2022-02-07, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p.griffin
Om man efter 2 kodförsök inte förmår att öppna bommen utan rammar den och kör rakt igenom, tyder det ju på att man verkligen MÅSTE ta sej igenom in till området. Om man misslyckades att öppna bommen på "normalt sätt", varför bara inte vända och köra tillbaka?
VAD SKULLE MAN GÖRA på området?
Och trädet, varför är ett träd nedsågat??
Citera
2022-02-07, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Tycker det är en hel del platser där det tar väääldigt lång tid emellan.

Jag böra lite luta mot att det känns som förvirrat tillstånd, men kan du åka omkring utan att allt för många reagerar på det eller kan du köra bra trots förvirring? Allternativt att du bestämt dig att livet är slut kan du tvinga dig om du har tunelfobi att utsätta dig för just det för att visa för sig själv klarar jag det kan jag ta livet av mig?

Jag är förbryllad.

Appropå trädet/stubben ser det ut som bakljusglas på backen kan han hamnat med bilen så det stod mot var i vägen och han fält tallen av den anledningen tittar man i däcksmönstret VB har bilen slirat mönstret igensatt. Var tanken att köra ner i vattnet för klippbrant en med bilen men när det gick åt hellvete har han fått hoppa i själv om de hittar honom har han troligtvis en motorsåg som sänke.
Vart har du sett att bilen slirat? Har du bilder?
Citera
2022-02-07, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franz.Biberkopf
Lite märkligt att vaken VG eller Expressen har någon info om Terje.
Ja det är minst sagt märkligt
Citera
2022-02-07, 21:22
Medlem
Varför ens ta upp fallet i efterlyst när ingen verkar söka efter honom?
Citera
2022-02-07, 21:24
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laku
https://i.imgur.com/WRrbEhB.jpg

Det ser ut som en växel ligger i på växellådan?
Kan för lite om denna biltyp, men lägger man inte i friläge när man stänger av i allmänhet?
Bilnycklar, var bilen olåst? Det framgår inte riktigt.

I Aftonbladets artikel uttalade sig den bofaste Mats på Muskö att bilen legat där en månad innan polisen överhuvudtaget kom dit. Mats var orolig att folk under den tiden kan ha gått fram till bilen och rotat runt i den. Dock fanns ju mobiltelefonen kvar och skorna (ingen har väl bara stulit skosnörena…)
Senast redigerad av coli 2022-02-07 kl. 21:38.
Citera
2022-02-07, 21:25
Medlem
Hans facebooksida är nedstängd
Citera
2022-02-07, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Vart har du sett att bilen slirat? Har du bilder?

Syns i videon som är från platsen kolla länken till norska tidningen är samma som AB hade innan den blev nedplockad. Har försökt lista ut vid vilket hus/fastighet det är men gick bet trodde jag hittat men sen fanns det ju flera hus på nedersidan där bilen stod.
Citera
2022-02-07, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Det ser ut som en växel ligger i på växellådan?
Kan för lite om denna biltyp, men lägger man inte i friläge när man stänger av i allmänhet?
Bilnycklar, var bilen olåst? Det framgår inte riktigt.

I Aftonbladets artikel uttalade sig den bofaste Mats på Muskö att hade bilen legat där en månad innan polisen överhuvudtaget kom dit. Mats var orolig att folk under den tiden kan ha gått fram till bilen och rotat runt i den. Dock fanns ju mobiltelefonen kvar och skorna (ingen har väl bara stulit skosnörena…)

Det ser ut som parkeringsläget på en automatväxlad bil.

Finns ingen anledning vad jag vet att lägga i friläget när man stänger av bilen, är väl snarare bra att ha en växel i ifall handbromsen skulle glömmas/vara dålig.
Citera
2022-02-07, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franz.Biberkopf
Lite märkligt att vaken VG eller Expressen har någon info om Terje.

Har det med vilka mediebolag de är knutna till ? Expressen har väl mer koppling åt TV4-hållet. Efterlyst är väl TV3 ?
Citera
2022-02-07, 21:38
Medlem
colis avatar
Bild på den berömda, av Terjes bil forcerade, vägbommen till Kanada tomtområde.
Bommen installerades under sommaren 2021, innan dess fanns bara fri väg.

https://muskobladet.se/vagbom-pa-kanada-2021-03/
Citera
2022-02-07, 21:40
Medlem
Jag tror att Terje själv kört till Stockholm. Något säger mig att han svarat på någon annons på internet och skulle köpa något. Kanske en båtmotor, kanske något annat. Just sådana saker är bra mycket billigare i Sverige och sen vet man ju också att det ofta är utländska ligor bakom stulna motorer, verktyg etc. Sen har något hänt och bilen försökt dumpad. Terje är nog inte i livet.
Om det är som jag tror tror jag man finner lösningen i hans internethistorik.
Äsch, jag bara spånar
Citera
2022-02-07, 21:42
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Hans facebooksida är nedstängd
Nej den e uppe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera