2022-02-05, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Du beskylder meg for å ha "diktet opp" programmerbare robotstøvsugere.

Det er et produkt som finnes for salg. I mange forskjellige varianter og prisklasser.

Og du drar tråden helt ut på viddene ved å lyve om faktiske forhold.

Når saken blir fullt oppklart, får vi svar på spørsmålene rundt bevegelser av AEs mobil i S4.

Mens du sitter her og påstår å ha funnet GM ditt og GM datt på nettet. Facebook. Eller reddit. Eller hva det var.

Tøv og vås.
Jeg beskylder ikke deg for å dikte opp programmerbare støvsugere, absolutt ikke!

Det er du selv som sier at du i fullt alvor tror at TH har programmert støvsugeren til å simulere AEH's bevegelser og avslutte med å legge telefonen på et bord og en klokke over.

Det er så i tåka at folk tar deg i forsvar og sier det var spøk, det er en lissepasning du burde ta i mot.

Nå som du forsvarer den absurde teorien tar du med deg de som forsvarte deg.
Citera
2022-02-05, 14:39
Medlem
Det er tydelig at RU hadde den kompetansen som trengtes i denne saken.

Jeg tenker at det kommer en oppfølger til denne artikkelen om at Kryptomannen har lært TH om hvordan
man kunne handle monero anonymt og hvordan han skulle bruke Tor.

Det kommer snar mer.
Citera
2022-02-05, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det er tydelig at RU hadde den kompetansen som trengtes i denne saken.

Jeg tenker at det kommer en oppfølger til denne artikkelen om at Kryptomannen har lært TH om hvordan
man kunne handle monero anonymt og hvordan han skulle bruke Tor.

Det kommer snar mer.
Tror du han har lært alt han har trengt i løpet av 15 møter?
Citera
2022-02-05, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1

Det kan ikke utelukkes.
Citera
2022-02-05, 14:46
Medlem
TH og RU skal ha hatt samtaler om både Monero og kidnapping.

Spørsmålet noen bør stille seg er hvorfor TH ikke informerte om dette til politiet da AEH forsvant, i en sak som nettopp inkluderer Monero og kidnapping. Her har kona forsvunnet og TH sitter på helt essensiell informasjon om et helt utrolig "sammentreff", men forteller ingenting om det til politiet. I stedet serverer TH pistolhistorien, pingvinmannen, badekarhistorien og mye annet som skaper støy i etterforskningen.

For de fleste ville nok alarmklokkene ha ringt dersom familien hadde blitt rammet i en sak som inneholder flere sentrale ingredienser man nylig har hatt samtaler om, attpåtil med noen man ikke en gang husker navnet på.

Dette sammentreffet ville de fleste ha sett viktigheten av å få formidlet til politiet og få undersøkt.
Men TH holdt av en eller anne grunn tyst og sa han ikke en gang hadde hørt om Monero før.
Citera
2022-02-05, 14:48
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
«Ordsalat» brukes konsekvent av «TH er skyldig-fundamentalister» som blir utfordret.

Å ikke finne noe svar, og ikke gidde å svare, er to forskjellige ting.
Citera
2022-02-05, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg har forstått at du mener politiet kun tar hensyn til eget renommé og prestisje.

Jeg tror derimot at hele saken hadde vært lagt vekk i 2020 dersom de ikke hadde noe å bygge den videre på.

Selvfølgelig er politiet opptatt av å løse saken.

Og selvfølgelig har de sørget for å rapportere om «fremskritt», slik som saken i VG i dag.

På et tidspunkt fremstod selvfølgelig den «topphemmelige» operasjonen som løfterik.

Og, som jeg sa: Kanskje har idiotiet noe i ermet nå.

Men det er grunn til å tvile.

Hvor mange ganger ukentlig siden 2019 er det blitt skrevet i denne tråden at politiet står foran et gjennombrudd?

Min lille tvil er knyttet til at politiet til nå har vist seg å være så opptatt av sitt eget renommé at hvis de hadde hatt gode kort på hånden nå, ville de ha lekket det til eks-rampelys-reporter Milli.
Senast redigerad av Sandemose 2022-02-05 kl. 14:51.
Citera
2022-02-05, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
TH og RU skal ha hatt samtaler om både Monero og kidnapping.

Spørsmålet noen bør stille seg er hvorfor TH ikke informerte om dette til politiet da AEH forsvant, i en sak som nettopp inkluderer Monero og kidnapping. Her har kona forsvunnet og TH sitter på helt essensiell informasjon om et helt utrolig "sammentreff", men forteller ingenting om det til politiet. I stedet serverer TH pistolhistorien, pingvinmannen, badekarhistorien og mye annet som skaper støy i etterforskningen.

For de fleste ville nok alarmklokkene ha ringt dersom familien hadde blitt rammet i en sak som inneholder flere sentrale ingredienser man nylig har hatt samtaler om, attpåtil med noen man ikke en gang husker navnet på.

Dette sammentreffet ville de fleste ha sett viktigheten av å få formidlet til politiet og få undersøkt.
Men TH holdt av en eller anne grunn tyst og sa han ikke en gang hadde hørt om Monero før.
Du kan ikke ta RUs påstander som fasit, han kan ha motiv for å peke vekk fra riktig GM, spesielt hvis han selv er kilden til infoen GM har hatt.
Citera
2022-02-05, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
«Ordsalat» brukes konsekvent av «TH er skyldig-fundamentalister» som blir utfordret.

Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ikke prøv deg! Du lurer ingen andre enn deg selv! Du har vist ditt sanne jeg. Opp som en hjort - ned som en lort.
Du har ingenting saklig å komme med, bare ordsalat.
Og nå krokodilletårer..

Jasså
Det er godt å vite at du er etterrettelig.
Citera
2022-02-05, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Jasså
Det er godt å vite at du er etterrettelig.

Wow! Du fant en motstander som også hadde brukt «ordsalat».

10 poeng!
Citera
2022-02-05, 14:56
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Jeg tror han kunne lært alt han trengte å vite i løpet av en dag, hvis RU hadde
hatt all kunnskapen som skulle til, allerede første gangen de møttes.

Flere har malt med bred pensel om hvor vanvittig komplisert dette oppsettet er.
Det er ikke så veldig komplisert, bare litt uvanlig.

Citat:
Du kan ikke ta RUs påstander som fasit, han kan ha motiv for å peke vekk fra riktig GM, spesielt hvis han selv er kilden til infoen GM har hatt.

Nei, han har jo beviselig løyet i avhør, selv om han visstnok korrigerte seg selv etterhvert.

Men hvis nå RU prøvde å peke vekk fra riktig GM (gitt at han vet hvem denne er), så
har han selv altså gått rett i politiets felle. Jo mer jeg tenker over det, må han være
bra lettlurt, RU. Jeg tror vi må trekke minst 50 fra resultatet på den IQ-testen, dessverre.

Litt sånn som unger som lar seg lure til å stikke tungen bortpå tørkestativet i minusgrader - for andre gang.
Senast redigerad av Svartediket 2022-02-05 kl. 15:05.
Citera
2022-02-05, 15:02
Medlem
Citat:
Jeg beskylder ikke deg for å dikte opp programmerbare støvsugere, absolutt ikke!

Det er du selv som sier at du i fullt alvor tror at TH har programmert støvsugeren til å simulere AEH's bevegelser og avslutte med å legge telefonen på et bord og en klokke over.

Det er så i tåka at folk tar deg i forsvar og sier det var spøk, det er en lissepasning du burde ta i mot.

Nå som du forsvarer den absurde teorien tar du med deg de som forsvarte deg.

Du bestemmer ikke hva den enkelte debattant her mener.

Saken som ble diskutert var om det var medhjelper(e) til stede i S4 etter at TH dro på jobb. Jeg tror ikke det var det.

Så ble det argumentert med politiets opplysninger om at analyser av AEs mobil viser bevegelse, og siste bevegelse skal være registrert 10:07, og det ble attpåtil påstått at bevegelsene ga TH alibi.

Jeg svarte at det er mulig å skape bevegelser på telefonen uten at person(er) trenger å være til stede. Endog fall. Eksempelvis ved at et robotstøvsuger kjører utfor trappen, med telefonen festet oppå. Det er teknisk mulig.

Det er altså teknisk mulig. Mer enn det har jeg aldri påstått. Jeg tror som sagt ikke på bevegelser på telefonen etter at TH dro.

Men makan til reaksjoner og ramaskrik det ble her inne. Nesten så jeg lurer på om TH hadde med seg en topp modell programmerbar robotstøvsuger hjem fra Kina-turen sin. Ett par uker før AE forsvant.

At jeg uheldigvis kom til å tråkke i en eller annens salat.

Da håper jeg at også du forstår at det er mulig å skape bevegelser på telefonen uten at det nødvendigvis befinner seg person(er) til stede.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in