori.

Personene kan ha også ha paranoide trekk, være antisosiale eller psykopatiske, emosjonelt ustabile, eller tvangspregede.

En generell personlighetsvurdering vil også dekke disse tilleggskomponentene.

https://no.wikipedia.org/wiki/Narsissistisk_personlighetsforstyrrelse

I DSM er det en fullverdig diagnose med kriterier. Jeg kom til skade for å blande DSM og ICD i et tidligere innlegg.
Citera
2022-02-08, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Om denne Barcode leiligheten er i politiets eie for aksjoner som dette så vil det i hvertfall være særs merkelig å lekke slik informasjon.

Jeg er enig med deg. Jeg synes også at det er mye merkelig at politiet lekker slik denne informasjonen.

Hva er politiets taushetsplikt et sted?
Citera
2022-02-08, 09:41
Medlem
Citat:
https://no.wikipedia.org/wiki/Narsissistisk_personlighetsforstyrrelse

I DSM er det en fullverdig diagnose med kriterier. Jeg kom til skade for å blande DSM og ICD i et tidligere innlegg.

Narsissistisk personlighetsforstyrrelse (NPD) er en diagnose som har visse fellestrekk med psykopati.
Citera
2022-02-08, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Har ikke sett en eneste plass hvor politiet sier de vet at hun ble drept i Slora.
Om denne Barcode leiligheten er i politiets eie for aksjoner som dette så vil det i hvertfall være særs merkelig å lekke slik informasjon. Engangsleiligheter blir i så fall dyrt.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8mydpd/polititeori-om-hagen-forsvinningen-derfor-er-huset-aasted-for-drap

De har på flere pressebriefer sagt at S4 er åsted for et drap. Men selvfølgelig uten et lik vil det være vanskelig å vite noe 100%
Citera
2022-02-08, 09:46
Medlem
Citat:
Narsissistisk personlighetsforstyrrelse (NPD) er en diagnose som har visse fellestrekk med psykopati.

Ja, det stemmer. At det er fellestrekk som passer for begge. Men sånn det fremstilles i media så mener jeg RU har mange trekk som går inn under narssistiske trekk. Men igjen, jeg er ingen psykiater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in