2022-02-06, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Gammelt nytt eller "nytt nytt"... Veit du at politiet har etterforsket denne reddit greia? Jeg har ikke lest om dette noen steder.. Link??

Om de har etterforsket, men ikke funnet denne deleted brukeren, så er man jo like langt..
Samme med Ås observasjonen og Futurum mennene.. Her veit vi at politiet har etterforsket rundt disse. Men har de funnet ut av det?? Nej, værtfall ikke meg eller dere bekjent. De har etterforsket, og lagt bort.. Uten å finne ut av det. En så lenge de ikke har funnet ut av dette, så vil jeg jo si at dette fremdeles er like aktuelt.

Jeg har selv postet både denne reddit linken , samt detaljer om Ås bilen ved flere anledninger. Men det handler for meg ikke om "å ta æren av å publisere opplysningene".. Jeg poster dette fordi jeg fremdeles mener både reddit innlegget, Ås observasjonen og Futurum pingvinen er veldig aktuelt i saken. Forutsett at ingen av disse er identifisert.
Det er helt uvirkelig at du tror at politiet går ut med detaljer om alle de har etterforsket. Bare fordi lekkasjer ikke passer inn i ditt narrativ, betyr ikke det at det ikke er etterforsket. Link til om noe politiet eventuelt har etterforsket? Tuller du?
Citera
2022-02-06, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Tydeligvis noen som har sterke ønsker om å vite hvor politiet står i etterforskningen.
TH hadde kanskje ikke sett for seg at RU kunne komme til å være like mye til hjelp
for politiet som for ham selv. "Den som graver en grav" osv.

Håper bare de vet å verne om vitnet sitt. Hvis RU har bekreftet at han drev innsamling
for TH av relevant info som siden dukket opp i trusselbrevet, blir det vanskelig for TH å vri seg unna.
Dette bilde han nylig la ut, av seg selv i Barcode området som en finans type. Viser at de ikke har noen kontroll på ham og at han fortsatt er i den drømme tilstanden han ble brakt i.

https://i.ibb.co/477ZzQG/Barcode.jpg
Citera
2022-02-06, 16:58
Medlem
Citat:
Tydeligvis noen som har sterke ønsker om å vite hvor politiet står i etterforskningen.
TH hadde kanskje ikke sett for seg at RU kunne komme til å være like mye til hjelp
for politiet som for ham selv. "Den som graver en grav" osv.

Håper bare de vet å verne om vitnet sitt. Hvis RU har bekreftet at han drev innsamling
for TH av relevant info som siden dukket opp i trusselbrevet, blir det vanskelig for TH å vri seg unna.

Ja. TH sitter kanhende hardere på kroken enn noen sinne tidligere.

Kan være derfor vi har fått et nytt utbrudd av desperat masing og gjentakelser nå.

Frykt for at politiet har lukket de løse endene i Ås, Futurum-mennene, også var det visst et tema til. Frykt. Frykt for hva morgendagen vil bringe.

Det virker som om saken er mer personlig for enkelte debattanter enn andre.
Citera
2022-02-06, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Dette bilde han nylig la ut, av seg selv i Barcode området som en finans typ. Viser at de ikke har noen kontroll på ham og at han fortsatt er i den drømme tilstanden han ble brakt i.

https://i.ibb.co/477ZzQG/Barcode.jpg
Vi lever i et fritt land og det er lov å ta selfies.
Citera
2022-02-06, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Du er syk. Vi lever i et fritt land og det er lov å ta selfies.

Også TH har vært veldig opptatt av hvordan RU ser ut, tedde og kledde seg. Mente han lignet på noe osv. Forøvrig ganske spesielt av noen å konkludere at politiet ikke har kontroll på RU, bare fordi han har på seg en dressjakke og har tatt en selfie i Oslo sentrum for lenge siden.
Citera
2022-02-06, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, det blir helt poengløst å komme med heiarop til trollene her på FB når både Reddit-tråden og andre tråder for lengst er etterforsket. Et kjapt søk på Google med de rette søkeordene, så kan også hvermansen finne frem trådene. Dette er ikke noe unikt.

Det blir noen år siden etterforskningen fattet interesse for dette.
Javel? Og hvem her inne registrerte at trading- selskapene OS refererte til konsekvent har vært sladdet i alle offentlige referanser i f eks media?

Ingen.
DV Trading har ikke vært kjent for offentligheten, med mindre man har lest trusselbrevet selv, UTEN sensur.
Jeg velger å tenke selv og ønsker selv å definere hvem jeg kaller « troll». Selv en blind høne kan finne korn...
Citera
2022-02-06, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja. TH sitter kanhende hardere på kroken enn noen sinne tidligere.

Kan være derfor vi har fått et nytt utbrudd av desperat masing og gjentakelser nå.

Frykt for at politiet har lukket de løse endene i Ås, Futurum-mennene, også var det visst et tema til. Frykt. Frykt for hva morgendagen vil bringe.

Det virker som om saken er mer personlig for enkelte debattanter enn andre.

Det skader vel ikke å diskutere disse løse endene før vi vet om politiet har funnet svarene? For alt vi vet kan de lede mot TH.
Citera
2022-02-06, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Det er helt uvirkelig at du tror at politiet går ut med detaljer om alle de har etterforsket. Bare fordi lekkasjer ikke passer inn i ditt narrativ, betyr ikke det at det ikke er etterforsket. Link til om noe politiet eventuelt har etterforsket? Tuller du?

Det er forskjell på ALLE de har etterforsket, og de tre konkrete som har vært oppe i media. At de har prøvd å finne futurum mannen tviler jeg ikke på, men det er på det rene at mannen fremdeles er ukjent. At de ikke klarte å finne personen, betyr vel ikke at mannen er utsjekket.

Jeg forstår at du mener jeg er uvirkelig, Men for meg er det uvirkelig at dere tror at Futurummannen og Ås bilen ikke er tilknyttet saken.
Citera
2022-02-06, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Javel? Og hvem her inne registrerte at trading- selskapene OS refererte til konsekvent har vært sladdet i alle offentlige referanser i f eks media?

Ingen.
DV Trading har ikke vært kjent for offentligheten, med mindre man har lest trusselbrevet selv, UTEN sensur.
Jeg velger å tenke selv og ønsker selv å definere hvem jeg kaller « troll». Selv en blind høne kan finne korn...

Hhmm.. selv så jeg navnene til de to selskapene for flere måneder sider, uten at jeg husker hvor
Citera
2022-02-06, 17:26
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Hhmm.. selv så jeg navnene til de to selskapene for flere måneder sider, uten at jeg husker hvor

Begge navnene ble nevnt i en VG-artikkel i mai i fjor. Ikke noe hokus-pokus ved det.
Citera
2022-02-06, 17:34
Medlem
Citat:
Begge navnene ble nevnt i en VG-artikkel i mai i fjor. Ikke noe hokus-pokus ved det.

Og her er linket fra maj 2021
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/R9kb0x/de-ukjente-kryptosporene
Citera
2022-02-06, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Det skader vel ikke å diskutere disse løse endene før vi vet om politiet har funnet svarene? For alt vi vet kan de lede mot TH.

Joda. Men hva er det å diskutere mer om disse løse endene da? Har du noe nytt å tilføre?

Dessuten, slik jeg tenker kan politiet ha hatt gjennombrudd på andre områder i etterforskningen, slik at disse løse endene blir irrelevante.

Feks. Dette er et tenkt eksempel, tråden må ikke ta fyr nå.

Hvis feks politiet har funnet levningene av AE, eller vet omtrent hvor levningene finnes, og det viser seg et levningene har vært skjult mye nærmere S4, enn Ås og Futurum, kan det hende at politiet kan konkludere med at bilobservasjonen på Ås og Futurum-mennene er irrelevante for etterforskningen.

Og tiltale mot TH kan bli tatt ut, uten at bil-på-Ås og Futurum-mennene er etterforsket til bunns.

For eksempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in