2022-02-05, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ja, det ble visst ramaskrik av denne robotstøvsugeren. Samme som med mine innlegg om psykopati, hehe.
De prøver visst å plukke oss ut, en etter en, men det kan de jo bare drømme om.
Vi som er igjen her, jeg, du, LH07, Niffy, Svartediket, Amunra osv, kommer nok til å være her til saken starter i retten. Ihvertfall kommer jeg til å bli værende.
Robotstøvsuger er en ting. Fjernstyrt bil er en mulighet. Uten at jeg har sjekket om det finnes, så regner jeg med at det finnes radiostyrte biler som kan kjøres med smarttelefon, akkurat slik som med droner, som benytter app og 4g nett.

Ja det finnes helt sikkert mange muligheter.

Men jeg har aldri opplevd slike ekstreme reaksjoner her inne. Det gikk ei kule varmt for enkelte.

Ja, som med dine innlegg om psykopati. Det er nesten som om TT stiller seg opp og skriker ... tampen brenner! ... tampen brenner! ...

Og så setter de i gang en samlet aksjon for å produsere innlegg på innlegg med meningsløsheter. Som om de vil legge de følsomme opplysningene så langt bak seg som mulig, på kortest mulig tid.

Ja det er virkelig underlige reaksjoner her inne noen ganger.
Citera
2022-02-05, 15:42
Medlem
Citat:
Vi som er igjen her, jeg, du, LH07, Niffy, Jayce, Svartediket, Amunra osv, kommer nok til å være her til saken starter i retten. Ihvertfall kommer jeg til å bli værende.
.

Jeg og Amunra er enige om hva som mest sannsynlig har skjedd i denne saken. Hvordan passer det inn i TT-fantasiene dine?
Citera
2022-02-05, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Det verste er at han fra DV Trading (som også nevnes i kravbrevet) svarer at han mailer ham.

«Yes, DV Chain is an affiliate of DV Trading, that trades cryptocurrency. We specialize in making markets in monero, both OTC and electronically. I'm emailing you now.»

Så da finnes det også kontakt informasjon hos DV Trading, som ikke er innhentet.

Du har forøvrig rett i at RU fremstår som en pappskalle😂
Citera
2022-02-05, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Ja, han gjorde det. Men han nevnte ikke for politiet at de hadde snakket om Monero og kidnapping, slik Jayce påpekte i innlegget du har sitert.

Det vill säga, TH planerar ett brott i månader, vid den första utfrågningen efteråt sätter han polisen på spåren av sanningen, men inte riktigt så att utredarna också måste göra en liten del av sin egen?
Citera
2022-02-05, 15:52
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ja, det ble visst ramaskrik av denne robotstøvsugeren. Samme som med mine innlegg om psykopati, hehe.
De prøver visst å plukke oss ut, en etter en, men det kan de jo bare drømme om.
Vi som er igjen her, jeg, du, LH07, Niffy, Jayce, Svartediket, Amunra osv, kommer nok til å være her til saken starter i retten. Ihvertfall kommer jeg til å bli værende.
Robotstøvsuger er en ting. Fjernstyrt bil er en mulighet. Uten at jeg har sjekket om det finnes, så regner jeg med at det finnes radiostyrte biler som kan kjøres med smarttelefon, akkurat slik som med droner, som benytter app og 4g nett.

ja jag var en av deltagarna i diskussionen om robot/robotdammsugare och slutsatsen blev att vi hade rätt, många hade fel och det är tydligen lätt att förbise i eftertid...
att bygga en robot som antingen körs från en förprogrammerad setup eller styrs av nästan vad man vill, en som kan gå/springa uppför trappor och nerför trappor hoppa eller nästan vad man vill är fullt möjligt och inte svårt, problemet är att historien om telefonen stämmer inte riktigt överens, så vad som egentligen hände får vi vänta med att hitta svaret på tills vi har alla detaljer om hur telefonen faktiskt rörde sig under tiden från samtalet med MB den dagen tills TH träffade polisen samma dag...
Citera
2022-02-05, 15:52
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja det finnes helt sikkert mange muligheter.

Men jeg har aldri opplevd slike ekstreme reaksjoner her inne. Det gikk ei kule varmt for enkelte.

Ja, som med dine innlegg om psykopati. Det er nesten som om TT stiller seg opp og skriker ... tampen brenner! ... tampen brenner! ...

Og så setter de i gang en samlet aksjon for å produsere innlegg på innlegg med meningsløsheter. Som om de vil legge de følsomme opplysningene så langt bak seg som mulig, på kortest mulig tid.

Ja det er virkelig underlige reaksjoner her inne noen ganger.

Ja, det er et merkelig skue til tider.
Citera
2022-02-05, 16:00
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
ja jag var en av deltagarna i diskussionen om robot/robotdammsugare och slutsatsen blev att vi hade rätt, många hade fel och det är tydligen lätt att förbise i eftertid...
att bygga en robot som antingen körs från en förprogrammerad setup eller styrs av nästan vad man vill, en som kan gå/springa uppför trappor och nerför trappor hoppa eller nästan vad man vill är fullt möjligt och inte svårt, problemet är att historien om telefonen stämmer inte riktigt överens, så vad som egentligen hände får vi vänta med att hitta svaret på tills vi har alla detaljer om hur telefonen faktiskt rörde sig under tiden från samtalet med MB den dagen tills TH träffade polisen samma dag...

Ja, ihvertfall tenkte jeg på det "fallet" ned trappa. Kan fint simuleres hvis en fjernstyr bil kjører utfor trappen, eller at en robotstøvsuger kjører utfor. Pakke telefonen inn i skumgummi så den ikke blir knust.
En slik støvsuger vil jo støvsuge hit og dit, til at den til slutt kjører utfor kanten av trappa.
Men før eller siden, så vil jo politiet fortelle lit mer om bevegelsene og hvilke klokkeslett det dreide seg om, og da blir alt mye klarere.
Citera
2022-02-05, 16:07
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1899Osten
Det vill säga, TH planerar ett brott i månader, vid den första utfrågningen efteråt sätter han polisen på spåren av sanningen, men inte riktigt så att utredarna också måste göra en liten del av sin egen?

Kan vel være han angret på det da han etterhvert skjønte at han var mistenkt.
Han påsto jo også at han knapt husket navnet på denne "gutten".
Han var vel rimelig sikker i begynnelsen på at politiet ville følge kidnappingshypotesen.
Citera
2022-02-05, 16:07
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ja, ihvertfall tenkte jeg på det "fallet" ned trappa. Kan fint simuleres hvis en fjernstyr bil kjører utfor trappen, eller at en robotstøvsuger kjører utfor. Pakke telefonen inn i skumgummi så den ikke blir knust.
En slik støvsuger vil jo støvsuge hit og dit, til at den til slutt kjører utfor kanten av trappa.
Men før eller siden, så vil jo politiet fortelle lit mer om bevegelsene og hvilke klokkeslett det dreide seg om, og da blir alt mye klarere.

problemet är inte fallet nerför trappan utan vad som hände mellan det och där telefonen placerades på bordet, en telefon har bara en möjlighet att "falla" direkt på ett bord och det är om den slängs på bordet, så något måste ha hänt mellan när den föll och när den lades på bordet...
Citera
2022-02-05, 16:15
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
problemet är inte fallet nerför trappan utan vad som hände mellan det och där telefonen placerades på bordet, en telefon har bara en möjlighet att "falla" direkt på ett bord och det är om den slängs på bordet, så något måste ha hänt mellan när den föll och när den lades på bordet...

Ja, det er klart. Noen må ha lagt den på det bordet.
Det fortelles lite om tidspunktet om når fallet var, om den evt lå i ro lenge nedenfor trappen, og når den ble lagt på bordet. Bare dette med raske skritt før fallet.
Citera
2022-02-05, 16:21
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Jeg og Amunra er enige om hva som mest sannsynlig har skjedd i denne saken. Hvordan passer det inn i TT-fantasiene dine?

Jeg og Havhest er også enig. Ikke sant Havhest?
Citera
2022-02-05, 16:28
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ja, det er klart. Noen må ha lagt den på det bordet.
Det fortelles lite om tidspunktet om når fallet var, om den evt lå i ro lenge nedenfor trappen, og når den ble lagt på bordet. Bare dette med raske skritt før fallet.

det är helt klart att vi vet alldeles för lite om hur telefonen har rört sig för att komma fram till vad som har hänt med den...
var en ärke-TT som påstod att en robotdammsugare inte skulle ge steg något som Kornblomst motbevisade så roligt att någon försöker göra narr av denna idé...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in