2022-02-06, 11:46
Medlem
mossadmartins avatar
Igår kväll gjorde jag följande.

Jag satte över allt jag hade på Coinbase till Mycelium.

Jag hade Mycelium på en äldre mobil som jag inte har kvar, men hade sparar undan seeden. Så jag installerade Mycelium på min nya mobil och knappade in orden. Och ett konto skapades, restorades trodde jag.. men det var tomt under transaktioner och jag noterade att nyckeln inte var samma som förr.

Men jag gick in i appen , valde receive och kopierade nyckeln. Till denna förde jag sedan över från Coinbase. Jag kollade min transaktion på blockchain.com och såg hur den gick igenom. Men saldot på Mycelium visade NOLL.
Jag installerade Electrum på datorn och lade in nyckeln från Mycelium och där ser jag saldot som jag förde över från Coinbase. Men ingenting i Mycelium.

Jag testade nu på förmiddagen att starta om telefonen, hjälpte inte. Jag avsinstallerade då Mycelium och installerade den på nytt och knappade in seeden men då får jag återigen en ny public key!

Är det nån som vet vad som kan ha gått fel? Jag ser alltså mina bitcoins i view mode på Electrum på den public key som jag skickade till. Kan jag få tag på mina bitcoins på nåt sätt?

Det är $8100 så det är ju lite surt....cirka 74 000 spänn i SEK, så lite frustrerad är ja.
Senast redigerad av mossadmartin 2022-02-06 kl. 11:48.
Citera
2022-02-06, 11:49
Medlem
Wretch32s avatar
Kan det vara att transaktionen är pågående och har ett par dagar att ”settle” på ditt Mycellium konto?

Med Vänliga Hälsningar
Citera
2022-02-06, 11:57
Medlem
mossadmartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wretch32
Kan det vara att transaktionen är pågående och har ett par dagar att ”settle” på ditt Mycellium konto?

Med Vänliga Hälsningar

Nej, det står på blockchain att den är klar.

Men även om så vore fallet så avinstallerade jag ju Mycelium och när jag restorar den med seeden ser jag inte det kontot som jag förde över till. Så det är ju dubbelproblem här. Helt sjukt.
Jag trodde Mycelium var bra. Men det verkar ju livsfarligt.
Citera
2022-02-06, 12:11
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Nej, det står på blockchain att den är klar.

Men även om så vore fallet så avinstallerade jag ju Mycelium och när jag restorar den med seeden ser jag inte det kontot som jag förde över till. Så det är ju dubbelproblem här. Helt sjukt.
Jag trodde Mycelium var bra. Men det verkar ju livsfarligt.
Jag tycker det låter som att du inte återställt wallet:en rätt i mycelium.

Kunde du restora på Electrum så är ju allt lungt. Jag skulle prova att restora på mycelium en gång till.
Citera
2022-02-06, 12:13
Medlem
mossadmartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Jag tycker det låter som att du inte återställt wallet:en rätt i mycelium.

Kunde du restora på Electrum så är ju allt lungt. Jag skulle prova att restora på mycelium en gång till.

Nej, alltså jag kan inte restora på Electrum, kan bara se den i view mode. Edit : Watch mode heter det visst. Förstår inte var jag i Electrum kan knappa in min seed.

Men vad gäller Mycelium ... det finns ju bara ett sätt att göra det på. När man startar appen för första gången får man två val : 1. Skapa nytt konto. 2.Restora.

Jag valde restora och knappar in min seed. Förstår inte hur jag kan göra annorlunda.
Senast redigerad av mossadmartin 2022-02-06 kl. 12:16.
Citera
2022-02-06, 12:16
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Nej, alltså jag kan inte restora på Electrum, kan bara se den i view mode.

Men vad gäller Mycelium ... det finns ju bara ett sätt att göra det på. När man startar appen för första gången får man två val : 1. Skapa nytt konto. 2.Restora.

Jag valde restora och knappar in min seed. Förstår inte hur jag kan göra annorlunda.

Vad menar du med view mode i Electrum?

När det gäller Mycelium så tänker jag att du matat in fel seed. Eller använder du inte seed när du restorar i mycelium?

Om du har seeden, och du är säker på att det är rätt seed, dvs den du skickat till, så prova en annan klient istället?
Citera
2022-02-06, 12:17
Medlem
mossadmartins avatar
Citat:
Vad menar du med view mode i Electrum?

När det gäller Mycelium så tänker jag att du matat in fel seed. Eller använder du inte seed när du restorar i mycelium?

Om du har seeden, och du är säker på att det är rätt seed, dvs den du skickat till, så prova en annan klient istället?

Watch mode heter det visst. Förstår inte var jag i Electrum kan knappa in min seed.

Seed är utgråat. Däremot kan man ange private keys. Vad är det?
Citera
2022-02-06, 12:23
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Watch mode heter det visst. Förstår inte var jag i Electrum kan knappa in min seed.

Eletcrum > Create New wallet > Import Private Keys
Mata in dina 12 (eller 24?) ord (dvs seed) , så har du skapat om din tidigare plånbok.
Citera
2022-02-06, 12:24
Medlem
mossadmartins avatar
Citat:
Eletcrum > Create New wallet > Import Private Keys
Mata in dina 12 (eller 24?) nycklar, så har du skapat om din tidigare plånbok.

Är det dom där orden? Engelska orden?
Citera
2022-02-06, 12:25
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Är det dom där orden? Engelska orden?
Ja, dom representerar din plånbok.
Citera
2022-02-06, 12:28
Medlem
Citat:

Testa använda den seeden du har på någon annan wallet istället. crypto defi wallet kanske?
Citera
2022-02-06, 12:29
Medlem
mossadmartins avatar
JAG LÖSTE DET!!!

Jag installerade Bluestacks androidemulator och installerade Mycelium där. Och knappade in dom 12 orden. Och nu ser jag mina bitcoins.

Så det är nåt fel på Myceliums iphone-app. För där visas inga bitcoins även fast jag knappat in orden rätt.

Nu måste jag ha en lugnande drink.... Tack för hjälpen (även fast jag löste det själv).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in