Citat:
Ursprungligen postat av
Ograst
Gällivarimannen var bara för bisarr. Åkte från Gällivari till Sundsvall och köpte med sig ett brädspel som han tänkte ge till det fiktiva barnet. Sorgligt var ordet.
Japp sorgligt är vad det är.
Det hela ter sig mest som ett taskigt prank.
Att det sen slutar med att han hängs ut som pedofil med uppmaning om att han ska mördas är helt sjukt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Otto--75
Hela ditt sätt att agumentera är på riktigt helt desperat.
Jag med fler har bemött dig, och visat på att mannen, genom sitt sätt att chatta och i förhållande till kontexten - absolut talar om barn i sexuell bemärkelse.
Du har med andra ord inte rätt! Du har fel!
Problemet är att ni endast har bemött mig med era barnsexfantasier.
Att ni lägger lika mycket vikt vid dem som hårda fakta tyder på att ni inte är mogna noga att göra den här typen av bedömningar.
Ingen av er har kunnat peka på en endaste mening som är av uppenbart sexuell karaktär. Ni vill alltså kunna döma mannen baserat på era fantasier, era känslor.
Hör du inte hur sjukt det låter?
Jag har också påpekat för er flera gånger att jämför honom med övriga som "nappar" på siten så förstår ni att de flesta som "nappar" är ute efter sex, det är inga tvivel om det.
Här finns extremt uppenbara tvivel och då borde han inte hängas ut för något han inte är och uppmanas att folk ska mörda honom - så enkelt är det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Otto--75
Vidare finner jag det inte klädsamt att du menar att jag själv tänder på barn, på grund av att jag tar upp det uppenbara.
Men, jag förstår att det är svårt för dig när dina argument tryter, så jag förlåter dig.
Du förlåter mig för att jag har rätt.
Jag har träffat på mängder av folk som dig - de som känner att de måste överkompensera för sina egna mörka sidor så att det går till överdrift med att visa hur långt borta de befinner sig ifrån dem. Samma typ av människor som pekade ut andra till häxor, samma typ av människor som pekade ut andra som rasister osv. En normal frisk människa utan mörka hemligheter har inte det behovet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Andreasson0411
Jag tycker alla uthängningar på Dumpen är tydliga…förutom mannen från Gällivare. I kontexten att vi tänker att han är pedofil är det han skriver tydligt, men jag anser att denna är tveksam. En hade velat sett chattarna de påstår försvann, eller fått höra ljudklipp av telefonsamtalen de hade innan mötet. Detta var lite för tunt för att hänga ut honom. Man får betänka att man med sannolikhet krossar personens liv på flera sätt…arbete, utfrysning, sociala relationer. Då måste man vara tvärsäker på mannens intentioner med mötet, och här hade det behövts mer bevis anser jag.
Exakt så argumenterar jag. Jag har hela tiden påtalat att "utifrån vad vi vet" finns inte bevis, att jag är villig att ändra uppfattning om det finns andra bevis - och att andra gör fel i att just döma mannen och uppmana till mord på honom utan bevis. Problemet är att inga bevis tycks finnas, och vissa kan rentav vara fabricerade av dumpen (precis som de fabricerade att mannen åkt 70+ mil bara för att ha sex med ett barn trots att han redan i chatten påtalade att han ofta åkte den sträckan).
Man kan även ifrågasätta dumpen.se's motiv. Jag skulle inte bli förvånad om det kan ha haft att göra med att journalisten var på besök den dagen. Det hade ju varit tråkigt om de inte fick någon pedofilfångst den dagen journalisten var med, eller hur?
Citat:
Ursprungligen postat av
Otto--75
Vidare...
Att mannen finner det upphetsande med tanken på att få träffa en mor med dotter för "familjelek" är ju helt tydligt. Det ser ju alla som läser chatten och ser filmen.
Ja exakt, mannen blir till sig, men det finns olika typer av upphetsning. Det är du som tvångstolkar allting som sexuellt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Otto--75
Men min åsikt om huruvida mannen (eller ngn annan person som söker sex med barn) borde dömas i folkdomstolar, jagas och dödas - kan du ju såklart inte ha en aning om.
Jo, eftersom du påstår att mannen är pedofil och ger ditt stöd till denna uthängning av en site som anser att alla pedofiler borde mördas.
Hur mycket du än har behov att distansera dig ifrån pedofiler måste du inse att det varken är friskt av dig eller bra för samhället.
Om vi tar ett annat exempel - inte ens Nordfront uppmanar till mord på invandrare som döms för brott i domstol t ex, och de ses som den mest extrema hatsiten i Sverige. Dumpen.se är en site som hänger ut folk som pedofiler utan att det finns bevis och sen uppmanar människor att mörda dem oavsett om det finns bevis eller inte. Det är inget annat än en modern häxprocess.
Citat:
Ursprungligen postat av
Urtavlan
Det måste vara underbart att vara så oerhört blåögd som du är. Tror du, på riktigt, på att han har en bekant där?! Givetvis drar han till med det. Jisses..
Eftersom han nämner det redan i chatten (att han brukar åka den sträckan) innan de ens bestämt träff så varför skulle jag inte tro det?
Det är snarare märkligt att du tror att Gällivaremannen är en pedofil som har behov av att ljuga för en annan pedofil om anledningen till varför han vill åka 70 mil och träffa denne för att ha sex med ett barn.
Seriöst, tänker du ens innan du skriver?