2022-02-04, 14:33
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
I ditt exempel,så är det som att åka 50km/h in i en parkerad bil.

Till att BÖRJA mrd...

Vad som händer efter den initiala smällen är nästan omöjligt stt fantisera om.

Den ena bilen får kanske sladd och flyger över räcket på en 130 meyer hög bro och den andra åker genom mitträcket och hamnar under en lastbil...

Båda fattar eld och brinner upp,alla i bilarna lever medans de fastklämda sakta förtärs av eld,från fötterna och upp..

Du verkar inte gilla det här med fri hastighet. Mitt tips är att du undviker Tyskland.
Det ska bli intressant att se hur de tyska myndigheterna bedömer fortåkningen.
Antagligen så kommer uppfattningen vara att det är olämpligt men mest pga av att föraren släppte ratten i höga hastigheter.
Citera
2022-02-04, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redeyire
Ni som är skitignödiga.

Läs hans kommentar på Youtube...

Det var knappast osäkert, dem hade tagit många säkerhetsåtgärder.
Ja därför släpper han ratten med båda händerna på videon trotts hastigheten han var i samtidigt som det är andra bilister på vägen..

Jag fattar om man säg kör på natten och någon snubbe längre fram ger klartecken om att det åtminstone inte är andra trafikanter och att man iaf tar det seriöst och har händerna på ratten.
Citera
2022-02-04, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biljon
Du är inte ensam i tråden om att inte förstå hur det fungerar på autobahn verkar det som, det är inte som att köra mellan Stockholm och Jönköping med alla söndagsåkare ute.

Tyskar har respekt för varandra i trafiken, att bli omkörd fast du ligger i 200-250km/h är inget ovanligt.
Genomsnittshastigheten är dessutom mycket mycket högre, ligger du i 90 som många gör i Sverige utgör du en livsfara eftersom du helt förstör trafikrytmen. Sverige är unikt med sina "mittfilsälskare" som ligger där i hastigheter långt under trafikrytmen och skapar köer utan att dom ens reagerar.

Det betyder inte att jag tycker det är rätt att köra i 400 om trafiken är relativt tät men i filmen är det ju hur lugnt som helst.

Vet inte var du kör men 90 är det ju inte så många som kör. Har mest kört i norra Tyskland, vet inte om det är annorlunda längre söderut, men så speciellt och annorlunda som foik här på FB brukar påstå är det inte enligt min uppfattning. Lägger man sig precis på den rekommenderade 130 så kör man om fler än vad man blir omkörd av. Den största skillnaden mot svensk trafik är att folk är betydligt bättre på att samarbeta i trafiken.
I Sverige tycker jag många (oavsett vilken fart de har) verkar anstränga sig att köra så att de djävlas maximalt med andra.
Citera
2022-02-04, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Flera hundra meter framåt?

Kör man i 400 så kör man i 111 meter per sekund. Med reaktions tid och sånt så hinner du flera hundra meter innan du ens hunnit börja bromsa vid behov.
Tycker du att "flera hundra meter" räcker då?

Du menar nog stoppsträcka (reaktionstid + bromssträcka) annars var det extremt slö reaktion.. man brukar säga att 0.5 sekunder är en normal reaktionstid Men många skarpsinnade ligger bättre till än så. 55.5 meter för en med vanlig reaktionstid...
Citera
2022-02-04, 14:43
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
För ett par år sedan så fick jag också böter skickade hem från autobahn. Jag fick förklaringen att man då hade satt ned hastigheten pga dåligt väder. Skitsamma.

På Autobahn ska man fan kunna få köra fritt så l¨ånge som man beter sig rätt. Men tyskar är numera fittor. Man har lyckats bryta ned dem till små flickor...

Det är bara "fri fart" på ca 40% av Autobahn din pappskalle..
Citera
2022-02-04, 14:44
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Hela youtube är full med liknande videos.
Inte 400 km/h men 300 iaf.
Viktigast är väl att han är vaccinerad.

Djävligt ball film, 250km/h räcker ju och blir över för att bli skitnödig, dock så lär ju Bugattin gå fiiiint!

Hahaha! Ni antivaxxare är överallt!
Han kanske höll på att missa träffen med sin ivermektinkran nere i Schweiz?
Citera
2022-02-04, 14:45
Medlem
Idumeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brmc
Motsatsen till fängelse för bilkörning är väl att få ett roadjob? Blowjob i bilen. Att få utlösning i 417km är väl ändå bucket list-värt

Bra förslag, jag hoppas att någon fixar detta åt mr Passer.
Citera
2022-02-04, 14:45
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Du verkar inte gilla det här med fri hastighet. Mitt tips är att du undviker Tyskland.
Det ska bli intressant att se hur de tyska myndigheterna bedömer fortåkningen.
Antagligen så kommer uppfattningen vara att det är olämpligt men mest pga av att föraren släppte ratten i höga hastigheter.
Sist jag åkte genom Ruhr så frågade jag ägaren av bilen hur fort jag fick köra,"rödvarva den inte bara" blev svaret. Mitt körpass på 3,5 timmar snittade jag 190km/h...
Vägen var helt fri,sånör som pp någon med betydligt värre fartresurser än oss. Blev omkörd två gånger av något som gick så fort att jag inte hann se vad det var och då låg vi nära 200km/h...

Jag låg hela tiden i högerfil,som var tom..
Citera
2022-02-04, 14:46
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejahejda
Vad är det olagliga i detta?

Grov vårdslöshet i trafik.
Citera
2022-02-04, 14:50
Medlem
biljons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Vet inte var du kör men 90 är det ju inte så många som kör. Har mest kört i norra Tyskland, vet inte om det är annorlunda längre söderut, men så speciellt och annorlunda som foik här på FB brukar påstå är det inte enligt min uppfattning. Lägger man sig precis på den rekommenderade 130 så kör man om fler än vad man blir omkörd av. Den största skillnaden mot svensk trafik är att folk är betydligt bättre på att samarbeta i trafiken.
I Sverige tycker jag många (oavsett vilken fart de har) verkar anstränga sig att köra så att de djävlas maximalt med andra.
Jag menar de som kör 90 här i Sverige, skulle dom prova det i Tyskland så slutar det med katastrof.
140-160 är farten du måste hålla om du vill flyta med i rytmen i Tyskland.

Som du skriver så är svenska trafikanter ofta usla, lever helt i sin egen värld.
Citera
2022-02-04, 14:53
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redeyire
Ni som är skitignödiga.

Läs hans kommentar på Youtube...

Det var knappast osäkert, dem hade tagit många säkerhetsåtgärder.

Den enda relevanta säkerhetsåtgärden skulle ha varit att tömma vägen på trafik! Det kan vara en gravid kvinna på vägen som måste till sjukhus och går över i vänsterfilen i 200. Det är inte lätt att se en galning som kommer i 415 km i timmen i backspegeln. Till att börja med, varför ska han vara på allmän väg alls? Han hade kunnat boka upp sig på samma banor som top gear.

För övrigt har han gjort många otillåtna filbyten, rättare sagt han ligger mitt emellan två filer långa perioder, så det går nog att fälla honom för Tysklands motsvarighet till vårdslöshet i trafiken.
Citera
2022-02-04, 14:53
Medlem
Spelar ingen roll i mitt tycke hur många säkerhetsaspekter dom tänkt på innan, allmän väg är allmän väg.

Hyr en jäkla racebana eller liknade innan man gör en sån här "test"

Ren och skär egoistisk tänk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in