2022-02-05, 12:30
Medlem
Rhingarikis avatar
Altså... Undercover-agenter er ikke noe nytt i etterforskninger. Hadde jeg vært kryptomannen, og i alle fall om jeg ikke hadde rent mel i posen, ville jeg vært observant mtp agenter. Og historien med å bli oppdaget-på-facebook-forum, Barcodeleiligheten og den timingen av Gardermoenturen er for spesielt til å være tilfeldigheter og lett å gjebbomskue. Da er det jo bare å "spille med".....
Citera
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Norges topphemmelige operasjon med en agent vil ligne på USA med en privatdetektiv. Stygt å gjøre det, men noen ganger er det tilsynelatende tvunget. Alt for å prøve å finne ut om den mistenkte kan være skyldig.

Det var slik de tok syvbarnsmoren som hadde drept sin far og mann. Hun hadde lurt i mannen en hel haug med forskjellige tabletter blandet med alkohol, og det samme med sin far som ble funnet druknet i et badekar. Hun innrømmet alt for agenten.
De prøvde det samme i Vålnes-saken.
En bil fikk plutselig "motorstopp" utenfor huset der Tanja og Jørn Hugo Behrmann bodde.
Jørn Hugo kom ut og hjalp til, og de to Oslo-mennene, som egentlig jobbet for Kripos, kom etterhvert inn i huset, og de ble bedre kjent.
De tok Jørn Hugo Rikardsen med på tur til Finland og festet, men de klarte ikke lure han til å innrømme noe. De klarer nok ikke å lure TH med det trikset der. Han er en slu rev.
At VG skriver om dette nå, og avslører alt, tyder på at mye av saken er ferdig etterforsket.
Citera
Medlem
Skaanseths avatar
.
Senast redigerad av Skaanseth 2022-02-05 kl. 12:33.
Citera
2022-02-05, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ingen grunn til å reagere på Milli som dekker saken svært nøytralt.
Han uttrykker seg alltid med forbehold og holder seg profesjonelt til det som allerede er offentlig kjent.
Nei, han er overhode ikke nøytral og sier kun det politiet sier han skal si. Men det er helt greit, siden vi på den måten har fått innsyn i saken og selv kan tenke litt rundt det hele.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Politiet slipper dette fordi de tenker at dette får dem til å se tøffe ut, nesten som på film.

Og politiorganet VG spiller med og sørger for en skikkelig dramatisk presentasjon.

I virkeligheten viser artikkelen hvordan idiotiet bruker sinnsyke ressurser på å etterforske feil mann, feil spor, med dårlige metoder og helt uten at det leder til noe som helst.

Var nok Haris som besluttet denne bommert-"aksjonen", han har tidligere siktet 2 etniske nordmenn feilaktig for drap, og nå antagelig 2 til. Han kommanderte vel poliitfolk til hafjell for å undersøke bålrester og, før han ble fjernet.
Citera
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Du mener det da beviser at han ville at hun skulle bli drept ?

Det beviser selvsagt ingenting. Men det er påfallende at han tok den avgjørelsen på stående fot, uten
å konsultere hele familien først. Ikke et sjakktrekk i min bok, hvis han faktisk ville skåne sin hustru
for ytterligere fare.

Men her er jo vi ganske uenige da. Siden jeg tror TH allerede visste at hun var død.

Uansett svært nysgjerrig på hvem du mener denne "krypto-GM" i RU sin krets kan være.
Går han til daglig kledd i et sort laken med hull til øynene? Eller later han som om han
er en helt vanlig mann, f.eks. yrkessjåfør eller håndverker?

Du sier jo at du "vet" at en i kretsen til RU er GM. Vet. Ikke tror. Men vet. Sterke ord.
Senast redigerad av Svartediket 2022-02-05 kl. 12:44.
Citera
2022-02-05, 12:42
Medlem
Citat:
Politiet sier følgende om den ukjente krypto-GM du mener er en fantasi.

«Politiet mener at motparten har en så sammensatt og avansert kunnskap om kryptovaluta, det mørke nettet, vekslingsbørser, anonymisering og transaksjoner at de håper noen kan kjenne det igjen. Politiet lurer på hvem som hadde denne kompetansen i 2018 og hvem som hadde både evne og vilje til å utføre handlingen mot Anne-Elisabeth Hagen.»

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/R9kb0x/de-ukjente-kryptosporene
https://www.nrk.no/norge/har-fatt-tips-etter_krypto-etterlysning-i-lorenskog-saken-1.15506899
https://www.tv2.no/a/14021479/

Det er ikke sikkert det finnes noe slikt miljø. Med sammensatt og avansert kunnskap om Dash og Monero, og eventuelt Bitcoin. Men om det skulle finnes, håper politiet at noen melder seg.

Bitcoin-delen, med kommunikasjonskonto og koder, mener kryptoeksperter fremstår amatørmessig. Det er ingen grunn til å tvile på det.

Når politiet legger til evne og vilje til å utføre handlingen mot AE, så kan man ikke regne med at slike folk vil melde seg for politiet selv. Om de i det hele tatt skulle finnes da.

Politiet gjennomfører en utelukkelses-etterforskning. Der deler av etterforskningen ikke nødvendigvis vil føre til noen ukjent GM, men heller er tenkt å ende opp med å utelukke at en slik ukjent GM finnes.
Citera
2022-02-05, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ingen grunn til å reagere på Milli som dekker saken svært nøytralt.
Han uttrykker seg alltid med forbehold og holder seg profesjonelt til det som allerede er offentlig kjent.
Nå må du gi deg.

Denne mannen sikler jo etter alt politiet gjør som en løpehund.

Jeg tror såklart TH er griseskyldig, for å presisere det.

Men Milli er ikke riktig navla, ekstremt ensidig type. Han tar politiet i forsvar NÅ i Baneheia-saken. Da er du bra innrøyka, fordi hele verden ser at politiet har begått justismord der (uansett hva du eller jeg måtte mene om de faktiske forhold)

Jeg leser mye forum, Twitter m.v. Milli begynner å få et elendig rykte der ute. Ifbm. denne saken og alle andre.
Citera
2022-02-05, 12:44
Medlem
Nærmer seg pågripelse eller henleggelse..
Citera
2022-02-05, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det beviser selvsagt ingenting. Men det er påfallende at han tok den avgjørelsen på stående fot, uten
å konsultere hele familien først. Ikke et sjakktrekk i min bok, hvis han faktisk ville skåne sin hustru
for ytterligere fare.

Men her er jo vi ganske uenige da. Siden jeg tror TH allerede visste at hun var død.

Uansett svært nysgjerrig på hvem du mener denne "krypto-GM" i RU sin krets kan være.
Går han til daglig kledd i et sort laken med hull til øynene? Eller later han som om han

Politiet sier følgende om krypto-GM

«Politiet mener at motparten har en så sammensatt og avansert kunnskap om kryptovaluta, det mørke nettet, vekslingsbørser, anonymisering og transaksjoner at de håper noen kan kjenne det igjen. Politiet lurer på hvem som hadde denne kompetansen i 2018 og hvem som hadde både evne og vilje til å utføre handlingen mot Anne-Elisabeth Hagen.»

Hva han ellers driver med, er ikke godt å si.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2022-02-05 kl. 12:47.
Citera
2022-02-05, 12:48
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Politiet sier følgende om krypto-GM

Ja, det har jeg jo lest, både i media og fra dine gjentatte siteringer her i tråden.

Men det står ingenting om det du påstår, at denne personen befinner seg i
RU sin krets - noe du altså sier du vet.

Så enten vet du noe som du holder skjult for etterforskningen, eller så bløffer du.
Citera
2022-02-05, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
for ytterligere fare.

Du sier jo at du "vet" at en i kretsen til RU er GM. Vet. Ikke tror. Men vet. Sterke ord.
Jeg tok en runde i RU sitt nettverk og et klikk unna fant jeg flere av landets mest kjente kriminelle som har utført aksjoner som matcher denne.

Ett klikk unna! - hos en veldig nær.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in