Citat:
Ursprungligen postat av
Arcabo
Nä, bevisen är klena. Hade de inte handlat om Dumpen hade du inte läst ut det som pedofili.
Efter läst artikeln som Dumpen hänvisar till från Jens Ganman där ser man ju att dom agerar inte så oskyldigt i sin jakt.
https://jensganman.substack.com/p/pa-pedofiljakt-med-dumpense
"Ska kåta upp han" - det säger väl allt om tillvägagångssättet dom har. Naturligtvis bestämmer du själv hur du vill göra med tolkningen.
Jag kan helt hålla med dig i att de ofta eldar på det ett (eller fler) steg för långt.
Jag har inget till övers för peddosar, inte alls. Och skulle önska betydligt hårdare straff för dem som döms. Men jag har samtidigt lite svårt för detta uthängande. Inte för att jag tycker synd om peddosarna, men…dels finns det, precis som i detta fall, risk att saker missförståtts. I just detta fall hade man velat läsa den del av konversationen som försvann, eller höra de telefonsamtal Patrik och Sara skriver att de haft med gubben.
Sen tror jag ju att uthängningar av detta slag riskerar att göra att peddosar går över gränserna ännu mer än vad de redan gjort. Har de förlorat familj, vänner, arbete kanske det inte spelar någon roll längre om de spelar ut sina fantasier. Jag tror den risken är större än chansen att de söker hjälp tyvärr. Skulle hellre se att man ställer ett ultimatum. Om du inte söker hjälp lägger vi ut detta. Och att peddosar får visa att han faktiskt söker hjälp. Samt att de såklart lägger ut det om de stöter på honom igen när han är på jakt efter barn. Sen kan de såklart polisanmäla för sexuellt ofredande, utan att behövt lagt ut på Dumpen.