2022-02-03, 17:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Tack! Så en advokat som av tingsrätten bedöms som oskicklig och oförståndig, kan denne på goda grunder antas ha kvoterats fram vilket man gör med invandrare på så många andra ställen inte minst sjukvården?
Nej, i tvistemål anlitar man sitt eget ombud. Den blir inte utsedd som i fallen med brottmål. Förmodligen har advokaten åtagit sig ett uppdrag som den borde insett att den inte reder ut.

Det är stor skillnad på processföringen i brottmål och tvistemål. Och som jag förstått det hanterar advokaten i huvudsak brottmål.

Om den kvoterats i advokatsamfundet låter jag vara osagt. Men någonstans ska ju inträdet i organisationen bedömas på samma grunder som för alla andra.
Citera
2022-02-03, 17:15
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osmakligast
Neo Barsoum Barstedt (han är en offentlig person som marknadsför sin verksamhet i sociala medier och namnet får alltså publiceras) är vida känd för sin inkompetens och borde ha uteslutits ur Advokatsamfundet för länge sedan. Trots detta fortsätter han att parasitera på skattemedel genom uppdrag som offentlig försvarare.

Neo fick en varning från samfundet så sent som förra året efter att ha ljugit om sjukdom för att kunna ta två mål samtidigt https://www.dagensjuridik.se/nyheter/radman-advokat-ljog-om-sjukdom-for-att-kunna-ta-tva-mal-samtidigt
Killen sjukskrev sig alltså för att åta sig ett annat fall under samma tid för att kunna få dubbelt pröjs?
Vilken lirare! Jag vill se en film om den killens karriär!
Citera
2022-02-03, 17:47
Avslutad
Jurister och advokater har verkligen blivit mer och mer av ett skämt i Sverige. Så blir det när friskolor delar ut högsta betyg i alla ämnen till värdelösa elever och sedan sänker man kraven på universiteten så att "alla ska med".

Haha fy fan. Tycker synd om alla ambitiösa och smarta människor som slösar bort sin karriär på det yrket i Sverige.

OBS: Pratar bara om Sverige. Utomlands har jurister fortfarande högt anseende.
Citera
2022-02-03, 17:51
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemKiloGuld
Du måste ha jur. kand, två års erfarenhet inom processföring (du har rätt att avräkna viss tid från notarietjänstgöringen) och man måste även delta på vissa kurser årligen som erbjuds av advokatsamfundet.

De kan väl arbeta på en byrå också i fem år istället för två år ting? Tex en byrå med landsmän kan ta in en mindre skicklig kollega som gör fem slavår på byrån? Vill minnas att det krävdes rätt höga betyg för att få sitta ting?

Citat:
Nej, i tvistemål anlitar man sitt eget ombud. Den blir inte utsedd som i fallen med brottmål. Förmodligen har advokaten åtagit sig ett uppdrag som den borde insett att den inte reder ut.

Det är stor skillnad på processföringen i brottmål och tvistemål. Och som jag förstått det hanterar advokaten i huvudsak brottmål.

Om den kvoterats i advokatsamfundet låter jag vara osagt. Men någonstans ska ju inträdet i organisationen bedömas på samma grunder som för alla andra.

Så borde det ju vara, men jag tycker man i bransch efter bransch ser att det tummas rejält på kraven för vissa utlänningar. Det är ju bland annat därför man sänkt kraven på att bli polis och militär. Det verkar ju som en hel del glidit in som läkare också utan att inneha vare sig rätt kvalifikationerna eller kunskaperna.
Citera
2022-02-03, 18:10
Medlem
IdunLos avatar
JK konstaterar att kostnaderna för offentliga försvarare ökar konstant vilket delvis beror på att domstolarna inte upprätthåller de kontrollmekanismer som ska förhindra att sådana som Barsoum Barstedt skamlöst stjäl skattebetalarnas pengar. Det finns enligt JK flera brister i kontrollen av oskäliga ersättningskrav så man måste ta i ordentligt, vilket Barsoum gör, för att det ska få sådana konsekvenser.
Citat:
Ett effektivt och väl fungerande statligt ersättningssystem gör också att förtroendet för de rättsliga biträdena och deras arbete ökar, vilket i förlängningen värnar rättssäkerheten. I slutändan ska systemet bidra till att upprätthålla allmänhetens förtroende för rättsväsendet.
https://www.jk.se/beslut-och-yttranden/2021/01/2020-6592/?Tillsynsärenden
Den ena myndigheten efter den andra måste införa nya och mer effektiva kontrollsystem till allt större kostnader på grund av sådana som Barsoum. Maffiabröderna är förstås enbart lojala med sin egen grupp och testar hela tiden gränserna för man känner ingen skam inför ett folk och rättsväsende man aldrig har respekterat.
Citera
2022-02-03, 18:17
Medlem
Larasofts avatar
Finns hans cv någonstans?
Citera
2022-02-03, 18:40
Medlem
Har haft Neo Barstedt som advokat faktiskt för lääänge sen, i ett jättelitet ärende (tänker inte säga vilket). Fick verkligen inte intrycket att han var speciellt dum. Men sliskig som fan, även för att vara advokat det var han.
Colatorsk är inte alls långsökt att anta att han är.

Edit: Toppadvokat? Hahaha hade ni vetat vad för typ av ärende han gällde mig med, då hade ni nog inte kallat han toppadvokat. Och vafan är väl inget att hålla hemligt egentligen. Jag fick ett LVM, han förde min talan. Var jävligt sliten i den förhandlingen och det har gått ett par år så minnesbilderna är lite svaga.
Han hade talets gåva, och eftersom jag inte motsatte mig LVM så fanns det inte mycket för han att göra, mer än att dra in sitt arvode.
Är han verkligen en toppadvokat?

Edit2: Förhandlingen tog typ 5 min, och i en sån förhandling är man oftast körd vad man än gör, dom går på socialtjänstens linje oftast är min erfarenhet. Så vill man göra snabba pengar som advokat är det nog en bra att ha LVM-ärenden.
Senast redigerad av ruggetugge 2022-02-03 kl. 18:46.
Citera
2022-02-03, 18:43
Medlem
Telestos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittknullare
Vad är kotlettfrisyr😂

Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
Det är att du kammar dig med en fläskkotlett , välgrillad och marinerad. För muslimer gäller dock lammkött.

Citat:
Ursprungligen postat av fittknullare
idiot, min fråga var seriös. Ditt inlägg var skit tråkigt

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Backslick
Citera
2022-02-03, 19:11
Avslutad
Ser att det bara är nysvenskar på hans firma och gärna migrations o ensamkommande ärenden

Citat hemsida: ”Tvistemål
Våra advokater och jurister har en enorm processvana och agerar dagligen i domstol. Vår noggrannhet, vårt engagemang och vår erfarenhet gör att advokatfirmans processare kan erbjuda strategiska, processuella och taktiska råd som passar ditt ärende.”

Låter verkligen som spela på känslor och förhala utvisningar t ex.. processande..låter som vi har inte rätt men vi nöter ut ett positivt svar.
Senast redigerad av lone star 2022-02-03 kl. 19:37.
Citera
2022-02-03, 19:24
Medlem
Citat:
Du måste ha jur. kand, två års erfarenhet inom processföring (du har rätt att avräkna viss tid från notarietjänstgöringen) och man måste även delta på vissa kurser årligen som erbjuds av advokatsamfundet.

Nej, kravet är hur kand eller juristexamen samt minst tre års kvalificerat juridiskt arbete (inget krav på att det ska vara processföring) på advokatbyrå eller egen juristbyrå. Man kan avräkna viss tid från tex ting men det blir alltså oavsett minst tre års arbete efter examen.
Citera
2022-02-03, 19:37
Medlem
qrzds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mahmud
Dock möjligt att han är skicklig på brottmål, men inte kan tvistemål. Det är ju helt olika saker...
Har viss kännedom om vederbörande. Det är typ, "tre kameler för din fulaste dotter", skojar du med MIG?
Citera
2022-02-03, 19:37
Avslutad
Är det en snubbe som fått tjänst via tentafusk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här