2022-02-05, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
TH og RU skal ha hatt samtaler om både Monero og kidnapping.

Spørsmålet noen bør stille seg er hvorfor TH ikke informerte om dette til politiet da AEH forsvant, i en sak som nettopp inkluderer Monero og kidnapping. Her har kona forsvunnet og TH sitter på helt essensiell informasjon om et helt utrolig "sammentreff", men forteller ingenting om det til politiet. I stedet serverer TH pistolhistorien, pingvinmannen, badekarhistorien og mye annet som skaper støy i etterforskningen.

For de fleste ville nok alarmklokkene ha ringt dersom familien hadde blitt rammet i en sak som inneholder flere sentrale ingredienser man nylig har hatt samtaler om, attpåtil med noen man ikke en gang husker navnet på.

Dette sammentreffet ville de fleste ha sett viktigheten av å få formidlet til politiet og få undersøkt.
Men TH holdt av en eller anne grunn tyst og sa han ikke en gang hadde hørt om Monero før.

Det er på tide å ta av skylappene nå. RU løy i avhør. Enten de første avhørene da han sa at Monero ikke var tema på møtene. Eller da han ble siktet, og påstod at TH var svært interessert i Monero.
Citera
2022-02-05, 15:07
Medlem
Citat:
TH og RU skal ha hatt samtaler om både Monero og kidnapping.

Spørsmålet noen bør stille seg er hvorfor TH ikke informerte om dette til politiet da AEH forsvant, i en sak som nettopp inkluderer Monero og kidnapping. Her har kona forsvunnet og TH sitter på helt essensiell informasjon om et helt utrolig "sammentreff", men forteller ingenting om det til politiet. I stedet serverer TH pistolhistorien, pingvinmannen, badekarhistorien og mye annet som skaper støy i etterforskningen.

For de fleste ville nok alarmklokkene ha ringt dersom familien hadde blitt rammet i en sak som inneholder flere sentrale ingredienser man nylig har hatt samtaler om, attpåtil med noen man ikke en gang husker navnet på.

Dette sammentreffet ville de fleste ha sett viktigheten av å få formidlet til politiet og få undersøkt.
Men TH holdt av en eller anne grunn tyst og sa han ikke en gang hadde hørt om Monero før.
Det er så mye som ikke henger sammen. Synes også det er påfallende at ikke badekarhistorien var et tema da de kom hjem fra teateret, i følge TH satt de « stille og rolig» og snakket om forestillingen før de gikk til sengs...Merkelig at ikke hendelsen med vannsøl, glasskår og blod på badet der man foretok kveldsstellet ikke var et tema når de kom hjem? Det nevnes ikke i boken i hvert fall.
Citera
2022-02-05, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Det er så mye som ikke henger sammen. Synes også det er påfallende at ikke badekarhistorien var et tema da de kom hjem fra teateret, i følge TH satt de « stille og rolig» og snakket om forestillingen før de gikk til sengs...Merkelig at ikke hendelsen med vannsøl, glasskår og blod på badet der man foretok kveldsstellet ikke var et tema når de kom hjem? Det nevnes ikke i boken i hvert fall.

Nei det er klart det ikke henger sammen når TH er en lystløgner.
Citera
2022-02-05, 15:11
Medlem
Citat:

TH nämnde Kryptomann för polisen i förhöret den 2 november 2018.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/nA89vB/kryptomannen
Citera
2022-02-05, 15:17
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1899Osten

Ja, han gjorde det. Men han nevnte ikke for politiet at de hadde snakket om Monero og kidnapping, slik Jayce påpekte i innlegget du har sitert.
Citera
2022-02-05, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1899Osten

Det er merkelig at TH ikke var redd for at RU kom til å avsløre hva de hadde snakket om på møtene.

Hadde RU forklart til politiet at TH var svært interessert i Monero og kidnapping, hadde TH blitt siktet allerede i november 2018.
Citera
2022-02-05, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa

Ja, det blir ganske mye som skurrer. Forklaringene henger ikke sammen. Dette med badekarhistorien skal jo passe inn med det andre, men så ser det ikke ut til ha vært tema på kvelden. I stedet skal de ha tent stearinlys og pratet om forestillingen, og AEH skal ha holdt på med Tassen, før de gikk og la seg. Det samme neste morgen. I følge TH satt de og pratet ganske lenge da også, både om forestillingen og hyttetur. Ellers skal AEH ha vært opptatt med iPaden i godstolen sin, i følge TH. Badekarhistorien var heller ikke tema i mobilsamtalen 9.14-9.16, i følge TEH. TEH skal jo ha dratt hjem kvelden før han ble ferdig. Så hvem ryddet opp på badet. Og når på tidslinjen skjedde dette egentlig.

Politiet har nok flere detaljer.
Citera
2022-02-05, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Hadde RU fortalt dette fra starten av, hadde saken blitt en helt annen. Så hvorfor løy han?

Finnes det noen grunn til å stole på at det er sant, når han brukte et og et halvt år på å komme med denne forklaringen?
Han var redd for å bli viklet inn i saken i starten og utlevere th. Det skurrer dog litt med samordnet løgn om antall møter og tilbakeholdelsen om monero. Mulig ru har gitt th så mye voksenopplæring at han forstår th er gm.
Citera
2022-02-05, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Ja tidens mest teknologiske kidnapning, starter så med et udpresningsbrev og ydermere lagt i en konvolut… Det hænger ikke helt sammen 😉🤔
konvolutt og kidnappingsbrev er gammelmannstankegang for en kryptomann. De har nok aldri lest nancy drew eller poirot.
Citera
2022-02-05, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Han var redd for å bli viklet inn i saken i starten og utlevere th. Det skurrer dog litt med samordnet løgn om antall møter og tilbakeholdelsen om monero. Mulig ru har gitt th så mye voksenopplæring at han forstår th er gm.

Ja det er mulig han har hjulpet TH. Men hvorfor legger han ikke alle kortene på bordet? Hvis han kun er innblandet i kryptoopplæring, har han vel ikke så mye å tape på å fortelle hele sannheten?
Citera
2022-02-05, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07

Ja det tror jeg også. Nå. Men ikke da, under de første avhørene i november 2018.

Men, det kan hende at politiet under de første avhørene av RU, spurte på en slik måte at RU ikke oppfattet at Monero var spesielt interessant.

Jeg vet ikke hva politiet oppga som grunn da de hentet inn RU til avhør. Dette skjedde lenge før kidnappingen ble kjent.
Citera
2022-02-05, 15:35
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Du bestemmer ikke hva den enkelte debattant her mener.

Saken som ble diskutert var om det var medhjelper(e) til stede i S4 etter at TH dro på jobb. Jeg tror ikke det var det.

Så ble det argumentert med politiets opplysninger om at analyser av AEs mobil viser bevegelse, og siste bevegelse skal være registrert 10:07, og det ble attpåtil påstått at bevegelsene ga TH alibi.

Jeg svarte at det er mulig å skape bevegelser på telefonen uten at person(er) trenger å være til stede. Endog fall. Eksempelvis ved at et robotstøvsuger kjører utfor trappen, med telefonen festet oppå. Det er teknisk mulig.

Det er altså teknisk mulig. Mer enn det har jeg aldri påstått. Jeg tror som sagt ikke på bevegelser på telefonen etter at TH dro.

Men makan til reaksjoner og ramaskrik det ble her inne. Nesten så jeg lurer på om TH hadde med seg en topp modell programmerbar robotstøvsuger hjem fra Kina-turen sin. Ett par uker før AE forsvant.

At jeg uheldigvis kom til å tråkke i en eller annens salat.

Da håper jeg at også du forstår at det er mulig å skape bevegelser på telefonen uten at det nødvendigvis befinner seg person(er) til stede.

Ja, det ble visst ramaskrik av denne robotstøvsugeren. Samme som med mine innlegg om psykopati, hehe.
De prøver visst å plukke oss ut, en etter en, men det kan de jo bare drømme om.
Vi som er igjen her, jeg, du, LH07, Niffy, Jayce, Svartediket, Amunra osv, kommer nok til å være her til saken starter i retten. Ihvertfall kommer jeg til å bli værende.
Robotstøvsuger er en ting. Fjernstyrt bil er en mulighet. Uten at jeg har sjekket om det finnes, så regner jeg med at det finnes radiostyrte biler som kan kjøres med smarttelefon, akkurat slik som med droner, som benytter app og 4g nett.
Senast redigerad av Skaanseth 2022-02-05 kl. 15:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in