2022-02-05, 10:44
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 08-55331000
Men varför i hela helvete sitter gubbfan och tycker synd om sig själv? När han borde fatta med arslet att han blivit avsatt pga av sitt egna beteende.
Är biskopen en världsblind psykopat?
https://www.kyrkanstidning.se/nyhet/biskop-thomas-jag-tog-emot-beskedet-med-stor-sorg
En riktigt självupptagen jävel, eller vafan är det egentligen frågan om?
Instämmer Västra sortens hyckleri.
Citera
2022-02-05, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TasteMyGlock
Ska Ebba Busch avgå om hon gillar att bli bunden i sängen?

Off topic: Nu fick jag en svåruplånlig bild på näthinnan. Gillar Ebba Busch bondage? Källa på det? Ynf!
Citera
2022-02-05, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Säkert låg hon och sov med spretande ben och Thomas "jävulen" Petterson utnyttjade den oskuldfulla stackars okåta kvinnan.
Du har probem och du inte inser det lösaktiga att knulla skiten ur en gift biskop i flera år tid.
I varje tråd där sex näms så dyker upp kvinnor vars livsuppgift är att fabulera fram oskulden hos kvinnan som om hon inte njutit av plaskandet och gjort motjuck.

Den kåta kvinnan kan inte knulla runt med gifta biskopar bara för att hon är singel. Punkt!

Vilka löften bryter en singelkvinna mot i relation med gift man?
Citera
2022-02-05, 11:34
Medlem
Sunghirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Vilka löften bryter en singelkvinna mot i relation med gift man?

Hon gör enfalt hor och ska dömas till 40 daler böter.

https://historiesajten.se/visalagen.asp?id=55
Citera
2022-02-05, 11:40
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunghir
Hon gör enfalt hor och ska dömas till 40 daler böter.

https://historiesajten.se/visalagen.asp?id=55
Precis, man tycker ju en jurist i kyrkan skulle ha koll på gamla förlegade lagar. Hennes arbetsgivares grej är ju att försöka göra allvar av kassa sagoböcker.
Citera
2022-02-05, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Ja, hon var gift när dom började umgås och skilde sig i början av 2021, om jag minns rätt. Det var säkert hennes man tog ut skilsmässan.

Mannen ser förresten bra ut, riktigt snygg är han, så jag fattar inte vad hon såg i biskopen.

Fattar du inte vad hon såg i biskopen?! Kanske en reslig karl med kuk som ett hammarskaft, en lustig hatt och fotsid kaftan. En man med ett följe troende beundrarinnor, pigga i bäret som alla saliga kvinnor! En gränslös törst efter helig sats…
Citera
2022-02-05, 12:33
Medlem
Avkragad.
Veckans ord. Hade faktiskt aldrig hört detta ord förut.
Men han får vara glad att han slapp bli avsnoppad också.
Citera
2022-02-05, 13:30
Medlem
Söker man på biskopens namn + Visby kommer man till en sida på Svenska kyrkan Visby, där det tidigare funnits en presentation av honom. Informationen är nu borttagen, åtkomst saknas. Nedanför står:

”O Gud, det är en hjärtans tröst att i ditt hus få komma, där vi får glädjas av din röst med alla dina fromma. Hur väl det i ditt tempel går, hur helgedomen härlig står, det är stor lust att skåda.”
Psalm 403 i Den svenska psalmboken
Citera
2022-02-05, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Tror Du även att häxor flyger på kvast till Blåkulla på skärtorsdagen, för att på sin kvast återvända på påskdagen?

All religion är skapad i ondo, med egoistiskt syfte att berika sig själv, på den svages okunskap och bekostnad!
Visst finns det ont men det finns även gott. Håller ihop familjen, håller samman ett folk osv. Nu är svenskarna istället ett splittrat folk, vilket gör att främmande folk kommer att ta över. Den dagen kommer du antagligen att konvertera, fly eller dödas.
Citera
2022-02-05, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
*ndre*s M har tagit bort sin profil på Linkedin.
Man frågar sig varför. Det skulle han inte behöva göra för det är faktiskt inte han som har varit otrogen.

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast här håller jag inte med. Han har ingen sådan historia. Att han har haft en utomäktenskaplig relation med en vuxen kvinna, gör honom inte farlig för unga flickor eller pojkar. Eller ens för vuxna kvinnor som kommer till honom som vårdtagare/patienter/hjälpsökande, i den organisation där han i så fall ska arbeta.
Once a cheater, always a cheater?
Citera
2022-02-05, 14:55
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Det är samma yrke. Det är socionomer som är fältassistenter. Sedan tror jag inte en fd biskop skulle vilja ha ett sådant jobb, det är ungefär som en statsminister skulle avgå och sitta i någon nämnd i kommunen.

Nu råkar jag veta att det går att få jobb på soc med lite olika bakgrunder, det är bara när man ska arbeta efter lagstiftningen som man måste ha tentat av den delen av juridiken som är relevant. (T.ex. om man ska besluta om en person ska få försörjningsstöd, om man ska lägga in om LVU...) Detta p.g.a. att det är så stor brist på utbildade socionomer och socialpedagoger. Men det här är inte ämne för den här tråden.

Fast nu är prästyrket inte ett vanligt karriäryrke - eller SKA inte vara det. Vissa präster är såklart karriärister ändå. Men en riktigt bra präst med hjärtat på rätta stället, som råkar ut för något sådant här, skulle mycket väl kunna ta något enkelt och lågbetalt jobb, där han tjänar människorna - och därmed Gud - efter bästa förmåga. Det skulle dessutom ge honom cred! Och är kanske den tankeställare han behöver, om han hade tappat fokus kring varför han blev präst ifrån början. Kom ihåg att Jesus tvättade sina lärljungars fötter! Då kan en avsatt biskop torka en hemlös alkoholists spyor, tycker du inte..?
Citera
2022-02-05, 15:09
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Från cirka 33,5 min in dyker hon upp...

Undrar om hon behöver glasögonen, eller om det är fönsterglas. För att tona ner sitt katta-aktigt sexiga utseende och se mer kyrklig och intellektuell ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in