2022-02-07, 21:57
Medlem
ola-hammastroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AKKo-Itachi
Hade någon flyttat mina saker hade jag flippat. Tycker hon regerade ganska lugnt och sansat.
Exakt, det skulle vara jävligt märkligt om hon inte sa nått als. Ingen vill visa sig sådär "svag" och lätt överkörd.
Citera
2022-02-07, 22:01
Medlem
ola-hammastroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Jag baserar inte min kommentar på vem jag hejar på (FYI så "hejar" jag nog mest på Victoria och hon tillhör inte någon uttalad gruppering vad jag vet), utan vem jag tycker betedde sig mest rimligt i situationen. Keisha försökte återigen, som Gerty förklarade i synken, skapa drama av en skitsak.

På vilket sätt var de elaka mot henne?
Hon hade sina grejer på två olika ställen och hade flera olika sovplatser. Det framkom att hon inte sovit i det stora rummet på minst två nätter, varför ska hon då ockupera en sängplats där? Att ta någons saker och lägga dem på en annan plats är knappast en kränkande handling, och jag har svårt att tro att varken Gerty eller någon annan rotat igenom hennes grejer.

Men hon kanske blev upprörd för att hon stulit öl och smör från gruppen och inte ville bli påkommen?
Jag kan se den sidan också, men varför inte prata med henne om det?
P.S "hejar" fan också på Victoria, såg hennes insta idag verkar som en riktig skön hippie brud. Verkar rätt smart också. Och tillochmed hennes "lättja" kan jag tycka är lite charmigt på nått sätt
Senast redigerad av ola-hammastrom 2022-02-07 kl. 22:05.
Citera
2022-02-07, 22:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Jag baserar inte min kommentar på vem jag hejar på (FYI så "hejar" jag nog mest på Victoria och hon tillhör inte någon uttalad gruppering vad jag vet), utan vem jag tycker betedde sig mest rimligt i situationen. Keisha försökte återigen, som Gerty förklarade i synken, skapa drama av en skitsak.

På vilket sätt var de elaka mot henne?
Hon hade sina grejer på två olika ställen och hade flera olika sovplatser. Det framkom att hon inte sovit i det stora rummet på minst två nätter, varför ska hon då ockupera en sängplats där? Att ta någons saker och lägga dem på en annan plats är knappast en kränkande handling, och jag har svårt att tro att varken Gerty eller någon annan rotat igenom hennes grejer.

Men hon kanske blev upprörd för att hon stulit öl och smör från gruppen och inte ville bli påkommen?
Jag fattar inte heller Keishas gnäll. De är ju tydligt uppdelade i två skilda grupper. Hade hon verkligen velat sova i samma rum som sina motståndare? Hur kan hon känna sig utesluten, eller hon nu sa? Hon o Monika får väl sova tillsammans nu när Bella o Jonas sover i storbondestugan. Inte konstigt om "det andra laget" vill ha ett rum för sig själva. Känns som en storm i ett vattenglas, onödigt drama.
Citera
2022-02-07, 22:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Den.Onde
Håller med om det.
Även om hon är en negativ dyngspridare(kan vara hennes masterplan att sprida rykten, maska o vara otrevlig för att knäcka konkurrenterna...) hade det varit på plats att involvera henne i hennes egen flytt.
Jag tror ingen hade flyttat på henne om de hade ansett att det var hennes enda säng o sovplats. Nu hde hon tydligen flera sovplatser så det var väl rimligt att hon fick ge upp en av dem.
Citera
2022-02-07, 22:36
Medlem
ola-hammastroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag tror ingen hade flyttat på henne om de hade ansett att det var hennes enda säng o sovplats. Nu hde hon tydligen flera sovplatser så det var väl rimligt att hon fick ge upp en av dem.
Tror inte det är nån som tycker att hon ska ha 3 olika sovplatser. Utan att det är fult att man tar hennes personliga saker och flyttar på dom utan att prata med henne, samtidigt som man markerar att "vi vill inte ha dig här". Det är fult beteende helt enkel oavsett hur många nätter man har sovit i ett annat rum.
Varför tror du Niklas och Gerty inte vågade stå för det sen utan skyllde på varandra? Uppenbarligen så tyckte dom själva att det inte var helt rätt, annars hade man stått upp för det.

Jag hade köp det om man tyckte det var rätt åt henne, men att tycka det är helt normalt beteende tycker jag är jävligt märkligt
Senast redigerad av ola-hammastrom 2022-02-07 kl. 22:45.
Citera
2022-02-07, 22:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ola-hammastrom
Tror inte det är nån som tycker att hon ska ha 3 olika sovplatser. Utan att det är fult att man tar hennes personliga saker och flyttar på dom utan att prata med henne, samtidigt som man markerar att "vi vill inte ha dig här". Det är fult beteende helt enkel oavsett hur många nätter man har sovit i ett annat rum.
Varför tror du Niklas och Gerty inte vågade stå för det sen utan skyllde på varandra? Uppenbarligen så tyckte dom själva att det inte var helt rätt, annars hade man stått upp för det.
Man blir behandlad som man behandlar andra. Keisha är ju hyperego så de lägger väl inte två strån i kors för hennes skull heller. Niklas sa ju t ex att det var bra att Jonas blev storbonde, för då skulle kanske Keisha mfl jobba vilket de inte gjorde när han var storbonde. "Passa dagisbarn" var väl hans ord. Varför skulle Niklas anstränga sig för Keishas skull? Återigen "Rules for thee, not for me". Keisha ska skita på andra men kräver att bli behandlad som en prinsessa själv.

Hon hade flera sovplatser, han behövde en sovplats och tog en av hennes. Fine, då får hon sova på nån av sina andra sovplatser. Vad är det att bråka om?
Citera
2022-02-07, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Tycker faktiskt det var elakt att flytta keishas saker utan att prata med henne...
Faktiskt.
Citera
2022-02-07, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Absolut! Skönt att Levin fick lämna. Urblåst människa. Man skulle kunna hoppas att det lugnar de andra i hans gäng men istället träder dumfan Monika fram och gnäller. Hon är labil och skum. Tycker att Helene växer för varje avsnitt och hoppas inte hon faller in med stolpskotten när hon är tillbaka. Bellas ordförråd är skrämmande och kvinnan är allmänt vulgär och saknar all form av stil.
Blev så glad när Arlind slog ut Levin, däremot blev jag ganska besviken när Levin berättade att Arlind ljög för honom. Jag som tyckte om honom och hanns ärlighet.

Längtar tills Monica åker ut, hon känns som den med rumstemperatur IQ. Redan första veckan som börjar hon öppna munnen och bråka och gå med i en pakt.
Citera
2022-02-07, 23:13
Medlem
ola-hammastroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Man blir behandlad som man behandlar andra. Keisha är ju hyperego så de lägger väl inte två strån i kors för hennes skull heller. Niklas sa ju t ex att det var bra att Jonas blev storbonde, för då skulle kanske Keisha mfl jobba vilket de inte gjorde när han var storbonde. "Passa dagisbarn" var väl hans ord. Varför skulle Niklas anstränga sig för Keishas skull? Återigen "Rules for thee, not for me". Keisha ska skita på andra men kräver att bli behandlad som en prinsessa själv.

Hon hade flera sovplatser, han behövde en sovplats och tog en av hennes. Fine, då får hon sova på nån av sina andra sovplatser. Vad är det att bråka om?
Du hade missat detta som jag la till i efterhand: "Jag hade köp det om man tyckte det var rätt åt henne, men att tycka det är helt normalt beteende tycker jag är jävligt märkligt"
Men med andra ord så tycker du att det är rätt åt henne, och inte att det är helt normalt beteende av Niklas och Gerty.. Men så kanske det kan vara, att "dåliga" människor tar fram dåliga sidor hos en själv också..
Ändå lite intressant att se fasaden spricka lite hos dom "perfekta" också.
Citera
2022-02-07, 23:22
Medlem
picapicans avatar
Dags för Keisha med tatuerade ögonbryn att lämna nu, fan vilken jobbig människa. Även polskan med hunden och tattarbruden. Har hon och Flinten öppnat skumpan än förresten, någon som vet...?

Börjar bli lite roligare nu på Farmen, i början hände typ nada.
Citera
2022-02-07, 23:41
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antardehan
Blev så glad när Arlind slog ut Levin, däremot blev jag ganska besviken när Levin berättade att Arlind ljög för honom. Jag som tyckte om honom och hanns ärlighet.

Längtar tills Monica åker ut, hon känns som den med rumstemperatur IQ. Redan första veckan som börjar hon öppna munnen och bråka och gå med i en pakt.

Det finns ju två sidor av myntet, och Levin och Arlind har bägge varsin version av det som hänt.

Om det nu är så att Arlind varit inställd på att lägga sig och låta Levin åka hem, men ändrade sig under natten i kämpestugan har han ju inte ljugit per definition, eller?
Man måste ju få ändra sig, och jag tror knappast att vi hade sett en annorlunda utgång om inte Arlind sagt att han ville bli vald för att åka hem.
Levin hade adrig valt Jonas, och enda alternativet hade då varit Abel som GARANTERAT hade tagit Levin i både styrka och färdighet.
Citera
2022-02-07, 23:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ola-hammastrom
Du hade missat detta som jag la till i efterhand: "Jag hade köp det om man tyckte det var rätt åt henne, men att tycka det är helt normalt beteende tycker jag är jävligt märkligt"
Men med andra ord så tycker du att det är rätt åt henne, och inte att det är helt normalt beteende av Niklas och Gerty.. Men så kanske det kan vara, att "dåliga" människor tar fram dåliga sidor hos en själv också..
Ändå lite intressant att se fasaden spricka lite hos dom "perfekta" också.
Jag tycker att det är normalt beteende från Niklas o Gertys sida, givet hur Keisha själv beter sig mot andra. Särskilt med tanke på hur Keisha behandlade Monika när Monika kom till Farmen. Då var det tydligen ok att frysa ut någon, men inte när det träffade henne själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in