Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
Jeg tror at politiet mistenkte RU for å ha vært involvert i kidnappings- og kryptoplot. Som medsammensvoren med TH og mot betaling. De kunne ikke utelukke det før han var blitt avhørt på nytt, etter arrestasjonen av TH.
Men, jeg tror at TH mest sannsynlig har satt opp RU som syndebukk.
Så til de som snakker ned RU nå.
Og det er mange som blir lurt, utnyttet og svindlet av bedragere uten at de nødvendigvis er dummere enn andre. Mer uheldige kanskje.
Det går an å betrakte det som "uhell" å havne i en situasjon der man blir utnyttet av en ekspertmanipulator. Hadde man ikke tilfeldigvis kommet i kontakt med aktuelle ekspert-manipulator-bedrager, ville man heller ikke ha blitt svindlet.
Jeg vil ikke dømme RU nord og ned fordi han ble lurt av en under-cover politimann heller. Det er jo jobben til under-cover-agenten, å skaffe seg innpass og opparbeide tillit hos den som etterforskes. Jeg tror de er flinke.
Dette har de rett i. Godt eksempel på manipulator er f.eks denne Tinder svindleren Simon Leviev.
Godt eksempel på ett offer er f.eks denne lege dama som sto frem i Åsted Norge, hu hadde overført mange mill til sin Nigerianske kjæreste, som hun aldri hadde møtt og som selvfølgelig aldri eksisterte.