Citat:
Ursprungligen postat av
valet2022
Fast det betyder då att SE var på Grand 20:50 och stod där ända till 23:15 och sedan följde efter LOP vid bokhandeln, korvkiosken och la carterie samtidigt som SE stämplar ut inifrån skandia. Det är för mycket som inte stämmer. Sluta fästa dig vid vad vakten säger om täckjacka. Nästan hela Sverige hade täckjacka på sig den tiden.
Varför är det inte svårare än att SE helt enkelt missade mordet med några sekunder/halvminut och sedan ville till varje pris visa för polisen och media att han faktiskt såg mordet och ville ha uppmärksamhet till följd av bitterheten av att ha missat århundradets mord? Berätta vilken mördare som skulle blotta sig på det sättet? Ditt skitsnack om att han saknar alibi grundar du på att ingen annan såg honom vid mordplatsen. Berätta varför det är en naturlag att andra vittnen ska lägga märke till ett annat vittne i det folkhavet under kaotiska omständigheter?
Eftersom att du är säker på att Grandmannen är mördaren blir ju alla diskussioner/hypoteser meningslösa.
"Sluta fästa dig vid vad vakten säger om täckjacka"
Jag konstaterar bara att SE i så fall var klädd som mördaren.
"Nästan hela Sverige hade täckjacka på sig vid den tiden"
Är det så? Jag minns inte det men det kanske du gör.
"Ditt skitsnack om att han saknar alibi grundar du på att ingen annan såg honom vid mordplatsen"
Det stämmer.
"Berätta varför det är en naturlag att att andra vittnen ska lägga märke till ett annat vittne i det folkhavet under kaotiska omständigheter?"
Jag har inte sagt att det är en naturlag. Däremot anser jag att det är märkligt att en person som pratar med Lisbeth och sedan springer efter poliserna missas av alla på den relativt begränsade yta som mordplatsen utgör. Du ser inget konstigt med detta?
"han ville till varje pris visa för polisen och media att han faktiskt såg mordet"
Fast han är ju väldigt tydlig med att han missat mordet pga att han tittade på klockan. Han har alltså ingenting att komma med när det gäller mördaren.