2022-02-07, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
En ting må vi håbe på, og det er, at grunden til at VG i går kom med operation “Frank”, er at de snart er klar til tiltale mod en eller flere… Ellers ser jeg ikke helt for mig, hvorfor de ellers skulle slippe den info ud på nuværende tidspunkt.
En grunn kan være, at de vil vise at de har prøvd ut alt, når det gjelder RU. Eller bare vise hva de har brukt tiden til.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2022-02-07 kl. 19:39.
Citera
2022-02-07, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Bare en liten oppklaring; RU er siktet for medvirkning til grov bortføring og medvirkning til drap.
2 siktelser her altså.
Dette skyldes at det er komplisert å fjerne den ene siktelsen når det utvides til å gjelde drap.
Å sikte noen er enkelt for politiet, men å ta bort en siktelse er litt mer komplisert.
Dette med medvirkning til grov bortføring kan skyldes at det var dette som politiet mente at RU trodde han var med på. Man kan nemlig straffes for å ha gjort ting som man trodde var et lovbrudd.
F.eks. hvis en mann blir tatt med 1 kilo mel, men at politiet kan bevise at mannen betalte penger for noe han trodde var kokain, så kan han straffes for dette, selv om innholdet viste seg å være bare mel.
Etter avhør av RU, gjaldt siktelsen også medvirkning til grov bortføring. RU slapp ut etter 3 dagers glattcelle, så han har nok knekt som en fyrstikk når han fikk tilbud om å enten legge kortene på bordet eller bli varetektsfengslet i ukes og månedsvis.
Det var vel heller Barcode leiligheten og Frank han savnet.
Citera
2022-02-07, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg tror at politiet mistenkte RU for å ha vært involvert i kidnappings- og kryptoplot. Som medsammensvoren med TH og mot betaling. De kunne ikke utelukke det før han var blitt avhørt på nytt, etter arrestasjonen av TH.

Men, jeg tror at TH mest sannsynlig har satt opp RU som syndebukk.

Så til de som snakker ned RU nå.

Og det er mange som blir lurt, utnyttet og svindlet av bedragere uten at de nødvendigvis er dummere enn andre. Mer uheldige kanskje.

Det går an å betrakte det som "uhell" å havne i en situasjon der man blir utnyttet av en ekspertmanipulator. Hadde man ikke tilfeldigvis kommet i kontakt med aktuelle ekspert-manipulator-bedrager, ville man heller ikke ha blitt svindlet.

Jeg vil ikke dømme RU nord og ned fordi han ble lurt av en under-cover politimann heller. Det er jo jobben til under-cover-agenten, å skaffe seg innpass og opparbeide tillit hos den som etterforskes. Jeg tror de er flinke.

Dette har de rett i. Godt eksempel på manipulator er f.eks denne Tinder svindleren Simon Leviev.
Godt eksempel på ett offer er f.eks denne lege dama som sto frem i Åsted Norge, hu hadde overført mange mill til sin Nigerianske kjæreste, som hun aldri hadde møtt og som selvfølgelig aldri eksisterte.
Citera
2022-02-07, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsvogeren
Jeg tror ikke det finnes noen kryptoekspert i denne saken i det hele tatt. Eksperter på villedning derimot finnes det mange av. Kryptorigget er bare tull og tøys, konstruert for å dra fokuset vekk fra en annen kriminell handling. Drap. Reddit-posten du har referert til har ingen ting med saken å gjøre tror jeg. Forfatteren av kryptorigget har derimot sakset info fra reddit-posten han fant i researchen.
Men uansett er det da en sammenheng mellom innholdet i Reditt tråden og innholdet trusselbrevet.
Citera
2022-02-07, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Kontakten opphørte etter forsvinningen.
påfallende. Han støttet ikke vennen i en vanskelig tid?
Citera
2022-02-07, 20:20
Medlem
I brevene skriver motparten €9 millioner, €2,25 million, €4,05 million, €5,4 million osv. Det er dollar som skrives som $1 million ikke €1 million. Jeg tror han fikk ideen til €1 million i sin Mail kontakt med Cumberland og DV-trading. De i USA har sine Mail skrevet €1, da de til vanlig skriver $1.
Citera
2022-02-07, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsvogeren
Haha, nå lo jeg godt!

Vedtektene og formål for firmaet hans er endret nylig fra finans til såpe.
https://www.regnskapstall.no/kunngjoringer-for-house-of-consultants-as-106713189S0

House of soap
Citera
2022-02-07, 20:33
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Det var vel heller Barcode leiligheten og Frank han savnet.

En ting jeg stusser på er at det står i siste artikkel nå for noen dager siden at RU ble pågrepet i Barcode-leiligheten, mens når pågripelsen skjedde, så var det bilde av et hvitt hus med hvit garasje.
Broren bodde vel der, eller var det moren.
RU bodde vel i en garasje ombygget til leilighet.
Her er et bilde fra Sunnmørsposten.
https://www.smp.no/ntb/innenriks/2020/05/08/Pågrepet-mann-i-Lørenskog-saken-nekter-straffskyld-21776283.ece
Citera
2022-02-07, 20:38
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
En ting jeg stusser på er at det står i siste artikkel nå for noen dager siden at RU ble pågrepet i Barcode-leiligheten, mens når pågripelsen skjedde, så var det bilde av et hvitt hus med hvit garasje.
https://www.smp.no/ntb/innenriks/2020/05/08/Pågrepet-mann-i-Lørenskog-saken-nekter-straffskyld-21776283.ece

huset där är inte det där RU hade sin adress när han greps då...
Citera
2022-02-07, 20:40
Medlem
Citat:

Der står han blev anholdt i Oslo, det må være i Barcode-lejligheden. Og så har de nok ransaget boligen på Østlandet.
Citera
2022-02-07, 20:41
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
huset där är inte det där RU hade sin adress när han greps då...

Ja, det står inni artikkelen;
""Ifølge VGs opplysninger aksjonerte Øst politidistrikt torsdag kveld. Mannen i 30-årene ble pågrepet i Oslo, mens sivile politifolk gjennomførte undersøkelser på en adresse på Østlandet utover kvelden.""
Citera
2022-02-07, 20:42
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Der står han blev anholdt i Oslo, det må være i Barcode-lejligheden. Og så har de nok ransaget boligen på Østlandet.

Ja, mulig han bodde her tidligere, eller var mye her..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in