2022-02-04, 11:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Detta funkar inte i något land.

https://www.ehalsomyndigheten.se/tjanster/covidbevis/bevis-pa-tillfrisknande-for-att-resa/

Skulle vi i Sverige börja göra på ett annat sätt så skulle våra covidbevis förmodligen bli ogiltiga utomlands.

Inom EU ska man använda covidpass när man reser mellan olika länder. Då är det giltigt om man har genomgången infektion de senaste nio månaderna, vaccinering två aktuella doser, eller negativa tester de senaste 72 timmarna.

Vad pratar du om när du skriver "våra covidbevis"? Vad jag vet har vi vaccinpass, vilka vi inte längre använder inom landsgränserna.
Citera
2022-02-04, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Du menar att sjukvårdspersonal tittar på när man själv utför testet, lr?
Då är det väl bättre att de som är sjukvårdsutbildade utför testet!?

Förresten, vad är övervakade injiceringar?
När en person som man, tydligen kan lita mer på än andra, injicerar vaccinet i kroppen.

Får en att undra om diabetikernas självinjiceringar räknas...
Citera
2022-02-04, 11:52
Medlem
Vi har tagit snabbtest av sköterska på apotek i portugal.

Alla har covid.

Vill ha ety tillfrisknadebevis från sverige då vi ej har fast boende här.

Står att det måste vara NAAT test (pcr).

Det är ju ren idioti att betala en tusenlapp för det.

Har man positivt test har man sen kanske man kan ta pcr för negativa testet.

Man ställer för höga krav.
Citera
2022-02-04, 11:53
Medlem
qwerty-66s avatar
Studie om nedstängningar får hård kritik: ”Ett skämt”
Flera forskare riktar hård kritik mot den studie som hävdar att nedstängningarna i USA och Europa knappt räddade några liv under pandemin.

Det rör sig om en så kallad metastudie, där forskarna säger sig ha gått igenom 18 590 studier. Kritikerna säger dock att slutsatserna endast grundar sig på 24 studier, där en enda har fått väldigt stort utrymme.

– Jag skulle ha underkänt mina studenter om de hade gjort den här analysen, säger den danske forskaren Mathias Heltberg till sajten Videnskab.dk.

Den brittiske forskaren Neil Ferguson, som anses haft stort inflytande för Storbritanniens val att stänga ner, är kritisk till att begreppet lockdown inte får en tydlig definition i studien. Han är också kritisk till fler delar av studiens metod.

Även den svenske forskaren Joacim Rocklöv är kritisk:

”Den här studien är ett skämt”, skriver han på Twitter.

Omni.se
Citera
2022-02-04, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Studie om nedstängningar får hård kritik: ”Ett skämt”
Flera forskare riktar hård kritik mot den studie som hävdar att nedstängningarna i USA och Europa knappt räddade några liv under pandemin.

Det rör sig om en så kallad metastudie, där forskarna säger sig ha gått igenom 18 590 studier. Kritikerna säger dock att slutsatserna endast grundar sig på 24 studier, där en enda har fått väldigt stort utrymme.

– Jag skulle ha underkänt mina studenter om de hade gjort den här analysen, säger den danske forskaren Mathias Heltberg till sajten Videnskab.dk.

Den brittiske forskaren Neil Ferguson, som anses haft stort inflytande för Storbritanniens val att stänga ner, är kritisk till att begreppet lockdown inte får en tydlig definition i studien. Han är också kritisk till fler delar av studiens metod.

Även den svenske forskaren Joacim Rocklöv är kritisk:

”Den här studien är ett skämt”, skriver han på Twitter.

Omni.se

Som väntat då.

De som varit för nerstängningar är kritiska på samma sätt som de som varit emot hade varit det om studien pekat åt andra hållet..

Frågan är alldeles för polariserad tyvärr. Precis som allt annat i samhället.

Det verkar som att man måste välja sida. Idioter likt Einhorns eller pajasar som Tegnell..
Precis som att det inte finns något däremellan..
Citera
2022-02-04, 12:22
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlixtarDunder
När en person som man, tydligen kan lita mer på än andra, injicerar vaccinet i kroppen.

Får en att undra om diabetikernas självinjiceringar räknas...
Övervakad injicering har jag bara hört talas om när man låter narkotikaberoene injicera på en ren och övervakad plats.

Vad menar du att en person man litar på mer än andra injicerar?
Det kanske förekommer, men än så länge är inte din beskrivning av detta rätt bristfällig.
Berätta mera!
Senast redigerad av Surtruten 2022-02-04 kl. 12:25.
Citera
2022-02-04, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiiMinores
Jag förstår att du är bitter och känner dig grundlurad samt orolig att ha tagit vaccinet. Du har säkert barn som tagit sprutan och känner ångest för ditt beslut. Det hade jag också varit.

Men du går nu på personangrepp, och det verkar vara det som gäller för dom flesta vaccade som inte kan föra en diskussion.

Så ja,

Jag har tagit tre sprutor och är inte ens ett uns orolig. Vet inte varför jag skulle vara det? Enligt er borde jag redan vara död, men på något outgrundligt vis lever jag än..
Och nej, mina barn har inte tagit sprutan (dom är under 12)
Citera
2022-02-04, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlixtarDunder
Fhm börja bra och följde manualen.

Sen kom vaccinen och efter det att ärkeegot ulf k fått sin andra dos injicerad kom kravet på vaccinpass.

Samhället blev helt uppdelat.

Vem skall ha rätt till sjukvård? En vaccinerad, fet och rökande sjuksköterska eller en ovaccinerad hälsoguru som pluggar medicin.

Enkelt. Den ovaccinerade hälsogurun bör

1. Slängas ut från läkarprogrammet omedelbart då han bevisat att han inte tror på Vetenskapen

2. Förvägras all form av covidvård förutom möjligtvis lilla Morfinsprutan
Citera
2022-02-04, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston

1. Slängas ut från läkarprogrammet omedelbart då han bevisat att han inte tror på Vetenskapen

Hoppas inte du ska bli läkare
Citera
2022-02-04, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Inom EU ska man använda covidpass när man reser mellan olika länder. Då är det giltigt om man har genomgången infektion de senaste nio månaderna, vaccinering två aktuella doser, eller negativa tester de senaste 72 timmarna.

Vad pratar du om när du skriver "våra covidbevis"? Vad jag vet har vi vaccinpass, vilka vi inte längre använder inom landsgränserna.

Ska man vara petig så har vi aldrig haft Covidpass i Sverige - det är bara något de kallas i folkmun.

Det vi har i Sverige är covidbevis och på våra covidbevis kan man se om personen i fråga har vaccinerat sig, tillfrisknat efter sjukdom eller testat negativt.
Citera
2022-02-04, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
Hoppas inte du ska bli läkare

Bara ren och skär logik det jag säger.

Jag förstår fortfarande inte varför dessa foliehattar kommer till sjukhuset och bönar och ber om varje tänkbar behandling när de väl blir sjuka.

Detta efter att de kastat skit på den medicinska professionen och vägrat följa Vetenskapen.

De har ju alltså själva valt att bli riktigt sjuka genom att vägra vaccinet. De litar inte på sjukvårdens rekommendationer.

Så rent logiskt borde de väl stanna hemma och ta lite maskmedel, vitamin D och kolloidalt silver istället för att springa till sjukhuset där de sedan hamnar i bukläge i respirator med slangar i varje hål. Som feta korkade valrossar som ligger där på rad tills döden äntligen befriar dem från sina misslyckade liv.
Citera
2022-02-04, 12:38
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston

Sovit med munblöjan på nu igen?

En ovaccinerad hälsoguru behöver ingen covidvård, men sådant har ju ni sängvätare svårt att ta in.

För övrigt antar jag att du applicerar samma princip på rökare, tjockisar, sockerätare osv osv. Endast människor som till 100% följer "vetenskapen" bör beviljas vård, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in