2022-02-04, 21:24
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monami85
Det var inte jordbävning vad annars skulle det kunna vara?
  • Det blåste mycket
  • Någon hade fäst en lina vid vasen och drog ner den
  • Det blev sättningar i vasen så den rörde sig
  • En inbrottstjuv råkade puffa till den
  • Du hallucinerade
  • En liten mus råkade springa på vasen
Alla exempel ovan är naturliga förklaringar, men låt mig gissa: Du är fortfarande övertygad om att det var ett spöke.
Citera
2022-02-04, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
  • Det blåste mycket
  • Du hallucinerade
Alla exempel ovan är naturliga förklaringar, men låt mig gissa: Du är fortfarande övertygad om att det var ett spöke.
Den stod på en bänk i hallen en ganska tung lampa, det blåste inte inomhus det var inga fönster öppna. Jag har svårt och tro att jag hallucinerade jag vaknade av att den åkte i golvet och gick upp och satte tillbaks den. Det här var alltså dagen efter min far gick bort.
Citera
2022-02-04, 21:28
Medlem
Citat:
  • Det blåste mycket
  • Du hallucinerade
Tro mig jag vill att det ska finnas en naturlig förklaring.
Citera
2022-02-04, 21:28
Medlem
constants avatar
Citat:
Den stod på en bänk i hallen en ganska tung lampa, det blåste inte inomhus det var inga fönster öppna. Jag har svårt och tro att jag hallucinerade jag vaknade av att den åkte i golvet och gick upp och satte tillbaks den. Det här var alltså dagen efter min far gick bort.
Jamen, då är det klart som korvspad. Det var naturligtvis ett spöke hemma hos dig.
Citat:
Tro mig jag vill att det ska finnas en naturlig förklaring.
Vet du, att det vill faktiskt inte jag. Jag skulle verkligen vilja att det fanns spöken, flygande tefat, troll och jag vet inte vad, men jag är ganska säker på att jag aldrig kommer få uppleva det, vilket är ganska tråkigt.
Senast redigerad av constant 2022-02-04 kl. 21:31.
Citera
2022-02-04, 21:33
Medlem
Citat:
Jamen, då är det klart som korvspad. Det var naturligtvis ett spöke hemma hos dig.
Vet du, att det vill faktiskt inte jag. Jag skulle verkligen vilja att det fanns spöken, flygande tefat, troll och jag vet inte vad, men jag är ganska säker på att jag aldrig kommer få uppleva det, vilket är ganska tråkigt.
Jag vill då inte finnas kvar som någon slags energi när jag dör. Hade gärna varit utan den här händelsen.
Citera
2022-02-04, 21:34
Medlem
constants avatar
Citat:
Jag vill då inte finnas kvar som någon slags energi när jag dör. Hade gärna varit utan den här händelsen.
Du behöver inte oroa dig.
Citera
2022-02-05, 03:42
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Privattaxin
Ni har säkert alla sett videoklipp på youtube som handlar om spöken, eller så har ni en bekant som hävdar att dom verkligen varit med om något paranormalt. Dom har sett det ena och det andra. "Jag lovar det var såhär och det här och det där hände!". Jag har aldrig brytt mig om dessa diskussioner, men nu när jag är vuxen (18 år) så märker jag att vissa människor pratar fortfarande i dessa termer. Det är som att dom utan ironi faktiskt tror på spöken.

Vad beror detta på? Är det någon mental sjukdom från barndomen eller är det något globalt skämt som vissa autistiska människor vägrar släppa?

Nej, du har aldrig varit med om något paranormalt, du har aldrig sett ett spöke, du har aldrig sett ett objekt sväva fritt i luften utan förklaring som om en osynlig hand lyfte det så bry dig inte om att posta sådan skit i denna tråd, alla andra pekar och skrattar åt dig.

Jag tror inte någon normal människa tror på spöken eller det paranormala på riktigt. Jag tror 100% av alla som säger det antingen ljuger och vill ha uppmärksamhet, eller är mentalsjuka eller under någon slags psykos.
Citera
2022-02-05, 03:56
Medlem
WykkedWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
Jag tror inte någon normal människa tror på spöken eller det paranormala på riktigt. Jag tror 100% av alla som säger det antingen ljuger och vill ha uppmärksamhet, eller är mentalsjuka eller under någon slags psykos.
Du lever i en parentes.
Dessutom är det allmänt känt att sk ”psykos” föregås av ett stadie av galenskap.. för oss som klarade oss vidare till nästa steg är det lätt att förstå faktumet att det paranormala är mer verkligt än det synliga.
Citera
2022-02-05, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
Du lever i en parentes.
Dessutom är det allmänt känt att sk ”psykos” föregås av ett stadie av galenskap.. för oss som klarade oss vidare till nästa steg är det lätt att förstå faktumet att det paranormala är mer verkligt än det synliga.

Ja det är väl därför som inget paranormalt någonsin har kunnat påvisats på ett seriöst sätt utan att det konstant handlar om endast anekdoter, rena lögner och fejkade videos på YT, detta trots belöning på 1 miljon dollar till den som kunnat påvisat något paranormalt under kontrollerade former….
Citera
2022-02-06, 20:01
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
Ja tittar man på klippen på tuben så handlar det om att tjäna pengar på att så många som möjligt ska titta. Men många ska ha beröm för arbetet dom lägger ner för det ska se äkta ut men att folk tror att det är på riktigt är beklagligt
Citera
2022-02-06, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Ja tittar man på klippen på tuben så handlar det om att tjäna pengar på att så många som möjligt ska titta. Men många ska ha beröm för arbetet dom lägger ner för det ska se äkta ut men att folk tror att det är på riktigt är beklagligt

Nej nu är du helt fel ute, det finns ingen som helst anledning att kräva något mer är anekdoter och påståenden som bevis. Säger folk att de sett spöken så är det såklart sant. Testa att gå ut själv och se spöken, innan du gjort det så vet du ingenting…. Det är ingen skillnad här i denna sak mot slagrutor, för duger anekdoter som bevis för slagrutor för dig då ska det räcka som bevis för spöken med, eller hur….? Om inte, varför….?
Citera
2022-02-07, 12:07
Medlem
Fenomenet existerar ju men vad det beror på är ju frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in