2022-02-03, 16:02
Medlem
SeekNdestroys avatar
Smart val! Att utbilda sig till jurist med enda syfte att tjäna pengar på andra kriminella. Rättsväsendet slukar 10-15 miljarder per år på alla dessa parasiter.
Men det säger nog mer om Sverige som segregationskloak än dem som söker förörja sig ohederligt.
Citera
2022-02-03, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Örebro tingsrätt tar ifrån den kriminella babbe-advokaten Neo Barstedt hans behörighet att verka som offentlig försvarare:

https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppadvokat-stoppas-varnad-flera-ganger/

Sötesbrödesdagarna som gangsteradvokat där han kunde mjölka skattepengar är över.

I Örebro ja, han får jobba som offentlig försvarare vid alla andra tingsrätter så det är bara att han kör vidare men på annan ort.
Citera
2022-02-03, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Många blattar med "Utbildning" som ex advokat, läkare, tekniker, forskare, beteendevetare, psykologer mf hat INTE en utbildning eller har slutfört en riktig utbildning. i de flesta blatteländer är det enkelt att köpa ett diplom och få sitt namn inskrivet i skolans register. Vips så är man högutbildad och man får arbete hur lätt som helst i kucklandet Sverige..

OM myndigheterna kollar så kollar de med skolan och de register skolan har.. Är personen inskriven så sker ingen annan koll av kunskaperna.

Då och då kommer det fram att någon fuskat men mörkertalet är stort. Folk kan bli behandlade till döds av en blatteläkare och läkaren går fri utan någon ingående granskning..

MÅSTE bli ett slut på detta och folks utbildning måste synas ORDENTLIGT i sömmarna inte med dagens menlösa kontroller (om de ens görs)

När det gäller advokat så är det inte fallet.
Citera
2022-02-03, 16:24
Medlem
WatchItNows avatar
Uppenbart från de stora advokattrådarna på FB på senare tid att storskurkar nu hittat till advokatkåren, det är att gräva guld med täljkniv att vara inne i den svängen. Det har personer som Henning penning och andra vetat sedan 1970-talet så inget är nytt, först nu med invandrarna som det diskreta försvunnit och rofferiet blir mer uppenbart.

Ett tips till skatteverket är att kolla hans bokföring, hälften fel är min spekulation. Den fina Ferrarrin på Djursholms-tomten har betalats av firman.

Alla svenska domstolar drivs av enorm naivitet, någon slags "fråga mamma" som gör att man kan påstå vad som helst i domstol, göra vad som helst, kräva vilka pengar som helt, ljuga hur som helst. Jag hade så önskar ett totalt utbytt domstols-skrå mot människor med lite vett och stake.

Själv undviker jag svensk domstol 100%. Jag klarar inte att sitta i den förskräckliga förljugna miljön ledd av min mamma-klon.
Senast redigerad av WatchItNow 2022-02-03 kl. 16:28.
Citera
2022-02-03, 16:34
Medlem
fittknullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Gäller nog de flesta babbar med kotletttfrisyr.
Fasa om man blir tilldelad ett sådant stolpskott.

Vad är kotlettfrisyr😂
Citera
2022-02-03, 16:42
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Någon som vet hur vanligt det är med avvisning av antingen en advokat och/eller åklagare alternativt mål i en domstol?
Det finns typ inte.

Finns inte ens krav på offentlig försvare. Tänk dig då när en är med i samfundet blir utesluten ur en rättegång.
Citera
2022-02-03, 16:43
Medlem
Titanicsurvivors avatar
I juridiska kretsar är Barsoumarna kända som helidioter.
Citera
2022-02-03, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sokofinn
Kan du utveckla hur bilförsäljare dränerar statskassan?
Kolla bränslepriset.
Citera
2022-02-03, 16:53
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Uppenbart från de stora advokattrådarna på FB på senare tid att storskurkar nu hittat till advokatkåren, det är att gräva guld med täljkniv att vara inne i den svängen. Det har personer som Henning penning och andra vetat sedan 1970-talet så inget är nytt, först nu med invandrarna som det diskreta försvunnit och rofferiet blir mer uppenbart.

Ett tips till skatteverket är att kolla hans bokföring, hälften fel är min spekulation. Den fina Ferrarrin på Djursholms-tomten har betalats av firman.

Alla svenska domstolar drivs av enorm naivitet, någon slags "fråga mamma" som gör att man kan påstå vad som helst i domstol, göra vad som helst, kräva vilka pengar som helt, ljuga hur som helst. Jag hade så önskar ett totalt utbytt domstols-skrå mot människor med lite vett och stake.

Själv undviker jag svensk domstol 100%. Jag klarar inte att sitta i den förskräckliga förljugna miljön ledd av min mamma-klon.
Under 2021 fakturerade dessa bröderna runt 20 miljoner för sina uppdrag som offentliga försvare.
Neo var den med nästhögst summa och Gabriel den med fjärde högst summa, av alla medlemmar i samfundet. Så visst är det lukrativt, särskilt när man blir bekant med de kriminella landsmännen på ett personligt plan. Så populär att man arbetar i flera fall samtidigt.
Citera
2022-02-03, 16:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av QuadraticFormula
Politiker? Rena tvistemål avgörs enbart av utbildade domare. Nämndemän dömmer inte ens i sådana ärenden. Domstolen har sedan rätten att avvisa olämpliga ombud genom lag, baktanken är nog att skydda klienterna. Mest anlitade ≠ bra försvarare. Tvärt om är de flest massanlitade försvararna sämre än genomsnittet.
Vissa tvistemål avgörs även av nämndemän. Bland annat vårdnadstvister.
Men i detta fallet rör det sig om skadestånd, och där är det korrekt som du nämner att det enbart avgörs av lagfaren domare.
Citera
2022-02-03, 17:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Ha ha ha - tvistemål på svarandesidan är mer likt försvaradvokat eftersom det går ut på samma sak,
dvs hålla emot o se till att motparten inte vinner.

Här handlar det om ett tvistemål där Neos klient är kärande o kärandens bevisbördor har höga krav-
särskilt om motparten har bra skriftligt avtal eller skrifligt fordringsbevis.

Förmodligen ställdes huvudförhandlingen in på plats o klienten kan skaffa nytt ombud o köra vidare.
men slutliga bevisuppgifter lär ha varit lagda

ELLER SÅ UTVISADES NEO O KLIENTEN TVINGADES FORTSÄTTA ATT DRIVA HUVUDFÖRHANDLINGEN SJÄLV
Nej, i och med att bevisbördan är lika bärande för båda parter som påstår något (finns en del undantag) så är det inte alls som en försvarsadvokat i brottmål. Där går man på ren lagtext och utefter omständigheter som framkommer i målet. Bevisbördan ligger enkom på åklagarsidan.

Finns inget som säger att ett avtal måste vara skriftligt. Vidare så är fråga om skadestånd, och i det fallet det är fråga om utomobligatoriskt skadestånd så är det inte säkert att ett avtal ligger till grund för kravet.
Vid fråga om tvistemål avseende fordringar kan det grundas på muntliga avtal och avgöras på bevisunderlag som visar att en transaktion skett.

Om en part byter ombud på grund utav oförutsedda händelser så finns det möjlighet att ha ny period att inkomma med nya bevisuppgifter. Ett nytt ombud kan ju göra en annan bedömning och vilja åberopa andra bevis än tidigare ombud.
Senast redigerad av FemKiloGuld 2022-02-03 kl. 17:08.
Citera
2022-02-03, 17:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Det ger dem bara jur. kand. För att bli advokat behöver du väl erfarenhet och rekommendation eller hur fungerar det? Ytterligare tester?
Du måste ha jur. kand, två års erfarenhet inom processföring (du har rätt att avräkna viss tid från notarietjänstgöringen) och man måste även delta på vissa kurser årligen som erbjuds av advokatsamfundet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in