2022-02-04, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Slarvigt och vilseledande skrivet av Expressen. Man skulle kunna tro att åtta män har nyligen häktats för det här men det har bara tillkommit ytterligare en häktad person.

Så det är åtta män häktade för flera olika brott runt om i Stockholm.

Den som häktades i fredags och lagts till i utredningen bör vara Piraten då.

Nej, personerna jag listade upp är de som är misstänkta för försök till mord etc. i bland annat Norsborg och Vällingby under perioden 2 augusti 2020 till 7 september 2020. De har häktats i omgångar sedan den 3 december 2021. Piraten häktades idag och Kawala igår.

Det missvisande är att de nämner Serkan Demirkiran, Ferdi Kücükgöl och Furkan Kücükgöl som om de ingår bland de åtta misstänkta i det här målet.
Citera
2022-02-04, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Nej, personerna jag listade upp är de som är misstänkta för försök till mord etc. i bland annat Norsborg och Vällingby under perioden 2 augusti 2020 till 7 september 2020. De har häktats i omgångar sedan den 3 december 2021. Piraten häktades idag och Kawala igår.

Det missvisande är att de nämner Serkan Demirkiran, Ferdi Kücükgöl och Furkan Kücükgöl som om de ingår bland de åtta misstänkta i det här målet.

Tack för förklaringen! Då ingår mordet på Adriana i de här brotten och bland dessa åtta häktade så finns det flera gäng inblandad från båda sidor? Har jag förstått det rätt?

Det väntar livstid för Kawala iaf. Lär inte se friheten på många, många år.
Citera
2022-02-04, 14:37
Medlem
Citat:
Tack för förklaringen! Då ingår mordet på Adriana i de här brotten och bland dessa åtta häktade så finns det flera gäng inblandad från båda sidor? Har jag förstått det rätt?

Piraten och Kawala kommer väl från Rinkeby, övriga sex verkar höra hemma i Norsborg.
Mordförsöket/stämplingen kanske har varit riktade åt motsatta håll.
Senast redigerad av Skewie 2022-02-04 kl. 14:43.
Citera
2022-02-04, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Piraten och Kawala kommer väl från Rinkeby, övriga sex verkar höra hemma i Norsborg.
Mordförsöket/stämplingen kanske har varit riktade åt motsatta håll.

Men Vällingby skjutningen har rapporterats av Aftonbladet att det handla om FLG och Dp yngre
Citera
2022-02-04, 15:05
Medlem
Citat:

Det här är ju väldigt förvirrande. Behöver nog se häktningsframställningarna innan jag känner mig säker på vem som är häktad för vad.
Citera
2022-02-04, 15:10
Medlem
Citat:

Salim Safar sägs ha varit den tilltänkta måltavlan när Adriana sköts ihjäl av misstag. Det är han och personer i samma nätverk som begärts häktade, förmodligen för att de försökt mörda en eller flera personer som hämnd för skottlossningen där Adriana dog. Två av skyttarna i Vällingby den 7 september 2020 misstänks tydligen vara Kawala och Piraten, så möjligen hade Safar med flera lagt ut ett kontrakt som FLG tog på sig.
Citera
2022-02-04, 15:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
En blandning av muslimska och kristna babbar med andra ord
Vilket på ett bra vis beskriver varför man inte skall stirra sig blind på religion.
Citera
2022-02-04, 15:15
Medlem
Vem var det som var BO i Vällingby? Tillhörde BO sidan som sköt mot de avsedda BO men dödade Adriana istället? Gav den sidan så uppdrag till Piraten och Kawala?
Citera
2022-02-04, 15:18
Medlem
Citat:
Salim Safar sägs ha varit den tilltänkta måltavlan när Adriana sköts ihjäl av misstag. Det är han och personer i samma nätverk som begärts häktade, förmodligen för att de försökt mörda en eller flera personer som hämnd för skottlossningen där Adriana dog. Två av skyttarna i Vällingby den 7 september 2020 misstänks tydligen vara Kawala och Piraten, så möjligen hade Safar med flera lagt ut ett kontrakt som FLG tog på sig.

Tack igen! Det gav svar på mina frågor här. Det är senaste nytt oavsett vad som skrivits tidigare i Vällingby fallet. Vi får se när fupen kommer.
Citera
2022-02-04, 15:41
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:

Snart är mer än halva Järva inlåsta eller döda.

Är Salim Safar förknippad med Vårbynätverket eller egen?
Citera
2022-02-04, 17:22
Medlem
Nån som kan få fram häktningsframställan?
Citera
2022-02-04, 17:35
Medlem
Citat:
De häktade utöver Sharaf Ahmed och Iilyas Noor Ahmed är 23-årige Johanon Lahdo, 24-årige Adonay Tsegay, 19-årige Matay-Aryo Teymur, 25-årige Mattias Makdesi, 26-årige Michael Rhawi och 22-årige Salim Safar.

Är det dom som vill hämnas för skjutningen i norsborg eller är det dessa som är ansvariga för skjutningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in