Citat:
Ursprungligen postat av
valet2022
Det går ihop. Mårten ser hur mannen följer efter LOP. Korvhandlaren ser hur troligen samma man går efter LOP. Eller menar du att det helt plötsligt är en annan man som teleporterat dit som följer efter Palme? Varför ser korvhandlaren de två männen som gick före och fortsätta på västra sidan medan han inte ser LOP och den efterföljande mannen när han sticker ut huvudet? Du tror inte att det mest logiska är att den efterföljande mannen också korsade gatan? Varför diskvalificerar du NF vittnesmål när signalementet övergripande överensstämmer med grandmannen?
Sådana som du kan inte ens presentera ett alternativt händelseförlopp som är logisk med belägg av fakta från utredningen. Berätta i så fall var GM kom ifrån om det inte var tensonmannen?
Varför ska LJ ljuga? Varför ska han ljuga om sin position när GM är uppe på krönet? Speciellt när SE bekräftar samma sak i sin tips till polisen dagen därpå innan LJ:s vittnesmål var känt för allmänheten?
Hade signalementet mellan grandmannen och tenson/gärningsmannen varierat kraftigt så hade jag givetvis uteslutit grandmannen som gärningsman. Problemet är just att det finns så mycket beröringspunkter som går ihop i signalementen och rörelsen från grand till norra reklamplatsen att det är det mest sannolika. Ni försöker göra saker svårare än vad det är genom att försöka få dit någon teleporterande väntande gärningsman eller att GM på något sätt blir avsläppt av en bil precis innan mordet.
MVAgrippa är ett exempel som till varje pris försöker få det hela att handla om en häftig konspiration med poliser och underrättelsetjänst genom att cherrypicka sina vittnesmål för att diskvalificera grandmannen som gärningsmannen. Utan att ta hänsyn till att ögonvittnen såg GM i motljus och under en väldigt kort tidsperiod och snabbt händelseförlopp. Vilket jävla proffs skulle för det första skjuta på det sättet mitt på öppen gata?
Mårten Palme ser en lufs gå efter föräldrarna.
Pia Engström sitter och väntar på bussen och ser makarna
Palme vandra söderut på Sveavägens västra trottoar. Hon lägger märke till att ingen går efter dom och att dom verkar sakna livvakter. Hon visar trovärdighet när hon utan tvekan pekar ut
Roger Östlund som höghushög desperado på Sveavägen mordkvällen .
Ljubisa Najic ser en sjaskig man gå bakom Palme . Iakttagelsen görs under några sekunder. Han lämnar vittnesmål som han sen ändrar. Ena stunden pekar han mot
Christer Pettersson i nästa stund gör han det inte. Det är besvärande för hans trovärdighet.
Nu är det så att MP/LN mycket väl kan ha sett någon. Men personen ifråga måste bindas till mordplatsen. Du försöker med Tensonmannen . Men bortser från
Nicola Fauzzis viktigaste information . Mannen han passerar och som går efter makarna Palme ser han efter MOP titta ut ur Dekorimas port. Vilket en rad vittnen pekar på är vad
Anders Björkman gör. NF säger detta tredje mars och kan inte veta om AB i porten om han inte sett händelsen. Det stämmer inte med ABs vittnesmål , men alla detaljer stämmer inte och det är inte cherry picking att identifiera de relevanta.
PU försökte bygga en liknande indiciekedja mot
Christer Pettersson. Samtliga jurister i rättegångarna sågade denna totalt. Någon Grandman har aldrig kunnat placeras på mordplatsen. Vare sig av dig eller någon annan.
Sen skriver du att jag gillar konspirationer. Du har fått det om bakfoten. Det var SÄPO som tog fram övervaknings-PM som sedan det avhemligas visat sig innehålla intressanta iakttagelser på att OP var övervakad. Om du verkligen läst vad jag skrivit skulle du veta att jag inte sätter likhetstecken mellan övervarkarna och GM . Men jag tycker det är på sin plats att utreda detta.
Det är inte jag som påstår att OP övervakats irreguljärt av tre namngivna SÄPO-män. Det var sveriges dåvarande utrikesminister
Sten Andersson som påstod detta till
Lars Borgnäs i MMM ”
Mannen , Mordet, Mysteriet”. Jag tycker detta är värt att gå till botten med . Vare sig det är SÄPO-män som bedrivit spaning mot sin egen statsminister eller utrikesministern som sprider rykten om sitt lands säkerhetstjänst.
Ovanstående är fakta som lämnar öppet för att en konspiration ligger bakom MOP. Skulle du komma fram med något som verkligen pekar på en ensam mördare är jag idel öra. Men det får vara något mer matnyttigt än en uppgift om en springande man på Sturegatan i ett vittnesmål som kommer in sex år efter mordet.