2022-02-02, 13:47
Medlem
ungtkaffes avatar
Netflix har publicerat dokumentärfilm om följande brott, Flashback tråd Lyxbedragare som lurat flera kvinnor på miljoner!
Ur:Tindersvindlaren som lurade kvinnor på miljoner

Sol och vårare Simon har bland annat lurat av två skandinaviska kvinnor en från Norge och en från Sverige rejäla summor, kvinnorna berättar sin historia i Netflix dokumentären.

Movizine
Citat:
Han låtsades leva ett glamoröst liv som diamantmogul och lurade kvinnor han träffat över internet på miljontals dollar. Nu planerar några av Tindersvindlarens offer att ge igen.

Imdb
Citat:
A fraud man who attracts women using the popular dating app and tricked them out of millions of dollars.

Någon som har sett dokumentärfilmen?
Senast redigerad av ungtkaffe 2022-02-02 kl. 14:32.
Citera
2022-02-02, 20:27
Medlem
XtraXs avatar
Sett en cirka en halvtimme nu börjar scammandet, dock svårt att tycka synd om tjejen (antar att det blir tjejerna) som går på sånt.
Citera
2022-02-02, 21:59
Medlem
XtraXs avatar
Citera
2022-02-03, 00:48
Medlem
ungtkaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Fick lite Abbe vibbar om honom, nu är dock Abbe Blattelito en Alibaba/Wish variant av Simon. Båda blir lika ynkliga så fort det börjar hetta till om öronen och lovar att pengarna ska betalas tillbaka...
Senast redigerad av ungtkaffe 2022-02-03 kl. 00:52.
Citera
2022-02-03, 10:20
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ungtkaffe
Fick lite Abbe vibbar om honom, nu är dock Abbe Blattelito en Alibaba/Wish variant av Simon. Båda blir lika ynkliga så fort det börjar hetta till om öronen och lovar att pengarna ska betalas tillbaka...

Fick också Abbe vibbar, samma skrot o korn.
Förhoppningsvis får Simon det jobbigt nu när han blir igenkänd.
Citera
2022-02-03, 13:40
Medlem
Skidlifts avatar
Alltid underhållande att se på episkt dumma hönor.

"Jag är en stark självständig kvinna"

Jaha, är det därför du faller för ytliga komplimanger och lockas av andras pengar?
Citera
2022-02-03, 16:46
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidlift

Jaha, är det därför du faller för ytliga komplimanger och lockas av andras pengar?

Menar det, var ju inga små summor de skickade heller, 30 000 dollar i ett svep och mer därtill nån dag efter. För att han var i sån stor "fara". Nä som jag sa innan tycker inte det minsta synd om tjejerna som nu sitter o grinar för att de blivit blåsta.
Citera
2022-02-03, 17:03
Medlem
Verkar helt klart intressant. Har lagt den på min att se lista. Får förhoppningsvis bli till helgen.
Citera
2022-02-04, 07:17
Medlem
TompaOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidlift

Ha i åtanke också att dessa kvinnor inte är något korkat undantag, utan det faktiskt är såhär hönorna fungerar. Dessa kvoterar man in på myndigheter. Inte konstigt landet ser ut som det gör.

De förtjänade att bli scammade. Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket osv. Golddiggers
Citera
2022-02-04, 09:42
Medlem
johnthedickholmess avatar
Såg just Tinderbedragaren på Netflix. Jag fattar inte en grej. Han blev haffad av Interpol och satt 5 mån i fängelse för brott han gjort i Israel. Var han inte efterlyst i 7 länder? Varför blev han inte tagen av Interpol sedan för brotten i Norge och Sverige? Och hur fan kunde han finansiera sitt privatplan som han lurade tjejerna med?

Måste ju ha kostat skjortan att betala för hela upplägget löpande? Ok middagar och kläder men privatflyg över hela världen och 5 star hotell?
Citera
2022-02-04, 11:04
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Ha i åtanke också att dessa kvinnor inte är något korkat undantag, utan det faktiskt är såhär hönorna fungerar. Dessa kvoterar man in på myndigheter. Inte konstigt landet ser ut som det gör.

De förtjänade att bli scammade. Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket osv. Golddiggers

Men är du helt körd i skallen eller?? Ja, det är ju verkligen ALLA kvinnor som går på sånt här...visst....sure.
För antar att det är kvinnor som du kallar för djuret höna.
Du ser ett program med 2 (??) kvinnor som är blåsta och sitter sen i din egen värld och tror att de representerar alla världens kvinnor. De representerar en rejäl minoritet. Däremot är det män som står för i stort sett allt elände på denna planet. Våldtäkter, mord, krig osv osv. När jag ser en dokumentär om gubbar som åker till Thailand för att ha sex med barn, då ska jag anta att det gör ALLA män? Eller när jag ser och hör all annan SKIT som män utsätter andra för, då ska jag tro att ALLA män gör så. OK. Väldigt clever.
Incel much?
Dessutom skitmånga män på nätet som sitter och skickar massa pengar till höger och vänster till personer som de tror är kvinnor som är tända på dom, som de inte ens sett. Smarta män, jääättesmarta, haha!!
Senast redigerad av wendy1 2022-02-04 kl. 11:10.
Citera
2022-02-04, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Såg just Tinderbedragaren på Netflix. Jag fattar inte en grej. Han blev haffad av Interpol och satt 5 mån i fängelse för brott han gjort i Israel. Var han inte efterlyst i 7 länder? Varför blev han inte tagen av Interpol sedan för brotten i Norge och Sverige? Och hur fan kunde han finansiera sitt privatplan som han lurade tjejerna med?

Måste ju ha kostat skjortan att betala för hela upplägget löpande? Ok middagar och kläder men privatflyg över hela världen och 5 star hotell?

Ja, han måste ha haft ett antal till som han "sol och vårat" om antagligen inte vill träda fram. Tycker det var dåligt att de inte grävde mer om livvakten och hans affärspartner. Vart tog de vägen?
Känns som att de jobbat tillsammans och varit ganska strukturerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in