2022-02-07, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ola-hammastrom
Du hade missat detta som jag la till i efterhand: "Jag hade köp det om man tyckte det var rätt åt henne, men att tycka det är helt normalt beteende tycker jag är jävligt märkligt"
Men med andra ord så tycker du att det är rätt åt henne, och inte att det är helt normalt beteende av Niklas och Gerty.. Men så kanske det kan vara, att "dåliga" människor tar fram dåliga sidor hos en själv också..
Ändå lite intressant att se fasaden spricka lite hos dom "perfekta" också.

Jag förstår vad du menar! När Jonas valde Bella så antog jag att Keshia ändå skulle sova inne hos de. Hela situationen hade löst sig till allas bästa om de bara pratat med Keshia innan. Hade hon blivit sur för att de bett henne flytta ihop sina saker så är det bara hon själv som hade sett dum ut.
Citera
2022-02-07, 23:47
Medlem
ola-hammastroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag tycker att det är normalt beteende från Niklas o Gertys sida, givet hur Keisha själv beter sig mot andra. Särskilt med tanke på hur Keisha behandlade Monika när Monika kom till Farmen. Då var det tydligen ok att frysa ut någon, men inte när det träffade henne själv?
Jag förstår: Två fel är lika med rätt...
Senast redigerad av ola-hammastrom 2022-02-07 kl. 23:50.
Citera
2022-02-07, 23:48
Medlem
ola-hammastroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonsylten1
Jag förstår vad du menar! När Jonas valde Bella så antog jag att Keshia ändå skulle sova inne hos de. Hela situationen hade löst sig till allas bästa om de bara pratat med Keshia innan. Hade hon blivit sur för att de bett henne flytta ihop sina saker så är det bara hon själv som hade sett dum ut.
Exakt! Men istället så valde dom att köra "fulspel". Dom borde skött det bättre för sina egna skull, även om dom inte bryr sig om Keisha och tycker hon förtjänar det.
Senast redigerad av ola-hammastrom 2022-02-07 kl. 23:56.
Citera
2022-02-07, 23:49
Avslutad
Nån som kommer ihåg reglerna: får man komma till Torpet flera gånger?
Citera
2022-02-07, 23:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ola-hammastrom
Jag förstår: Två fel är lika med rätt...
Nej, men det är rätt löjligt att gnälla på andra när man inte är bättre själv.
Citera
2022-02-08, 00:08
Medlem
ola-hammastroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Nej, men det är rätt löjligt att gnälla på andra när man inte är bättre själv.
Det har ingen påstått att det inte är...
Men tror vi båda har fått fram våra åsikter om saken nu så...Godnatt min kära med "skribent"
Citera
2022-02-08, 00:12
Medlem
Väldigt trist att läsa att folk var skadeglada när Levin åkte. Han har inte gjort någon nåt ont i farmen?? Känner honom privat, supersnäll kille på alla sätt.
Citera
2022-02-08, 00:24
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittbulle
Väldigt trist att läsa att folk var skadeglada när Levin åkte. Han har inte gjort någon nåt ont i farmen?? Känner honom privat, supersnäll kille på alla sätt.

Ja han är säkert en jättefin kille privat (jag träffade honom flera gånger när han var yngre och minns honom som en góer pajk) men det är ju inte din kompis Levin som kommenteras här, utan tvpersonan Levin. Och han lämnade en del att önska faktiskt.

Dels lierade han sig med fel personer (det finns ju två tydliga grupperingar, den ena gruppen (Levin och ortengänget) verkar generellt upplevas som osympatiska, paktande och dramaskapande, medans den andra gruppen tvärtom upplevs som sympatiska), snackade skit om folk, och dels höll han på med en del "bus" som inte uppskattades.
Han framstår inte som speciellt najs helt enkelt.
Citera
2022-02-08, 00:56
Medlem
Om det "Bella" säger stämmer, att hon inte öppnat Bondepraktikan förstår jag inte vad hon gör där. Hon kommer ju omöjligt kunna vinna programmet utan den kunskapen.

Känns så märkligt att sitta och bli sönderbiten av insekter i veckor/månader på en farm utan toalett, hygienartiklar värda namnet eller ordentlig mat när man vet att man omöjligt kommer kunna åka därifrån med 500.000:-

Vad är hennes "endgame"? Är det att bli någon form av influencer?

Undrar också om man fått någon förklaring kring varför Monika får ha med sig sin hund?
Senast redigerad av Uniqed 2022-02-08 kl. 01:14.
Citera
2022-02-08, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Det finns ju två sidor av myntet, och Levin och Arlind har bägge varsin version av det som hänt.

Om det nu är så att Arlind varit inställd på att lägga sig och låta Levin åka hem, men ändrade sig under natten i kämpestugan har han ju inte ljugit per definition, eller?
Man måste ju få ändra sig, och jag tror knappast att vi hade sett en annorlunda utgång om inte Arlind sagt att han ville bli vald för att åka hem.
Levin hade adrig valt Jonas, och enda alternativet hade då varit Abel som GARANTERAT hade tagit Levin i både styrka och färdighet.

Jag tror nog att Levin hade valt Arlind oavsett, det har du nog rätt i. Levin visade till och med hur mycket han underskattade Arlinds förmåga i avsnittet innan. Däremot, tyckte jag att det var lite fel utav Arlind att gå till Levin och be om att bli vald och sen inte hålla löftet.

Om vi nu säger att Arlind ändrade sig under natten i kämpe stugan (med motiv av att Monica använde Arlinds barn som anledning till att han borde lägga sig) så borde han endå hållit sitt löfte till Levin.

Ett löfte är ju trotts allt ett löfte och Arlind känns endå som en sån som är noga med sånt.

Oavsett så träffade det där mig lite, han är ju min favorit trotts allt.
Citera
2022-02-08, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittbulle

Nej då, han bara stal saker då och då.
Citera
2022-02-08, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uniqed
Om det "Bella" säger stämmer, att hon inte öppnat Bondepraktikan förstår jag inte vad hon gör där. Hon kommer ju omöjligt kunna vinna programmet utan den kunskapen.

Känns så märkligt att sitta och bli sönderbiten av insekter i veckor/månader på en farm utan toalett, hygienartiklar värda namnet och ordentlig mat när man vet att man omöjligt kommer kunna åka därifrån med 500.000:-

Vad är hennes "endgame?" Är det att bli någon form av influencer?

Undrar också om man fått någon förklaring kring varför Monika får ha med sig sin hund?

Ah, den där hunden är ett mysterium för mig. Men söt är den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in