2022-02-03, 05:45
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/virusforskarens-larm-hogsta-smittoppen-sen-vi-borjade-mata/

Obegripligt att man släpper på alla restriktioner.
Och plötsligt börjar alla här tro på Expressen.
Hahaha
Citera
2022-02-03, 05:49
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Inte bara konstigt utan direkt felaktigt skulle jag vilja säga. Det sjuka är dessutom att absolut riskreducering antagligen är högre mot Omikron trots att vaccinet bevisligen fungerar sämre mot den varianten.

Helt klart har vaccinmotståndare anledning att vilja framställa vaccin i så dålig dager som möjligt.
Jag är positiv till vaccin men kan ändå inse att vaccinet är skit mot Omicron.
Funkade hyffsat mot tidigare mutationer men inte mot Omicron.

På jobbet blir en efter en sjuk trots att de har både 2 och 3 doser.
Och självklart är att vaccinet är ju inte konstruerat för denna mutation utan egentligen för ursprungliga från Wuhan.

Dags för dig också att inse detta.
Citera
2022-02-03, 05:59
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Jag är positiv till vaccin men kan ändå inse att vaccinet är skit mot Omicron.
Funkade hyffsat mot tidigare mutationer men inte mot Omicron.

På jobbet blir en efter en sjuk trots att de har både 2 och 3 doser.
Och självklart är att vaccinet är ju inte konstruerat för denna mutation utan egentligen för ursprungliga från Wuhan.

Dags för dig också att inse detta.

Jag blev inte sjuk i Omicron efter mina tre doser. Tog man tredje dosen 2-6 veckor innan denna våg har man en betydande chans att klara sig från smittan. Att vaccinen har sämre skydd mot denna variant håller jag dock absolut med om. Förhoppningsvis har vi snart ett uppdaterat vaccin på plats som kan tas i början av hösten.
Citera
2022-02-03, 06:11
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Jag blev inte sjuk i Omicron efter mina tre doser. Tog man tredje dosen 2-6 veckor innan denna våg har man en betydande chans att klara sig från smittan. Att vaccinen har sämre skydd mot denna variant håller jag dock absolut med om. Förhoppningsvis har vi snart ett uppdaterat vaccin på plats som kan tas i början av hösten.
Det vet du väl inte.
Du lever troligen helt isolerad och sitter framför datorn massor med timmar om dygnet så risken att du skulle bli smittad är minimal. Du postade inlägg kl. 2 i natt och är redan i farten.

Du har ju varit orolig för nya mutationer och kommer man med ett uppdaterat vaccin som kan erbjudas någon gång i höst så kanske detta inte hjälper. Omicrons mutation är rätt så unik då den bygger på ursprungliga viruset som försvann mitten av 2020 så vem vet vad som mer gömmer sig bland labb-möss?
Citera
2022-02-03, 06:19
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Det vet du väl inte.
Du lever troligen helt isolerad och sitter framför datorn massor med timmar om dygnet så risken att du skulle bli smittad är minimal. Du postade inlägg kl. 2 i natt och är redan i farten.

Du har ju varit orolig för nya mutationer och kommer man med ett uppdaterat vaccin som kan erbjudas någon gång i höst så kanske detta inte hjälper. Omicrons mutation är rätt så unik då den bygger på ursprungliga viruset som försvann mitten av 2020 så vem vet vad som mer gömmer sig bland labb-möss?

Ja, det finns alltid en risk att nya mutationer kan uppstå. Speciellt nu när så många blir smittade. Kanske har det redan skett? Vi har ju redan Omikron 2.0. Det stannar nog inte där. Svårt för vaccinindustrin att hålla jämna steg.
Citera
2022-02-03, 06:22
Medlem
IMBILDENs avatar
Regeringen förväntas plocka bort restriktionerna 9 feb. Jag undrar om det förväntas gälla även rekommendationerna. Exempelvis den om munskydd i kollektivtrafiken, att jobba hemma osv. Känns ju lite konstigt att göra det nu när vi har rekordsmitta och halva befolkningen ännu inte fått sin tredje dos. Vad tror ni?
Citera
2022-02-03, 06:33
Medlem
FashionMonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
För den som inte visste. Coronavirus står normalt för ca 20% av alla förkylningar varje år trots att det bara finns 3-4 som påverkar oss människor.

https://www.webmd.com/cold-and-flu/cold-guide/common_cold_causes

När det gäller coronavirus som blivit genmanipulerat och framtaget i ett kinesiskt laboratorium till att vara någon form av biovapen, dom coronavirusen är inte så vanliga i normala fall nej.

Något säger mig att vaccineringen när nästa steg i detta biovapen-projekt.
Citera
2022-02-03, 07:17
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Regeringen förväntas plocka bort restriktionerna 9 feb. Jag undrar om det förväntas gälla även rekommendationerna. Exempelvis den om munskydd i kollektivtrafiken, att jobba hemma osv. Känns ju lite konstigt att göra det nu när vi har rekordsmitta och halva befolkningen ännu inte fått sin tredje dos. Vad tror ni?

Eftersom vi nu vill ha flockimmunitet så gäller det att maxa smittspridningen o då måste restriktionerna bort. Finns ingen anledning att dra ut på det samt riskera att många inte får naturlig immunitet,
Citera
2022-02-03, 07:27
Medlem
Citat:
Du behöver inte oroa dig. Restriktionerna har ändå aldrig funkat.

Det enda som funkat någotsånär är vaccinpass, men det har bara "hjälpt" den som är ovaccinerad. Statens organiserade mobbing gör att ovaccinerade plötsligt umgås med färre människor än vad som är normalt.

Övriga restriktioner som avstånd på stan, munskydd osv. har inte hjälpt överhuvudtaget. Du smittas inte av en sjukdom när du köper en tröja. Sjukdomar sprids mellan personer som känner varandra, och så har det varit i alla tider.
Citera
2022-02-03, 07:35
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Det är alldeles för tidigt. Vi borde vänta tills vågen har rasat ut. Men som vanligt tänker vår regering stelbent. När de en gång har satt ett datum, så kan de inte ändra det bara för att verkligheten inte passar in. Om verkligheten inte stämmer med kartan, så följer man kartan. Som vanligt.
Citera
2022-02-03, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är alldeles för tidigt. Vi borde vänta tills vågen har rasat ut. Men som vanligt tänker vår regering stelbent. När de en gång har satt ett datum, så kan de inte ändra det bara för att verkligheten inte passar in. Om verkligheten inte stämmer med kartan, så följer man kartan. Som vanligt.

Det verkar som om resten av era hjältar i Norden inte håller med er!
Citera
2022-02-03, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Håller med, så går det ett tag smittan börjar skenar och man måste införa restriktioner igen.

Nej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in