2022-02-06, 21:38
Medlem
Fan vad förvirrad man blir.

Man vet ju inte vem som är med vem längre. Läskigt!

Var står afghanerna från oxie i denna konflikt? Vad jag fått höra är dem relaterade till Shahin men samtidigt bra vänner med Salle?
Citera
2022-02-06, 21:49
Medlem
bjornesmagasin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Nu är det iof en artikel bank betalvägg, men jag drar följande slutsatser: fotot på Mekky och Salle är från FUPen kring de 15 gäng-personerna i Skåne som åtalades för en tid sedan, inklusive Dani Jude. Rytve postade fotot i den här tråden för någon dag sedan, så antingen har den danska tidningen hittat det här, eller så har de snackat med Joakim Palmkvist eller någon annan journalist på Sydsvenskan som har riktigt bra koll (eller själva grävt i FUP). Hursomhelst, den dödslista som nämns i artikelns ingress handlar såklart om att den så kallade alliansen (DJ, Ghara, Niffe, Hassan K osv.) satt ett pris på huvudet på en massa personer i Malmö. Salle var en av dem. Så, någon annan form av "dödslista" tror jag inte danska media luskat fram.
Låter logiskt faktiskt, att de skulle kunna vara Dani Jude och hans allians, sen samtidigt finnd där ju flera andrs ligor och fula Fiskar som Skulle kunna ha anledning att släcka Salle och folk i hans umgänge, hur ligger de till med folk/,nätverk som t.ex shahin o hans liga? Emiltutic/omar yomok o deras liga? Vad dom tyckte om Salle?
Citera
2022-02-06, 21:50
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornesmagasin2
Låter logiskt faktiskt, att de skulle kunna vara Dani Jude och hans allians, sen samtidigt finnd där ju flera andrs ligor och fula Fiskar som Skulle kunna ha anledning att släcka Salle och folk i hans umgänge, hur ligger de till med folk/,nätverk som t.ex shahin o hans liga? Emiltutic/omar yomok o deras liga? Vad dom tyckte om Salle?

Jag vill inte lägga någon värdering i det jag skriver för jag har inte koll nog, ville bara mest nyansera det som den danska artikeln "flashar" med så att säga.
Citera
2022-02-06, 22:07
Medlem
Lizaveta.Yepanchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellegrini45
Ökänd? Tror inte riktigt han ska vara så stolt över sin våldtäkt han begått.

Har läst tillräckligt om honom här på FB, det är ju ett under att han fortfarande är vid liv?

I juli 2003, 17 år gammal, deltog han i ett överfall på ett danskt tältande par i naturområdet Klagshamns udde utanför Malmö. Det resluterade i att Imad våldtog kvinnan samtidigt som kompisarna höll fast henne. Hon och killen misshandlades av gänget där Imad slog/dunkade hennes huvud mot en sten flera gånger. Totalt var det åtta utländska tonåringar som avslutade överfallet med att råna paret på bland annat mobiltelefoner, cd-spelare och plånböcker.

Vid tiden för överfallet hade Imad Alzuriey permission från ett ungdomshem i Småland där han var placerad för tvångsvård enligt Lagen om vård av unga (LVU). Imad Alzuriey dömdes för för grov våldtäkt, rån, stöld och häleri till två år och nio månaders sluten ungdomsvård och drygt 43 000 kronor i skadestånd till mannen medan kvinna fick 140 000 kronor. Fem av hans kompisar fick ett års sluten ungdomsvård vardera och en sjätte åtta månader (rån och stöld). En i gänget friades helt.

Malmö tingsrätt, mål nr B 5255-03

2006 dömdes han till skyddstillsyn för misshandel och ofredande. I februari 2008 dömdes han för två narkotikabrott samt olovlig körning, båda domarna i Malmö tingsrätt. I juni 2008 dömdes han för mordbrand i Olofström och förberedelse till bedrägeri till fängelse 2 år av Blekinge tingsrätt (Karlskrona). I december samma år avviker han under en permission. Han blev därmed efterlyst.

Malmö tingsrätt, mål nr B 1179-06, mål nr B 1220-07. Bleinge tingsrätt, okänt mål nr.

Läste om honom nu, fyfan vilket monster till människa, hoppas han dör en plågsam död.
Citera
2022-02-06, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lizaveta.Yepanchin
I juli 2003, 17 år gammal, deltog han i ett överfall på ett danskt tältande par i naturområdet Klagshamns udde utanför Malmö. Det resluterade i att Imad våldtog kvinnan samtidigt som kompisarna höll fast henne. Hon och killen misshandlades av gänget där Imad slog/dunkade hennes huvud mot en sten flera gånger. Totalt var det åtta utländska tonåringar som avslutade överfallet med att råna paret på bland annat mobiltelefoner, cd-spelare och plånböcker.

Vid tiden för överfallet hade Imad Alzuriey permission från ett ungdomshem i Småland där han var placerad för tvångsvård enligt Lagen om vård av unga (LVU). Imad Alzuriey dömdes för för grov våldtäkt, rån, stöld och häleri till två år och nio månaders sluten ungdomsvård och drygt 43 000 kronor i skadestånd till mannen medan kvinna fick 140 000 kronor. Fem av hans kompisar fick ett års sluten ungdomsvård vardera och en sjätte åtta månader (rån och stöld). En i gänget friades helt.

Malmö tingsrätt, mål nr B 5255-03

2006 dömdes han till skyddstillsyn för misshandel och ofredande. I februari 2008 dömdes han för två narkotikabrott samt olovlig körning, båda domarna i Malmö tingsrätt. I juni 2008 dömdes han för mordbrand i Olofström och förberedelse till bedrägeri till fängelse 2 år av Blekinge tingsrätt (Karlskrona). I december samma år avviker han under en permission. Han blev därmed efterlyst.

Malmö tingsrätt, mål nr B 1179-06, mål nr B 1220-07. Bleinge tingsrätt, okänt mål nr.

Läste om honom nu, fyfan vilket monster till människa, hoppas han dör en plågsam död.

Allt som jag känner när jag läser sånt, är hur jävla förbannad jag blir på vårt rättssystem.
Det är alltså allt två oskyldiga människors framtid är värt.
När några importerade syskon knullare begår avskyvärda brott.

Det är för jävla pinsamt.
Citera
2022-02-06, 22:33
Medlem
Malmö är lite speciellt, det är inte som Göteborg och Stockholm där grupperingar är ganska fasta och man vet ungefär vem som är med vem. I Malmö är det annorlunda, det är en liten stad, konflikter kan blossa upp snabbt, lojalitet byts snabbt, man allierar sig med andra grupperingar för att gå emot en gemensam fiende men sedan blir det bråk internt vilket leder till att man söker ny grupp för att gå emot sin gamla grupp. Jätte rörigt.
Citera
2022-02-06, 22:35
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvem2
Malmö är lite speciellt, det är inte som Göteborg och Stockholm där grupperingar är ganska fasta och man vet ungefär vem som är med vem. I Malmö är det annorlunda, det är en liten stad, konflikter kan blossa upp snabbt, lojalitet byts snabbt, man allierar sig med andra grupperingar för att gå emot en gemensam fiende men sedan blir det bråk internt vilket leder till att man söker ny grupp för att gå emot sin gamla grupp. Jätte rörigt.

Bra skrivet håller helt med dig!
Citera
2022-02-06, 22:49
Medlem
Citat:

Det finns fler liggor en dom du skriver om, om du bara visste finns 3 andra liggor som ej gillar reklam vill bara göra pengar, fyfan vilka pengar dom gör sjukt, sen jobba sall* med marockanerna det va mekk* kontakter han fortsatte göra affärer åt mekky och hans själv och dom e skit stora så han har gjort enorma cash genom att ha dom , Spanien alla kan få in lurar där i häkten tro mig jag vet med garanti att mekk* o grabbarna håller kontakt , mekk* har både en pappa och en bror som ät ute sall* han sålde grejer för under priser runt om i Malmö och andra städer , kan va några som velat få bort honom från marknaden han tog rätt så stora delar genom hans konkurrerande priser inte många som var glada över det ska ni veta , shahinsh* blev ju helt försvagad han hade ingenstans att ta vägen han allierade sig med sall* dom blev ovänner på grund av sall* ville va bossen och gick på hans killar sen sprang han hoppa in i satudara* för att få fler folk runt om sig , så tuff kan man absolut inte kalla honom alla kan betala mord idag med pengar , både sall* och shahinsh* måste ha startat ett krig mellan varandra enligt min teori , för kidnappningen på dia* först sen skjuts en springpojke i kronprinsessan till shahinsh* sen mördas hans bror i värnhem han var medlem i satudara* dom finns i Danmark och kan ha hjälpt till att lokalisera honom där både yoma* och satudara* har kontakter i Danmark inte svårt att lokalisera en svensk i Köpenhamn folk pratar direkt han va trots allt medlem i satudara* naqqi* dom vill ej skämma ut sig så dom hjälpte kanske till att lokalisera sall* juden är det inte som är inblandad i detta , malmö är en hor stad där alla rider på kukar hur vädret rör sig alla hoppar runt och skapar nya krig kommer komma fram snart danska polisen e duktiga dom kommer åka fast skyttarna så vet man vart dom e kopplade så lär alla räkna ut resten själv hur som helst vem som helst kan ha med detta mord att göra spekulera kan man ,
Citera
2022-02-06, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvem2
Nu är jag inte jätteinsatt i den kriminella världen. Men det man kan läsa sig till här på flashback och diverse nyhetssidor så får jag absolut uppfattningen att i varje fall i sthlm byter dom allierade till höger och vänster och "goar" varandra hej vilt.
Citera
2022-02-06, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madingo
Både amiri och bo har massa fiender, Bo är död nu återstår amiri på listan, det handlar ej om fiender utan gud straffen kommer ifrån tror ni verkligen man kan betala människors död utan att döden kommer ikapp en på samma sätt, alla som har varit inblandade i mord är döda man kan gå tillbaka på 90 talet samma skit, gud är stor, döda ska man göra endast för rätt saker inte för pengar och gangster lekar

Håller med dig!
Citera
2022-02-06, 23:21
Medlem
Citat:
Undrar vilket gäng som ligger bakom den där dödslistan?och vem som är med på den

Tror att många är vakna redan nu och förberedda, ett farligt spel som snabbt kan drabba oss ”normala”, allt från att hamna mitt i en skottlossning till felskjutning och en massa sprängdåd.

Poliserna syns ju ute i stan på dag tid, men det är ju inte tillräckligt. Är man ute en sväng efter 21.00 så ser man ju knappt några poliser ute? Då ser man oftast en massa flashiga bilar eller ungdomar som surrar runt i elspark cyklar maskerade/svarta handskar på sig.
Citera
2022-02-06, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Jag har ingen aning om huruvida Shahin ligger bakom mordet eller inte, men en reflektion: det som står i ingressen i den danska artikeln säger enligt min mening bara en sak: Salle var lierad med Mekky, vilket i sin tur fick honom att stå på "dödslistan" som Dani Jude och övriga tagit fram (vilket inte är en lista som sådan, men ett pris på huvudet på ett antal personer i Mekkys krets eller umgänge). Så, det är bara en hänvisning till målet med de 15 gängkriminella som nu åtalats, bland annat Dani Jude. Jag skulle INTE dra några slutsatser alls av den danska artikeln, om inte någon kopiera in text från den del som är bakom betalvägg. Återigen, det är mycket möjligt att du har helt rätt i att Shahin inte alls är inblandad, men min personliga åsikt är att den danska artikeln inte alls kan styrka det, den är bara en upprepning på annat som man kunnat läsa tidigare gällande Salle. Old news.

Sant, så är det inget går att utesluta längre då en massa hemliga allianser gjorts. Det är ju inget nytt förekommer allt för ofta i flera förundersökningar (encro fallen) ser man tydligt hur visa kommunicerar.

Har för mig att m*kkys liga var allierade med DP som i sin tur är allierade med LTF?

NNV och LTF är väll rivaler? Eller har varit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in