2021-12-08, 16:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Duger la normalt också med samma upplägg hemma med havregrynsgröt till frukost istället och kaffe med mjölk o massa socker(utan boz) o sen en rejäl måltid med hög proteinandel innan läggdags.

Kaffet med mjölk ger ju en del proteiner under dagen.

Vanlig mjök ger väl 250kcal per dl liter o lite proteiner

Nido mjölkpulver kan man göra rejält fet mjölk av , är fulmjölkspulver i jmf mot Sempers

Man kan ju inte bara fokusera på protein, socker och kcal, man måste väl ha i sig optimalt av övriga näringsämnen också för att träningen ska ge maximal effekt.
Citera
2021-12-08, 17:35
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Man kan ju inte bara fokusera på protein, socker och kcal, man måste väl ha i sig optimalt av övriga näringsämnen också för att träningen ska ge maximal effekt.

Ja men behöver inte vara 100% riktigt hela tiden , psyket sköter en stor del också.

Var ju lite gottigt och köra så mentalt ändå👍

Haha

Man klev ur skogen o in på hotell med äppelkinder helt frisk sen dag 5
Citera
2021-12-09, 20:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Ja men behöver inte vara 100% riktigt hela tiden , psyket sköter en stor del också.

Var ju lite gottigt och köra så mentalt ändå👍

Haha

Man klev ur skogen o in på hotell med äppelkinder helt frisk sen dag 5

Menar du att psyket omvandlar lite sockerblask till viktiga mineraler och vitaminer?
Citera
2021-12-09, 22:02
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Menar du att psyket omvandlar lite sockerblask till viktiga mineraler och vitaminer?

Du har depåer ikroppen som räcker länge.

Du behöver inte konstant tillförsel som att du behöver med luft....
Citera
2021-12-14, 16:54
Medlem
Ok så 2g protein per kg var ju inte svårt. Men hur mycket kolhydrater borde man få i sig vid bulk? Tänker att jag borde kunna öka lite i vikt om jag äter 2500 - 3000kcal om dagen och samtidigt få i mig 2g protein/kg. Men hur mycket kolhydrater borde man då få i sig?
Citera
2021-12-19, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostvarg
Är GAAM nutrition proteinpulver från Protein Bolaget spikat?
Du kan kolla innehållet. Om det innehåller större mängder av vissa specifika aminosyror som t.ex glycine, alanine och lysine då är det spikat.

Problemet är väl att många ljuger om innehållet. Alltså att det är lägre proteininnehåll då kostillskott är reglerat på samma sätt som livsmedel.

Du kan läsa lite om det några sidor längre bak.
Citera
2022-02-03, 12:33
Medlem
Jagozars avatar
Vart hittar man billigast whey av bra kvalitet just nu? Har blivit så dyrt på senaste tiden.
Citera
2022-02-04, 00:04
Medlem
RaketDoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Vart hittar man billigast whey av bra kvalitet just nu? Har blivit så dyrt på senaste tiden.
Letar också, vill att det ska vara drickbart med.
Citera
2022-02-04, 13:52
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaketDoris
Letar också, vill att det ska vara drickbart med.

Hittade den här dealen precis. Har provat deras pulver förut och det är faktiskt bra.

https://www.gymgrossisten.com/smartsupps-whey-protein-mixochmatch-4x1-kg/SETSSSWHEY.html
Citera
2022-03-05, 08:47
Medlem
Söker tips på goda proteinpulver, jag föredrar att blanda med vatten.
Vilka smaker gillar ni, vilka märken? Tyngre? Whey? Protein.se?
Jag tycker Wheys salted caramel är ganska god, men lite sötsliskig, vilket är problemet med flera sorter tycker jag. Jag vill ha god smak, inte så sötsliskigt och gärna lite tjockare konsistens så det blir lite som milkshake.
Ge mig era bästa tips!
Citera
2022-03-19, 08:11
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laternan
Söker tips på goda proteinpulver, jag föredrar att blanda med vatten.
Vilka smaker gillar ni, vilka märken? Tyngre? Whey? Protein.se?
Jag tycker Wheys salted caramel är ganska god, men lite sötsliskig, vilket är problemet med flera sorter tycker jag. Jag vill ha god smak, inte så sötsliskigt och gärna lite tjockare konsistens så det blir lite som milkshake.
Ge mig era bästa tips!

Vill du ha tjockare konsistens så ska du köpa kasein istället.

Annars spelar det nog inte så stor roll vilket whey du köper. En väldigt god variant är dock SELF Omninutritions Whey Shake, peanut butter chocolate.

Finns hos bland andra proteinbolaget.
Citera
2022-03-22, 09:11
Medlem
Tack. Ska prova 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in