2022-02-07, 22:55
Medlem
Streisand87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Syns i videon som är från platsen kolla länken till norska tidningen är samma som AB hade innan den blev nedplockad. Har försökt lista ut vid vilket hus/fastighet det är men gick bet trodde jag hittat men sen fanns det ju flera hus på nedersidan där bilen stod.

Ja bilen stod inte parkerad vid vattnet som någon trodde utan uppe på ett berg en ganska lång bit från vattnet. Som du skrev finns det hus både bredvid och nedanför tomten bilen stod på.
Citera
2022-02-07, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Bild på den berömda, av Terjes bil forcerade, vägbommen till Kanada tomtområde.
Bommen installerades under sommaren 2021, innan dess fanns bara fri väg.

https://muskobladet.se/vagbom-pa-kanada-2021-03/
Vad finns bakom bommen? Värdesaker att stjäla eller varför sätter man upp en bom där?
Citera
2022-02-07, 23:05
Medlem
Tråknicks avatar
Gubben MÅSTE ju vara död. Varför skulle han ta bort sin egen registreringsskylt, det sitter ju en kvar. Vill man vara rädd om sitt eget skinn lämnar man inte mobilerna i bilen. Borde väl vara smartast av en gärningsman att bara lämna allt så att man inte åker dit på att man går omkring med nån annans mobil och röjer sin egen exit.

Han borde ju dock varit vid liv hyfsat nära Muskö, annars borde dom stängt av mobilerna eller dumpat dom i vattnet eller så. Just mobilerna stör mig väldigt mycket.

Hade jag (med polare säkert) tagit kol på någon för 20k så hade det säkert varit lätt att dumpa kroppen i någon skog, ingen vänder upp och ned på ett land för en saknad norrman runt nyår. Men jag hade inte kuskat runt med mobilerna i offrets bil, måste vara creepy om någon ringer bara. Skorna hade jag lagt med liket.

Bilen är ju bra att ha på kort sikt, hyfsat anonymt att fixa stöldgods i den.

Tänker också att offer och gärningsmän har någon liten relation också, det krävs att man vet att personen inte direkt blir eftersökt för att betee sig så märkligt med hans bil efteråt.
Citera
2022-02-07, 23:13
Medlem
Bara jag som tycker att allt talar för ett , något spektakulärt, självmord? Det är ju standard att media drar sig tillbaka vid självsanering, vid brottsmisstanke ökar ju i regel intensiteten i rapporteringen
Citera
2022-02-07, 23:15
Medlem
fittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Det är ingen biljakt som skett ut till Muskö? Sedan har 61-åringen kört ner i stenen och sprungit från platsen. De förföljande har sågat ner trädet så 61-åringen inte skulle komma tillbaka och köra iväg med bilen. De kanske fick fatt i 61-åringen på natten i skogen. 61-åringen kanske är gömd på Muskö? Eller körd därifrån i en annan bil?

Bild på trädet bakom bilen:
https://www.bildtagg.se/bild/p2ni26jmqzed2hrzmyi0jl0y

Någon som har bilden som är tagen inifrån bilen? Bilden där skorna syns som ligger på golvet framför pedalerna.

Det är helt klart en bra teori och enda rimliga förklaringen jag kan komma på till att man skulle fälla ett träd bakom bilen. Just nu.
Citera
2022-02-07, 23:19
Medlem
fittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det finns inga skosnören i skorna.

Troligtvis hade han fler par skor med sig om han skulle hela vägen upp till nordligaste Norge och det där kan ha varit "bilkörningsskorna", förklarar i så fall varför dom inte behövde snöre. Brukar själv långköra med bekvämare skor.

Men då har han nog inte lämnat bilen på flykt eller i panik, om han hunnit ta på sig sina andra skor.

Bara en teori.

Citat:
Ursprungligen postat av p.griffin
Om man efter 2 kodförsök inte förmår att öppna bommen utan rammar den och kör rakt igenom, tyder det ju på att man verkligen MÅSTE ta sej igenom in till området. Om man misslyckades att öppna bommen på "normalt sätt", varför bara inte vända och köra tillbaka?
VAD SKULLE MAN GÖRA på området?

Terje eller den som körde bilen dit, kanske skulle bli upplockad av en båt ett precist klockslag? Går det att docka med båt i närheten av där bilen dumpades? Har man försökt slå koden tyder det väl på att man hade viss lokalkännedom eller fått info om koden, men som visade sig vara fel.
Senast redigerad av fitta 2022-02-07 kl. 23:25.
Citera
2022-02-07, 23:24
Medlem
Tråknicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastkaktus
Bara jag som tycker att allt talar för ett , något spektakulärt, självmord? Det är ju standard att media drar sig tillbaka vid självsanering, vid brottsmisstanke ökar ju i regel intensiteten i rapporteringen

Fast den är ju kvar på dagbladet.no

Men visst, det är fortfarande ett starkt argument.
Citera
2022-02-07, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Fast det brukar inte bli tyst bara sådär utan då brukar det rapporteras att inget brott misstänks, eller liknande.

Det är något konstigt det här.
Eller hur och inte bara avpublicera artikeln sådär! Jag tror inte heller att han är funnen död och man tror självmord, för då borde det stått att "Mannen är funnen död och man letar inte längre efter nån gärningsman" typ så
Citera
2022-02-07, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tråknick
Gubben MÅSTE ju vara död. Varför skulle han ta bort sin egen registreringsskylt, det sitter ju en kvar. Vill man vara rädd om sitt eget skinn lämnar man inte mobilerna i bilen. Borde väl vara smartast av en gärningsman att bara lämna allt så att man inte åker dit på att man går omkring med nån annans mobil och röjer sin egen exit.

Han borde ju dock varit vid liv hyfsat nära Muskö, annars borde dom stängt av mobilerna eller dumpat dom i vattnet eller så. Just mobilerna stör mig väldigt mycket.

Hade jag (med polare säkert) tagit kol på någon för 20k så hade det säkert varit lätt att dumpa kroppen i någon skog, ingen vänder upp och ned på ett land för en saknad norrman runt nyår. Men jag hade inte kuskat runt med mobilerna i offrets bil, måste vara creepy om någon ringer bara. Skorna hade jag lagt med liket.

Bilen är ju bra att ha på kort sikt, hyfsat anonymt att fixa stöldgods i den.

Tänker också att offer och gärningsmän har någon liten relation också, det krävs att man vet att personen inte direkt blir eftersökt för att betee sig så märkligt med hans bil efteråt.
Jag tror han blivit kidnappad! Har polisen kollat hans konton ??
Citera
2022-02-07, 23:30
Medlem
Tråknicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Jag tror han blivit kidnappad! Har polisen kollat hans konton ??

Jag tänkte också att det var en variant, att dom försökte få honom att ta ut mer pengar. Det är dock väldigt riskabelt, uttagsautomater är filmade och man får inte ut så mycket. Dessutom är chansen stor att han ropar på hjälp. Tror inte det är värt risken.

Dom kan ju ha bundit ihop honom och låtit han dö i nåt ödetorp nånstans, men låter sjukt.
Citera
2022-02-07, 23:32
Medlem
Tråknicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Det är helt klart en bra teori och enda rimliga förklaringen jag kan komma på till att man skulle fälla ett träd bakom bilen. Just nu.

Låter som nåt från en film. Måste vara enklare att sabba däcken. Varför börja fälla träd när det är hus nära?
Citera
2022-02-07, 23:37
Medlem
En kompis ringde medan efterlyst gick i torsdags, så jag önskar få några klargöranden som jag dessvärre missade när programmet gick.
- Var det så Terje hade någon kompis/granne/inneboende som han berättat för om husaffären, samt att han skulle ta med 17.000 kr i kontanter på sin resa?
- Var det så att Terje under bilfärden ringt flera av sina vänner och varit glad och trevlig och berättat om den aktuella fastighetsaffären? Vet man om han under dessa telefonsamtal gav sken av att vara på väg norrut i Norge?
- Bilen låg nere i en mindre bergsskreva vid vad som såg ut att vara en vändplan. Och bakom bilen hade någon fällt en tall. Men bilen var på inget sätt övertäckt? Brukar du passa på och fälla en tall när du dumpar bilar? Men visst...snyggt sågat var det, som någon påpekade..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in