Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,68%
830 röster
Nej
19,53%
281 röster
Är osäker
15,64%
225 röster
Bryr mig inte
7,16%
103 röster
2021-03-20, 00:46
Medlem
StrawberryTeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillgjord
Jag håller med om att Bubbles Burst är väldigt obehaglig. Jag hade varken sett eller hört den förut. (Sean Lennons musik påminner ju onekligen om hans pappas, för övrigt.)

Så här har Sean sagt om låten och videon:

"I think it's important that even if people don't believe me or are
angry about the way Michael [Jackson] is portrayed in the video, that
the truth is my intention is very sincere and harmless, and I'm just
making a song. I'm not trying to take him out or anything, or put him
down. I was just trying to have fun and talk about an odd situation in a
way that makes it art. It's like a parallel dimension, and it's a dark,
comedic manifestation that comes more out of the song and not out of
real life. It's like a reflection of a reflection. As a visual poem, I
think it represents something real: [Michael] was very lonely and he was
weird and had weird interests. And he was in this kind of Peter Pan
universe — this bubble he'd created for himself. And there's something
dark about that. There's something sad about that." ~ Sean Lennon

Jag tycker kanske att detta citat är lite egendomligt men jag tycker faktiskt inte att det är så kryptiskt. Och jag kan inte förstå varför Sean inte skulle ha kommit ut som ett offer vid det här laget - efter Leaving Neverland och allt - om citatet inte vore uppriktigt. Han har ju gjort den här videon - steget till att komma ut som offer vore därmed knappast långt, om det nu inte är som han säger - att videon är humoristisk. Jag tycker att det är läkande och befriande att Sean av allt att döma är kapabel att skämta om någonting så tungt och laddat.

Det faktum att Sean inte har kommit ut som ett offer bevisar i mina ögon Michaels oskuld. Annat påstått bevismaterial faller på detta. Sean ska ha umgåtts med Michael enormt mycket som liten och sett hur han har varit med andra barn.

Jag är själv inget hängivet Michael Jackson-fan, även om jag verkligen beundrar hans uppfinningsrikedom. Heal the world känns hur som helst genuin och det är för mig uppenbart att den inte är gjord som någon sorts täckmantel. Michael hade en genuin vilja att läka världen och hjälpa utsatta barn och detta går inte ihop med den genuint ondskefulle gestalt som porträtteras i Sean Lennons video.
Han har vid andra tillfällen svarat kryptiskt och vagt om vad som egentligen försiggick på Neverland, men den förklaringen du citerade förefaller snarare mycket tydlig. Jag ställer mig dock tveksam till att det rör sig om hela sanningen. Kanske gällande låten, men inte gällande videon.

Videon är nämligen inte speciellt humoristisk, utan snarare mörk och skruvad. Rena skräckrullen. Nog för att mörk humor existerar, men eftersom Jackson faktiskt var en misstänkt gärningsman så skulle det vara vulgärt om det var menat som ett skämt. Chimpansen Bubbles karaktär används för att representera en liten pojke, och de sexuella anspelningarna från Jackson-karaktären är högst uppenbara. Allt ifrån hur han låter mjölken rinna ner för läpparna till hur han i princip gnider skrevet mot apans bakdel. Videon gjordes dessutom 2014, så det var inte ett aktuellt ämne att göra satir på.

Det är mycket möjligt att Lennon själv inte var ett offer, men det verkar som om han vet något. Jag kan inte komma på en annan vettig anledning till att göra en video som framställer ens döde vän som en skräckinjagande pedofil. Att han sedan försvarar sin barndomsdröm är ett högst normalt beteende.

Ja, nog var Jackson genuin när han sjöng om sina visioner för världen. Jag tror inte att han var ond, jag tror att han var djupt störd, dvs att han likt många andra pedofiler trodde att det han gjorde faktiskt bara var att dela kärlek med de som behöver det mest. Jag tror inte han njöt av att skada någon, utan att han helt enkelt inte begrep att han skadade. Hans egen dysfunktionella barndom gjorde honom mån om alla världens barn, men när sexualitet kom in i bilden blev det hela till ett virrvarr av splittrade känslor och tankar. Hans genuina kärlek till barn blandades alltså med hans sexualdrift och blev till en pedofil dragning. Det är åtminstone vad jag tror, men jag respekterar din syn.
Citera
2021-03-20, 12:23
Medlem
Tillgjords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrawberryTea
Han har vid andra tillfällen svarat kryptiskt och vagt om vad som egentligen försiggick på Neverland, men den förklaringen du citerade förefaller snarare mycket tydlig. Jag ställer mig dock tveksam till att det rör sig om hela sanningen. Kanske gällande låten, men inte gällande videon.

Videon är nämligen inte speciellt humoristisk, utan snarare mörk och skruvad. Rena skräckrullen. Nog för att mörk humor existerar, men eftersom Jackson faktiskt var en misstänkt gärningsman så skulle det vara vulgärt om det var menat som ett skämt. Chimpansen Bubbles karaktär används för att representera en liten pojke, och de sexuella anspelningarna från Jackson-karaktären är högst uppenbara. Allt ifrån hur han låter mjölken rinna ner för läpparna till hur han i princip gnider skrevet mot apans bakdel. Videon gjordes dessutom 2014, så det var inte ett aktuellt ämne att göra satir på.

Det är mycket möjligt att Lennon själv inte var ett offer, men det verkar som om han vet något. Jag kan inte komma på en annan vettig anledning till att göra en video som framställer ens döde vän som en skräckinjagande pedofil. Att han sedan försvarar sin barndomsdröm är ett högst normalt beteende.

Ja, nog var Jackson genuin när han sjöng om sina visioner för världen. Jag tror inte att han var ond, jag tror att han var djupt störd, dvs att han likt många andra pedofiler trodde att det han gjorde faktiskt bara var att dela kärlek med de som behöver det mest. Jag tror inte han njöt av att skada någon, utan att han helt enkelt inte begrep att han skadade. Hans egen dysfunktionella barndom gjorde honom mån om alla världens barn, men när sexualitet kom in i bilden blev det hela till ett virrvarr av splittrade känslor och tankar. Hans genuina kärlek till barn blandades alltså med hans sexualdrift och blev till en pedofil dragning. Det är åtminstone vad jag tror, men jag respekterar din syn.

Tack. Jag har tänkt ungefär som du, fram tills väldigt nyligen. Jag tycker att Sean Lennon verkar ha en humor som påminner om hans pappas skruvade humor. John Lennon sjunger t.ex. till Paul McCartney i sin låt How do you sleep: "Those freaks was right when they said you was dead". Du känner kanske till att det finns en konspirationsteori som hävdar att Paul McCartney är död.

Jag tänker att det måste ha varit en oerhört märklig och bisarr upplevelse för Sean, att hela världen har förmodat att han har blivit utsatt för övergrepp som (mig veterligen) aldrig har ägt rum. Han beskriver ju videon som "en spegling av en spegling" -- det skulle kunna vara hans sätt att bearbeta hela denna absurd situation och genom att fortsätta hävda Michaels oskuld, bekräftar han att porträtteringen av Michael i musikvideon är en parodi på en felaktig medial bild av MJ.
Citera
2022-01-29, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roibot
Det anmärkningsvärda med Michael Jackson är att han alltid var öppen med sin kärlek för barn. Hade han varit skyldig så hade han väl varit lite mer low-key över vilka han umgicks med? Grejen är att platonisk kärlek mellan vuxna och barn som inte är släkt är såpass ovanligt att man inte vet hur man ska förhålla sig till ett sådant scenario. Kanske det t.o.m. skapar förvirring hos barnen själva när de blir vuxna?

Det är intressant att så många personer för fram den här omständigheten som bevis för Jacksons oskuld. I själva verket är det ju tvärtom helt bärande för hans modus operandi att han var så öppen med sitt umgänge med barn. Det förkortade även ledtiden för hans olika groomingprocesser ordentligt.

Vi kan ta Wade Robson som exempel. När han träffade MJ 1989 hade redan MJ:s umgänge med Jimmy Safechuck pågått i flera år. De hade turnerat tillsammans, höll varandra i handen på tv-bilder etc. Bilden av att MJ umgicks konstant med unga pojkar för att han själv "inte fått uppleva en normal barndom" var redan inpräntad och på det sättet behövde inte Robsons omgivning övertygas om att MJ:s umgänge med barn var något normalt, bilden var redan etablerad.

Man kan dra paralleller till att MJ var så pass känd, en superstjärna, vilket gjorde att han redan var beundrad/avgudad av många unga pojkar. Om ett barn, som Wade Robson, kontaktade MJ och visade att han beundrade honom (t.ex. genom att felfritt kunna genomföra MJ:s koreografi) var halva groomingprocessen redan genomförd, nästan utan inblandning av MJ själv.

Dessa två omständigheter, att det redan var naturligt för allmänheten att se MJ med unga pojkar, och att han redan innan de kände varandra var avgudad av Wade Robson, gjorde att MJ vågade begå övergrepp mot Robson redan första veckan på Neverland. En "vanlig pedofil" hade varit tvungen att dels bygga ett naturligt umgänge med sitt offer under lång tid, och dels att grooma barnet med gåvor m.m. för att bygga illusionen av säkerhet och oumbärlighet, innan han slog till.

Detta är också orsaken till att MJ så enkelt kunde byta favoritpojke en gång om året i flera år utan att det tog stopp.
Citera
2022-01-30, 01:08
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natalia.ambra
Det är intressant att så många personer för fram den här omständigheten som bevis för Jacksons oskuld. I själva verket är det ju tvärtom helt bärande för hans modus operandi att han var så öppen med sitt umgänge med barn. Det förkortade även ledtiden för hans olika groomingprocesser ordentligt.

Vi kan ta Wade Robson som exempel. När han träffade MJ 1989 hade redan MJ:s umgänge med Jimmy Safechuck pågått i flera år. De hade turnerat tillsammans, höll varandra i handen på tv-bilder etc. Bilden av att MJ umgicks konstant med unga pojkar för att han själv "inte fått uppleva en normal barndom" var redan inpräntad och på det sättet behövde inte Robsons omgivning övertygas om att MJ:s umgänge med barn var något normalt, bilden var redan etablerad.

Man kan dra paralleller till att MJ var så pass känd, en superstjärna, vilket gjorde att han redan var beundrad/avgudad av många unga pojkar. Om ett barn, som Wade Robson, kontaktade MJ och visade att han beundrade honom (t.ex. genom att felfritt kunna genomföra MJ:s koreografi) var halva groomingprocessen redan genomförd, nästan utan inblandning av MJ själv.

Dessa två omständigheter, att det redan var naturligt för allmänheten att se MJ med unga pojkar, och att han redan innan de kände varandra var avgudad av Wade Robson, gjorde att MJ vågade begå övergrepp mot Robson redan första veckan på Neverland. En "vanlig pedofil" hade varit tvungen att dels bygga ett naturligt umgänge med sitt offer under lång tid, och dels att grooma barnet med gåvor m.m. för att bygga illusionen av säkerhet och oumbärlighet, innan han slog till.

Detta är också orsaken till att MJ så enkelt kunde byta favoritpojke en gång om året i flera år utan att det tog stopp.

Tror också att det tas upp i filmen hur MJ jämt och ständigt pratar om hur han "ser Guds ansikte i ett barns leende" eller något sånt. Hur han omger sig med barn för att han älskar de. Väldigt normalt beteende för en 30+ fullvuxen man att vilja att 9 åriga pojkar ska sova i samma säng som honom. Starkt i filmen när han typ skickade en fax till en av pojkarna i Australien och sen ringde honom varje dag i flera månader.
Citera
2022-02-06, 14:41
Medlem
zoomlanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Kanske för att ingen lyssnade innan?

Snarare för att de ville utnyttja honom och hans kändisskap medan han levde.
Citera
2022-02-06, 21:39
Medlem
BoxInBags avatar
Tror inte det, jag vet det.

Finns massa bevis för att även Macaulay Culkin blev utsatt för sexuella övergrepp av Michael trots att Culkin själv inte vill (eller vågar) erkänna det.
Citat:
Ursprungligen postat av zoomlander
Snarare för att de ville utnyttja honom och hans kändisskap medan han levde.
Du är alltså lika lättmanipulerad som alla andra dårar som sitter och försvarar monstret hela dagarna, trots att han är den mest uppenbara pedofil och största sadistiska psykopat genom tiderna.

Jag ska leta fram källor och videoklipp som styrker både det faktum att han är pedofil och en sadistisk psykopat.
Citera
2022-02-07, 20:11
Medlem
zoomlanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoxInBag
Tror inte det, jag vet det.

Finns massa bevis för att även Macaulay Culkin blev utsatt för sexuella övergrepp av Michael trots att Culkin själv inte vill (eller vågar) erkänna det.

Du är alltså lika lättmanipulerad som alla andra dårar som sitter och försvarar monstret hela dagarna, trots att han är den mest uppenbara pedofil och största sadistiska psykopat genom tiderna.

Jag ska leta fram källor och videoklipp som styrker både det faktum att han är pedofil och en sadistisk psykopat.

Jag säger varken det ena eller andra. Han kan vara skyldig och han kan vara oskyldig. Tänker mer att de inte pekade ut honom när han levde eftersom de gillade att leva på och utnyttja kändisskapet.
sedan bör man vara lite skeptisk när ngn har så mkt pengar alla ville ha ngt från honom.
Om arvizo, Chandler och Culkin kommer fram kan jag låta mig övertygas kanske.
med Culkin ser jag 2 problem. 1. han vill inte bara få frågor om det . 2. det kan förstöra hans karriär.
men jag ser det som både och, han kan vara skyldig och han kan vara oskyldig. mer som pekar på skyldig men så länge ingen är dömd kan man inte välja det som väger tyngre.
Citera
2022-02-07, 20:25
Medlem
BoxInBags avatar
Citat:
Jag säger varken det ena eller andra. Han kan vara skyldig och han kan vara oskyldig. Tänker mer att de inte pekade ut honom när han levde eftersom de gillade att leva på och utnyttja kändisskapet.
sedan bör man vara lite skeptisk när ngn har så mkt pengar alla ville ha ngt från honom.
med Culkin ser jag 2 problem. 1. han vill inte bara få frågor om det . 2. det kan förstöra hans karriär.
men jag ser det som både och, han kan vara skyldig och han kan vara oskyldig. mer som pekar på skyldig men så länge ingen är dömd kan man inte välja det som väger tyngre.
Han är skyldig. Det finns ingen tvekan om saken och man är brutalt förståndshandikappad om man inte fattar det.

Jackson familjen är psykopater och har hotat väldigt många, bl.a. personal på Neverland, med att om de talar ut om de sexuella övergreppen så kommer man att anlita hitmans och skjuta dem, skära halsen av dem osv.

Hans egen syster (La Toya) har gått ut med att han är pedofil två gånger, trots all terror och mobbning hon fick utstå från familjen. Det borde vara tillräckligt.

Det faktum att han bara umgicks med småpojkar och aldrig flickor borde vara tillräckligt för att begripa att han inte "älskar" alla barn, utan tvärtom göra det extremt uppenbart för alla normalbegåvade människor att han är förtjust i och fixerad vid små pojkar (a.ka. en homosexuell pedofi).

Han betalade kvinnor höga summor för att de skulle vara gifta med honom på låtsas. Undra varför.

Så fort jag orkar så ska jag samla ihop en lista med bevis för att han var skyldig och dessutom var extremt sadistisk och njöt av att komma undan med övergreppen och "lura" godtrogna människor (han var en psykopat).

Finns en jättepinsam och avslöjande video som borde fått honom inlåst för länge sedan men pga för mycket makt så kom han undan (videon är på honom och en pojke som blir intervjuade och den ligger ute på Youtube så att alla kan se den).

Hittade den: https://youtu.be/d0ID5biz56s

Så jävla larvigt när han plötsligt börjar mala på som en religiös galning om att "dela sängen" med andra, att det är världens finaste handling som man kan göra för andra, uppenbarligen för att försöka rädda situationen och sitt eget arsle (då pojken avslöjade honom). Extremt manipulativ och obehaglig människa. Det sjukaste av allt är alla idioter som köper allt nonsens och försvarar fanskapet.

Här har du i alla fall en länk där en expert på "child sexual abuse" uttalar sig om Michael. Hon beskriver hur det går till när pedofiler groomar och manipulerar föräldrar innan de groomar barnen, vilket Michael alltid har gjort (Neverland är självklart bara ett sätt för honom att grooma barn på efter att han har groomat färdigt (manipulerat) föräldrarna), och även varför en del offer inte berättar om vad de varit med om ens när de blivit vuxna. Finns olika anledningar.

https://www.google.com/amp/s/theconversation.com/amp/michael-jackson-as-an-expert-in-child-sexual-abuse-heres-what-i-thought-when-i-watched-leaving-never land-113160

Fruktansvärt äckligt att så många personer 1. ifrågasätter två personer som vågar tala ut om det MJ utsatt dem för trots vetskapen om allt hat de lär få utstå pga alla psykstörda MJ-fans och 2. Fruktansvärt äckligt att skuldbelägga föräldrarna (som mår bedrövligt, om du sett dem så är det uppenbart att de lider extremt mycket och känner fruktansvärd skuld, trots att de också är offer som blivit groomade av en manipulativ psykopat).

Helt vidrigt att en del människor skuldbelägger och anklagar alla FÖRUTOM förövaren.
Senast redigerad av BoxInBag 2022-02-07 kl. 21:15.
Citera
2022-02-08, 00:05
Medlem
Citat:
Han är skyldig. Det finns ingen tvekan om saken och man är brutalt förståndshandikappad om man inte fattar det.

Jackson familjen är psykopater och har hotat väldigt många, bl.a. personal på Neverland, med att om de talar ut om de sexuella övergreppen så kommer man att anlita hitmans och skjuta dem, skära halsen av dem osv.

Hans egen syster (La Toya) har gått ut med att han är pedofil två gånger, trots all terror och mobbning hon fick utstå från familjen. Det borde vara tillräckligt.

Det faktum att han bara umgicks med småpojkar och aldrig flickor borde vara tillräckligt för att begripa att han inte "älskar" alla barn, utan tvärtom göra det extremt uppenbart för alla normalbegåvade människor att han är förtjust i och fixerad vid små pojkar (a.ka. en homosexuell pedofi).

Han betalade kvinnor höga summor för att de skulle vara gifta med honom på låtsas. Undra varför.

Så fort jag orkar så ska jag samla ihop en lista med bevis för att han var skyldig och dessutom var extremt sadistisk och njöt av att komma undan med övergreppen och "lura" godtrogna människor (han var en psykopat).

Finns en jättepinsam och avslöjande video som borde fått honom inlåst för länge sedan men pga för mycket makt så kom han undan (videon är på honom och en pojke som blir intervjuade och den ligger ute på Youtube så att alla kan se den).

Hittade den: https://youtu.be/d0ID5biz56s

Så jävla larvigt när han plötsligt börjar mala på som en religiös galning om att "dela sängen" med andra, att det är världens finaste handling som man kan göra för andra, uppenbarligen för att försöka rädda situationen och sitt eget arsle (då pojken avslöjade honom). Extremt manipulativ och obehaglig människa. Det sjukaste av allt är alla idioter som köper allt nonsens och försvarar fanskapet.

Här har du i alla fall en länk där en expert på "child sexual abuse" uttalar sig om Michael. Hon beskriver hur det går till när pedofiler groomar och manipulerar föräldrar innan de groomar barnen, vilket Michael alltid har gjort (Neverland är självklart bara ett sätt för honom att grooma barn på efter att han har groomat färdigt (manipulerat) föräldrarna), och även varför en del offer inte berättar om vad de varit med om ens när de blivit vuxna. Finns olika anledningar.

https://www.google.com/amp/s/theconversation.com/amp/michael-jackson-as-an-expert-in-child-sexual-abuse-heres-what-i-thought-when-i-watched-leaving-never land-113160

Fruktansvärt äckligt att så många personer 1. ifrågasätter två personer som vågar tala ut om det MJ utsatt dem för trots vetskapen om allt hat de lär få utstå pga alla psykstörda MJ-fans och 2. Fruktansvärt äckligt att skuldbelägga föräldrarna (som mår bedrövligt, om du sett dem så är det uppenbart att de lider extremt mycket och känner fruktansvärd skuld, trots att de också är offer som blivit groomade av en manipulativ psykopat).

Helt vidrigt att en del människor skuldbelägger och anklagar alla FÖRUTOM förövaren.

Det var väldigt bra skrivet!

Har själv gillat hans musik och jag gillade väldigt mycket låten Say Say Say som han gjorde ihop med Paul McCartney.
Idag klarar jag inte av att lyssna på hans musik längre. Det har kommit fram så mycket bevis på att han var pedofil så jag mår dåligt över hur dum i huvudet jag var när han levde. Jag blev till och med sur när någon sade att han var pedofil.

Det är tur att jag har insett att han var pedofil men samtidigt skulle jag inte ha försvarat något sådant på den tiden. Man ska skydda offren inte förrövaren.

Tror dock att om han hade levt idag så skulle han ha åkt dit för det men samtidigt vet man ju inte.
R. Kelly har ju klarat sig med trots att det även kom fram film bevis på vad han gjorde. Då skyllde han bara på sin bror.

Fruktansvärt fult när de klarar sig undan det som de har gjort.
Citera
2022-02-08, 00:59
Medlem
BoxInBags avatar
Citat:
Varför är det så viktigt att Culkin ska träda fram om han nu inte vill det? Om han mår för dåligt för att göra det eller blivit så pass hotad/skrämd att han inte törs det så tycker jag att man bara ska låta honom vara.

Det borde vara tillräckligt att det finns flera vittnen som har sett Michael antasta honom och har bekräftat det flera gånger.

Varför skulle andra påstå att de sett MJ begå sexuella övergrepp mot Culkin när Culkin själv förnekar det (om det nu inte var sant alltså)?

Exempel:

Citat:
A former chef at the Neverland ranch testified that he had witnessed Michael behaving inappropriately towards Macaulay; saying that he put his hand down the actor’s trousers. Michael’s former maid also attested to witnessing inappropriate behaviour.

https://www.cosmopolitan.com/uk/entertainment/a26747968/leaving-neverland-michael-jackson-macaulay-culkin-brett-barnes-sexual-abuse-allegations/

Eller i denna video där ett av Michaels tidigare hembiträden på Neverland berättar om hoten som hon fått utstå efter att bl.a. kommit på Michael med att antasta Culkin:

https://youtu.be/Z_5grKwjS5g

La Toya (Michaels syster) om Michaels pedofili och uppmaning om att man måste skydda barn från Michael:

https://youtu.be/V9JBIk-Xh9M
https://youtu.be/oo4u_P_R0p4

I videon nedan så försvarar en tidigare vän till Michael männen som alla andra anklagar för att ljuga (det han säger i slutet av videon om moralkompass, 10:30, är väldigt viktigt det också).

Man får även höra mammorna till de två männen prata om deras skuldkänslor, om att aldrig förlåta sig själva (väldigt tydligt att de lider väldigt mycket):

https://youtu.be/BTNfpAU9HT0

Polisens uttalande om fynden de gjorde hemma hos Michael:
Citat:
Inside Jackson’s secret closet, a framed portrait of Macaulay Culkin was found, signed by child actor saying: “Don’t leave me alone in the house”.

Several books seized by police showed partially dressed and naked children, teenagers and adults, but accompanying documentation categorised the items as non-pornographic.

“Based on my training, this type of material can be used as part of a ‘grooming’ process by which people (those seeking to molest children) are able to lower the inhibitions of their intended victims and facilitate the molestation of said victims,” the police report from the Santa Barbara County Sheriff’s Department read.

Pornographic magazines were also found in Jackson’s bedroom and bathroom.

Santa Barbara Senior Assistant District Attourney Ron Zonen was part of the prosecution team against Jackson and told Radar Online how he believed Jackson would lure children into his company.

“A lot of this stuff was used to desensitize the children, and Michael admitted taking one child after another into bed with him for long periods of time,” he said.

'We identified five different boys, who all made allegations of sexual abuse. There’s not much question in my mind that Michael was guilty of child molestation.'

Prosecutors in Jackson’s case said Neverland Ranch was designed as a fantasy world to attract young boys, and the singer would proceed to ‘groom’ the children with alcohol and explicit images.

Lista med saker som talar för att Michael var skyldig (första inlägget av Jennifer Kelly): https://www.quora.com/Was-Michael-Jackson-a-child-molester

Har du hört talats om "duping delight"? Det är något som väldigt manipulativa människor, främst psykopater, gör när de ljuger/är på väg att ljuga om något (oftast väldigt allvarligt) och får en "kick" (upplever en slags sadistisk njutning) av att komma undan med det och manipulera omgivningen.

Duping delight (läs detta INNAN du kollar på den sista videon med Michael):

Citat:
Duping delight is a particular micro expression a person will display that betrays a sense of enjoyment they are getting out of controlling and deceiving another person. It is a very important expression to watch out for in catching dishonesty in a person. In fact it is a form of body language pretty much exclusively reserved for pathological character types such as psychopaths.

The phrase was coined by the psychologist and body language expert Dr Paul Ekman and was defined by him as “the pleasure we get over having someone else in our control and being able to manipulate them”.

Duping delight most often manifests as a grin or a smirk which will flash across a person’s face, and is usually completely inappropriate to the situation or the topic that is being spoken about. The psychopath is either about to lie, or is lying to someone and they are believing it, and the smirk is a leaked expression of pleasure that they are getting away with it.

https://psychopathsinlife.com/psychopaths-and-duping-delight/
Citat:
The presence of others witnessing the successful liar typically intensifies the delight experienced and increases the chances that some of the excitement, pleasure, and contempt will leak, thus betraying the liar. Not everyone is likely to feel duping delight; some people are terrified of being caught. More manipulative individuals are vulnerable to this emotion.

Duping delight is an especially useful emotion when detected by the lie catcher because it is not often felt by an innocent person under suspicion.

https://www.google.com/amp/s/www.paulekman.com/blog/duping-delight/amp/

Citat:
Duping is another word for deception, for tricking people into some kind of action or misunderstanding.

People who deceive often find a secret pleasure in their success. It is similar to the pleasure that people get when they exercise power. It is as if the brain rewards us for achieving control over other people.

People who deceive others, and hence feel duper's delight, often cannot hide their feelings. If you can spot the signals by which they give themselves away, you can avoid being deceived.

There is common a transient pleasure in deception that appears, typically as pleasure-signaling body language, such as:

Upturn of corners of the mouth
Creased eyes
Throwing the head back

Video på Michael där han blir förhörd och utfrågad om olika sexuella övergrepp som han anklagas för att ha begått:

https://youtu.be/QtUtUixanOk

Om du inte märker det själv så;

00:00-00.50: Duping delight (hånskrattar, hånflinar, väldigt extrem duping delight).
06:05-06:55: Duping delight.
06:47: Slänger bak huvudet, skrattar (angående Macaulay).
06.58: Gäspar/täcker för mun för att försöka dölja hånflin (han inser förstås att det inte ser klokt ut att skratta när man blir anklagad för så pass allvarliga saker, en normal människa som är oskyldig hade blivit förbannad), klarar inte av att hålla sig från skratt, börjar skratta.
07:00-07:15: Brister ut i hånskratt, biter sig i tungan, brister ut i skratt igen (duping delight).

I resten av videon när han börjar prata lite mer så avslöjar han också tydligt varje gång han ljuger/är på väg att ljuga eftersom att han då inte klarar av att låta bli att le, hånflina eller skratta (för att det är så extremt roligt han tycker det är att luras och ljuga för andra och komma undan med det, ju mer man "njuter" av det, desto starkare upplevelse av "duping delight" och svårare för att dölja det).
Senast redigerad av BoxInBag 2022-02-08 kl. 01:52.
Citera
2022-02-08, 09:16
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Varför är det så viktigt att Culkin ska träda fram om han nu inte vill det? Om han mår för dåligt för att göra det eller blivit så pass hotad/skrämd att han inte törs det så tycker jag att man bara ska låta honom vara.
Culkin tycker förmodligen fortfarande att det han och Jackson hade var något fint och speciellt. Han vill inte solka det minnet.

De flesta "tillverkade" pedofiler jag hittar på Darknet är likadana. Nästan ingen av dem anser att de blev våldtagna av sina män.

Det krävs månader-, ibland år av arbete av en Deprogrammer för att få sådana att ändra inställning.
Citera
2022-02-08, 10:29
Medlem
zoomlanders avatar
Polisens uttalande om fynden de gjorde hemma hos Michael:

en youtube video är inte bevis på någons skuld. inte en tidigare anställd som yttrar sig heller. Du kan ju börja med att lägga fram bevisning som håller i en domstol. Tror du på riktigt att man kan köpa domstolen i USA?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in