2022-02-06, 18:40
Medlem
Det som for meg var en kjempespennende tråd med enormt med info og kreative folk å komme inn i er nesten ødelagt. Nedsettende ord om folks meninger, iq, tankegang m.m. er nå forsøplet med to leire skrikende mot hverandre virker det til.

Det gjelder å drite ut og pøse på med møkk i alle retninger. Mye av grunnen er definitivt mangel på info og (tilsynelatende) fremdrift i saken.

Har aldri lagt skjul på hva jeg tror og mitt standpunkt men kan heller ikke utelate at jeg tar kraftig feil. Det nærmeste jeg kom å endre mening var når en bruker som lanserte TEH som noe veldig negativt og hadde det klart for seg hva som hddexskjedd. Noe det ikke har vært i nærheten av å ha kommet noe mer om. Og i ettertid i mine øyne kun har virket som en slags hevn mot vedkommende.

Det å mene noe, ha en teori, begrunne den og ta høyde for ting som taler i mot er jo nesten definisjonen på en diskusjon. Dessverre er dette anonymt og derfor kommer også svært drøye påstander om personer i saken. Helt uten grunnlag, linker eller beviser.

Er knapt et menneske som snakker i -jeg tror form-.

Nesten utenkelig at ikke samtlige store aviser, politiet, advokatfirmaer samt familie og venner av de pårørte er med i denne tråden. Aktive eller ei. Hva om vi viser alle familiene som er berørt i saken litt respekt.

En dag kanskje man sitter der i en lignende suppe selv. Da vil nok utsagn sim morra di er alkis, bror din er narkis, far din er psykopat, sønnen din er en pappskalle av en wannabee-kakse ikke hjelpe veldig mye.
Citera
2022-02-06, 18:43
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Tror du han løy for å presse penger ut av TH?

Hvordan kunne TH vite at RU kom til å holde kjeft om at Monero var tema på møtene?

var får du allt ifrån?
TH är inte känd för att vara en kall jävel i näringslivet eller är det precis vad han är??
RU väntade på de stora pengarna, han behöver nog inte få betalt för någonting så länge han har drömmen om de stora pengarna...
Citera
2022-02-06, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
var får du allt ifrån?
TH är inte känd för att vara en kall jävel i näringslivet eller är det precis vad han är??
RU väntade på de stora pengarna, han behöver nog inte få betalt för någonting så länge han har drömmen om de stora pengarna...

TH hadde blitt drapssiktet tidlig i november 2018, hvis RU hadde fortalt det samme han forklarte i mai 2020. Hvis TH er skyldig, hadde saken sannsynligvis fått en kjapp løsning. Allikevel sendte TH politiet rett til RU.

Hvis TH hadde brukt en så dristig taktikk, kunne han spart seg for mye planlegging i denne saken.
Citera
2022-02-06, 19:35
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
TH hadde blitt drapssiktet tidlig i november 2018, hvis RU hadde fortalt det samme han forklarte i mai 2020. Hvis TH er skyldig, hadde saken sannsynligvis fått en kjapp løsning. Allikevel sendte TH politiet rett til RU.

Hvis TH hadde brukt en så dristig taktikk, kunne han spart seg for mye planlegging i denne saken.

ja och vad är din poäng?
tror du att TH tänker som du och därför är detta omöjligt?
så att han har tagit några kalla beslut så måste allt han gör vara så?
Citera
2022-02-06, 20:13
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Hvordan kunne TH vite at RU kom til å holde kjeft om at Monero var tema på møtene?

Ikke umulig at TH har hatt veldig stor tro på opplegget sitt. At det var RU som ville
komme dårlig ut, siden han var initiativtaker til idéene om investeringer, mens TH
på sin side egentlig ikke var så interessert. Mulig TH ikke helt så muligheten for at
dette kunne slå tilbake på ham selv. Arroganse. Vanskelig å si.

Vi vet jo ellers lite om hvordan tonen har vært på disse møtene, eller om de har møttes
ved andre anledninger. Begge er vel medlemmer i pistolklubb, f.eks.

Så er det vel også en mulighet for at RU er langt mer involvert i dette enn vi aner.
At han er i en posisjon der han er i reell fare, enten i forhold til politiet, eller i forhold til TH.
Citera
2022-02-06, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Ikke umulig at TH har hatt veldig stor tro på opplegget sitt. At det var RU som ville
komme dårlig ut, siden han var initiativtaker til idéene om investeringer, mens TH
på sin side egentlig ikke var så interessert. Mulig TH ikke helt så muligheten for at

Vi vet jo ellers lite om hvordan tonen har vært på disse møtene, eller om de har møttes

Så er det vel også en mulighet for at RU er langt mer involvert i dette enn vi aner.
At han er i en posisjon der han er i reell fare, enten i forhold til politiet, eller i forhold til TH.

Eller måske havde de et andet samarbejde, der ikke var helt lovligt, og som omhandlede monero. RU skrev jo, om et samarbejde mellem dem i en sms (NRK artikel).
Citera
2022-02-06, 20:34
Medlem
Citat:

Hvordan kunne TH være sikker på at RU ikke fortalte om THs store interesse for Monero allerede i avhør november 2018?

Tror ikke TH nødvendigvis brukte mye av sin tid på, for han, uvesentligheter i sin eventuelle vurdering av at dette kunne skje.

Kanskje han vurderte det til å være et spenningsmoment i det hele? Virker ikke som TH bryr seg mye om hvorvidt han skulle fremstå som det ene eller det andre i denne saken. Tenker da på alle hans merkverdige utspill som politiet sikkert har brukt mye tid på å forstå. Men det har vel vært en del av «moroa» for THs del er mine tanker rundt det.
Citera
2022-02-06, 20:38
Medlem
Citat:

Drapssikter man folk fordi de har vist en interesse for monero forut for en kidnapping som har dette som ingrediens?
Citera
2022-02-06, 20:41
Medlem
Nottelitens avatar
som det ser ut nu så ser det ut som att TH har haft en oförtjänt stor tro på sin egen förmåga och att TH i princip har brytt sig om RU utöver sin egen vinning tror jag inte någonting på,
samma med andra också, folk kan nog snabbt bli förvånad över vem han kan kasta till vargarna utan att bry sig det minsta om det...
Citera
2022-02-06, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
som det ser ut nu så ser det ut som att TH har haft en oförtjänt stor tro på sin egen förmåga och att TH i princip har brytt sig om RU utöver sin egen vinning tror jag inte någonting på,
samma med andra också, folk kan nog snabbt bli förvånad över vem han kan kasta till vargarna utan att bry sig det minsta om det...

Håller med.
Citera
2022-02-06, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Javel? Og hvem her inne registrerte at trading- selskapene OS refererte til konsekvent har vært sladdet i alle offentlige referanser i f eks media?

Ingen.
DV Trading har ikke vært kjent for offentligheten, med mindre man har lest trusselbrevet selv, UTEN sensur.
Jeg velger å tenke selv og ønsker selv å definere hvem jeg kaller « troll». Selv en blind høne kan finne korn...
Det har selvsagt ikke vært mulig å se sammenhengen mellom Reditt tråden og trusselbrevet før VG den 25 mai 2021 viste trusselbrevet med mindre sensur. Ingen har diskutert dette før nå og politiet har trodd planleggingen begynte den 28 juni 2018.

Siden det var fire måneder før bortføringen, var det også snakk om at bortføringen kanskje skulle ha funnet sted tidligere. Men nå vet vi at planleggingen allerede var igang 27 november 2017 elleve måneder før bortføringen.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/R9kb0x/de-ukjente-kryptosporene
Senast redigerad av OleStoltenberg 2022-02-06 kl. 21:37.
Citera
2022-02-06, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

Jeg heller vel mest mot at RU er mer involvert enn vi aner. Jeg tviler på at TH hadde tatt en slik sjanse, og i tillegg vært så heldig at RU ikke sa noe i de første avhørene.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in