2022-02-07, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Nej, det har du inte. Dina lögner ska inte få stå obesvarade i tråden, även om du rapporterar tills du blir blå.

Jag har visst skrivit det tidigare.
Och jag ljuger fortfarande inte.
2022-02-07, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Det låter dom du vill göra detta till nåt allvarligare än vad det är för att smutskasta Emil. Lite kärleksdrama har vi väl alla vart med om.
Jag tror inte Lydia hade några såna kontakter och jag tror inte Emil hade en sån hög position på Bellmans så det kunde vara några allvarliga saker
Jag tror du vill göra en höna av en fjäder om du iht har varit med om detta. Om detta var företagshemligheter skulle han väl inte ta det framför dig som skvallrar och sprider så mycket skit

Ja du förstår inte, det vet vi redan.
Jag försöker ingenting, jag berättar fortfarande bara det jag vet, det jag varit med om och det jag sett.
Varför skulle hon inte kunna ha sådana kontakter? Och varför skulle inte Emil kunna få reda på saker?
2022-02-07, 14:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Yngrebarnsmamma
Fler mobiltelefoner? Hur många då? Googlade du honom? Hittade du några fler?

Hm, låter ännu en gång som att du fått andra hands info.
För att rätta dig ännu en gång så var detta söndag den 17 januari. Inte en lördag till söndag
Alltså den 18 januari fick Emil reda på detta.
Och nej, Emil jobbade fortfarande där då.

Det är mer invecklat än det du skriver och detta har inte med saken att göra egentligen.
Men vill ännu en gång påvisa att du inte kommer med sanningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Nu var det ju skillnad på olika besök.
När jag var där och lyssnade på det samtalet, så var jag bara över på en snabb kopp kaffe, då det var vid ca 11.30 tiden på en tisdag.
Citat:
Vad är det för mystiskt med det?
Jag tog fel på veckodag, det var en måndag, den 18 januari om du nu vill veta.

De gånger jag sov över, var Lydia aldrig där.
Är det så svårt att förstå? Här liksom skrivit det innan också.
Du är så äckligt besatt av Lydia Barth, det är inte lite fräckt att omskriva fakta och göra till sanning? Sen anklaga de som vet något för att vara troll?
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-02-07 kl. 14:16. Anledning: Tillägg
2022-02-07, 15:22
Avslutad
Citat:
Så nu är man äcklig för att man berättade vad som återigen hände.
Vad är ditt problem? Tål du inte att höra svaren, så kanske du inte heller bör ställa frågan?
Hur var det med den, läsförståelsen? kan det vara språkförståelsen som är förvillande?
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-02-07 kl. 15:28.
2022-02-07, 15:52
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Oj, tungt att läsa. Förklara vad du tuggar om (det fetade?) Förklara som om jag är fem år gammal. Jag ä inte på den höga nivån som du är, så ett pedagogiskt svar och jag ska försöka svara dig, ok?

Det mest pedagogiska svaret är väl att jag har tappat tron på mänskligheten, jag tror att du är äldre än fem år, du är nog bortåt nio eftersom du behövde en förklaring på mitt inlägg, när du fyller tio får du nog lära dej läsa också, fast återigen är det nog att hoppas på för mycket
2022-02-07, 15:57
Medlem
Citat:
Finns en medlem här som först berättade om företagshemligheterna, eller vad man nu ska kalla det för?! Om man läser i tråden, så kanske det var han som är den kontakt Lydia hade som förmedlade detta vidare till Skanska? Denna medlem skrev även att han hörde Emil i bakgrunden om jag inte minns fel?

Det är ett evigt tjat i denna tråd att en död man smutskastas. Ändå så kräver ni svar av den ni kallar troll? Ni med andra ord framtvingar ju att den s.k smutskastningen fortsätter. Nå, så är det ju. Det handlar om ett brott där man vill finna alla lösa trådar.

Nu har jag en fråga som ni kanske kan svara på? Emil mådde ju dåligt och jag har läst och även hört att han också försökt avsluta sitt liv. Står även i tråden tidigare. En som kände honom väl skrev det bl.a. i Inlägg 1669 för att vara korrekt, med sitt eget vapen! Och sen har jag fått reda på det från annat håll också. Fick han ngn hjälp för sin egen psykiska ohälsa?

Varför fick han ej ha sina barn?
Var det spriten eller varför?
Emils vapen? Var han jägare eller varför hade han vapen? Jodå, jag såg att han dödat ett djur. Det såg jag då i början när det började skrivas här.
Det kanske är Lydia som dikterat historien om företagsspioneri. Hon har ju levt ett gangsterliv tidigare och har ju dessutom levt ett gränslöst liv med många män av olika slag så det tyder ju på att hon är en spänningssökare utan normala spärrar.

Ni försöker hitta en sanning/förklaring
Mycket FÅ människor skulle ta fram ett vapen och skjuta nån vad den än hade blivit utsatt för!!!!! Det är inte normalt nånstans!!!

Vad skulle Emils psykiska hälsa ha med att han blev stjuten menar du? Dom flesta människor som är alkoholister har ju psykisk ohälsa.
Och som jag förstår eskalerade hans psykiska ohälsa efter han träffat Lydia.. En som dricker för mycket triggar dern andra...
2022-02-07, 16:00
Avslutad
Citat:
Finns en medlem här som först berättade om företagshemligheterna, eller vad man nu ska kalla det för?! Om man läser i tråden, så kanske det var han som är den kontakt Lydia hade som förmedlade detta vidare till Skanska? Denna medlem skrev även att han hörde Emil i bakgrunden om jag inte minns fel?

Det är ett evigt tjat i denna tråd att en död man smutskastas. Ändå så kräver ni svar av den ni kallar troll? Ni med andra ord framtvingar ju att den s.k smutskastningen fortsätter. Nå, så är det ju. Det handlar om ett brott där man vill finna alla lösa trådar.

Nu har jag en fråga som ni kanske kan svara på? Emil mådde ju dåligt och jag har läst och även hört att han också försökt avsluta sitt liv. Står även i tråden tidigare. En som kände honom väl skrev det bl.a. i Inlägg 1669 för att vara korrekt, med sitt eget vapen! Och sen har jag fått reda på det från annat håll också. Fick han ngn hjälp för sin egen psykiska ohälsa?

Varför fick han ej ha sina barn?
Var det spriten eller varför?
Emils vapen? Var han jägare eller varför hade han vapen? Jodå, jag såg att han dödat ett djur. Det såg jag då i början när det började skrivas här.
Så kom shitstormen... vad knasigt var du med när Emil jagade? Varför har du hållit tyst så länge? Du har sett att han dödat ett djur?
Varför sket Lida i sina barn?
Varför föredrog hon droger, vin och sex, framför sina barn?
Vad var bakgrunden till Lidas vapenintresse? Hon medverkade vid väpnade rån, vid 13 års ålder?! Var Lida jägare? Hon gillar bus, eller hur? Makten ett vapen ger, eller få män att överösa henne med gåvor och prinsessbröllop? Varför ägde hon tre jaktvapen samt flera licensfria vapen? Bröllop på operan...jo, jag tackar, med fixarprissen som hon stalkade och flörtade med på fejsboken när hon fortfarande var gift med Kim*o, om jag inte minns fel.
Du vet och jag vet att Lida inte tog hand om sina barn. Att Emil inte kunde ha sina barn som han ville, berodde på att Lida ville partaja och få fri dricka, det har inte undgått någon att han haft ett alkoholmissbruk, vilket Lida utnyttjade eftersom hon är omåttligt törstig.
Varför är Lida systematiskt otrogen?
Lida förstörde Emils liv och tog allt ifrån honom, precis som hon sagt.
Hur gärna ni än vill, så är Lida en fara för samhället.

Trots alla påhopp så har Emils ex berättat några positiva saker om Lida, det är fanimig starkt, att trots allt försöka se någonting gott i det hela, att hennes och Emils barn inte upplevde Lidas rätta jag..

Du tror inte att det är så att Lida helt enkelt inte är vad du trott?
Hur kommer det sig att Drottning-Kocko och lovadevil samt ccederik är i tråden för att få veta sanningen? Sanningen har ni lite svårt att förstå.
2022-02-07, 16:04
Medlem
Citat:
Det kanske är Lydia som dikterat historien om företagsspioneri. Hon har ju levt ett gangsterliv tidigare och har ju dessutom levt ett gränslöst liv med många män av olika slag så det tyder ju på att hon är en spänningssökare utan normala spärrar.

Mycket FÅ människor skulle ta fram ett vapen och skjuta nån vad den än hade blivit utsatt för!!!!! Det är inte normalt nånstans!!!

Vad skulle Emils psykiska hälsa ha med att han blev stjuten menar du? Dom flesta människor som är alkoholister har ju psykisk ohälsa.
Och som jag förstår eskalerade hans psykiska ohälsa efter han träffat Lydia.. En som dricker för mycket triggar dern andra...

Nu satt jag i köket och hörde Emil berätta det Lydia skulle säga till sin kontakt, så det kom från Emil och ingen annan.
Jag hörde saken klart och tydligt, så jag vet exakt vad det handlade om också. Men det är inget jag tänker skriva ut här på forumet.
2022-02-07, 16:09
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:

Vad trevligt att du är kvar i tråden och att du matar trollet som du kallar hen.

Det spelar en stor roll faktiskt. Och det finns ingen anledning att Emils psykiska ohälsa inte är ngt som ska diskuteras. Emil mådde dåligt, begrip det och vi måste faktiskt passa oss från att tysta ner om folk mår dåligt. Att må dåligt i själen är inget den drabbade har bett om! Att du försöker tysta ner är riktigt motbjudande att läsa. Men dock ej förvånnande.

Psykiskt ohälsa där personen försöker begå självmord är mer än sorgligt. Vad fick han för hjälp?

Lägg ner, skyll inte hans supande på Lydia. T.o.m personer i Emils familj kände mer tilltro att lämna barnen när hon fanns där än när han var ensam.
2022-02-07, 16:40
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ahh, du är briljant, du får ge ut dina verk.

Här får du en av mig: Äta bör man, annars dör man. Äter gör man, ändå dör man.

Men kommer du på vad du menade så glöm ej berätta så ska jag försöka svara dig.

Helt sant det fetade, sämsta sättet att dö på är väl att bli skjuten med hagelgevär i sitt eget hem av en knotterstollig människa man gett tak över huvudet

jag kan nog tyvärr inte gå dej tillmötes med svaret, eftersom som du inte verkar ha viljan att förstå
2022-02-07, 17:03
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Jag tycker absolut inte om att censurera eller förbjuda nån eller nåt, men det blir väldigt genomskinligt att du och nåra till inte är några sanningssökare utan endast kör ett blamegame, med er whatabaoutism
jag tror nog att de flesta på det här forumet har förstått det, så kör på, ju mer du skriver desto bättre

Låter bra att du är på det viset 👍

Men, du har faktiskt fel. Att bara lyfta fram vilken dålig människa Lydia är och varit ger inte svar eller någon helhet. Här finns så mkt att tala om, och vad du än tror så finns det även respekt att kanske inte säga allt därför att det får varken tillbaks Emil eller ngt annat.

Jag försöker förstå vad som hände. Jag köper inte att hon bara går in och tar ett vapen o skjuter ihjäl honom för att hon blev sur. Nej nej...

Vi vet hur hon mått, hennes psykiska mående har berörts men är ej klart. Men hans mående ska vi nu inte benämna som om det vore fult?
Hans dödande av djuret och om han hade licens ska vi heller inte prata om. Varför? Hota dom varann ofta? Varför försökte han begå självmord? Hon har också försökt... Det är sååå mkt och så mkt mer komplext än den bild som man försökt måla upp.

Sanningen förtjänar alla. Och det vi hört tills nu, är inte i närheten. Tyvärr
2022-02-07, 17:08
Medlem
Citat:
Vad trevligt att du är kvar i tråden och att du matar trollet som du kallar hen.

Det spelar en stor roll faktiskt. Och det finns ingen anledning att Emils psykiska ohälsa inte är ngt som ska diskuteras. Emil mådde dåligt, begrip det och vi måste faktiskt passa oss från att tysta ner om folk mår dåligt. Att må dåligt i själen är inget den drabbade har bett om! Att du försöker tysta ner är riktigt motbjudande att läsa. Men dock ej förvånnande.

Psykiskt ohälsa där personen försöker begå självmord är mer än sorgligt. Vad fick han för hjälp?

Lägg ner, skyll inte hans supande på Lydia. T.o.m personer i Emils familj kände mer tilltro att lämna barnen när hon fanns där än när han var ensam.
Men då tycker jag du kan berätta om Lydias psykiska ohälsa.. Hennes drogmisdbruk vid 9års ålder.. Hennes rånturne Hennes alla män på hotellrum. Hennes vapen mm.
Då tycker jag att ALLT ska fram! Inte bara Emils tillkortakommanden. Sanningen!

Vad är det för stort fel på kvinnan (Lydia) som hämtar ett vapen.. Laddar det och skjuter ihjäl en annan människa!!!!
Berätta!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in