2022-02-02, 12:15
Medlem
Svennis7254s avatar
Har hon barn kvinnan? finns två barn på hennes facebooksida, är TP pappan?
Citera
2022-02-02, 12:16
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Tänk på alla som lever i "svåra perioder" som man kommer i kontakt med som själavårdare i Svenska Kyrkan (eller vilket samfund som helst). Jag tror de oftare än genomsnittet är otrogna på grund av sitt jobb. Det är mänskligt att bonda och känna sig trygg. Det kan gå över till något sexuellt och bekräftande. Min erfarenhet är att mycket otrohet kommer från brist på bekräftelse och att man har tråkigt. Man slutar vara intresserade och helt plötsligt betyder kollegors bekräftelse och flirtande så mycket mer. Att han och juristen funnit varandra är liksom otrohet modell 1A.

Jo. Och att en man och en kvinna som arbetar tillsammans, långsamt dras in varandras trollmakt utan att ha bett om det... ser jag som betydligt mer försonande, än det som är så vanligt idag: att med berått mod LETA efter någon att ha sex med vid sidan av förhållandet. På krogen eller på dejtingsajter.
Citera
2022-02-02, 12:17
Avstängd
hennevilljagknullas avatar
haha, det knullas så in i helvette bland religösa.
Muslimer som knullar småflickor och kristna som gillar småpojkar.

Religösa är några av de vidrigaste människorna.
DOm vill verka så jävla perfekta medans som egentligen är så sjukt mörka inombords.

När dom knullar och är otrogen ber dom gud om föråtelse och trordet blir bättre.
Idioter hela bunten.
Citera
2022-02-02, 12:24
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jo. Och att en man och en kvinna som arbetar tillsammans, långsamt dras in varandras trollmakt utan att ha bett om det... ser jag som betydligt mer försonande, än det som är så vanligt idag: att med berått mod LETA efter någon att ha sex med vid sidan av förhållandet. På krogen eller på dejtingsajter.
Intressant att det bara är vissa grupper i Svenska Kyrkan som får sparken när de knullar runt - juristen som faktiskt sitter på mer profan makt (som inte är baserad på sagor) får alltså jobba kvar?

Avgå alla, systemkollaps.
Citera
2022-02-02, 12:26
Medlem
BalleAnkas avatar
Den som är utan skuld kasta första stenen.
Citera
2022-02-02, 12:30
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Take-Five
Har kyrkan inte hört talas om LAS?
Om ett företag eller en förening sparkar någon som varit otrogen så lär de få ett helvete i både media och domstol men kyrkan verkar göra som de vill.
Sparka personal p.g.a. otrohet. Servera alkohol till 15-åringar o.s.v.

Han borde väl kunna bli omplacerad, stiftet har ju massor med tjänster.
Kanslist, vaktmästare m.m.
Citera
2022-02-02, 12:30
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Har hon barn kvinnan? finns två barn på hennes facebooksida, är TP pappan?

Ja, eftersom det pågått i 12 år, så är det troligen så. Om bilderna är något så när nytagna. Någon som ids, skulle annars kunna ringa Folkbokföringen och fråga vem som står som far i de officiella papperen. Om hon har lurat någon annan stackare att försörja barnen, eller om de står med fader okänd.
Citera
2022-02-02, 12:32
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Intressant att det bara är vissa grupper i Svenska Kyrkan som får sparken när de knullar runt - juristen som faktiskt sitter på mer profan makt (som inte är baserad på sagor) får alltså jobba kvar?

Avgå alla, systemkollaps.

Jo, fast det är i och för sig logiskt. Hon har ju inga vigningslöften. Han får ju också arbeta i SvK efter det här, men inte i något "vigt" yrke.
Citera
2022-02-02, 12:32
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalleAnka
Den som är utan skuld kasta första stenen.

Fint citat som dock egentligen inte finns i bibeln.
Citera
2022-02-02, 12:33
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, eftersom det pågått i 12 år, så är det troligen så. Om bilderna är något så när nytagna. Någon som ids, skulle annars kunna ringa Folkbokföringen och fråga vem som står som far i de officiella papperen. Om hon har lurat någon annan stackare att försörja barnen, eller om de står med fader okänd.

Var finns uppgiften på att de haft ett förhållande i tolv år,

Riktig Sanning, eller Trådsanning??
Citera
2022-02-02, 12:34
Medlem
Nej glöm stiftsjuristen. Jag upprepar det jag sa tidigare. Det finns en kvinnlig prost i församlingen, se själv på bilderna.

Hos henne har han funnit andlig frid, själavård och naturligtvis har hon ställt upp i sängen. Förstår ni inte att kaka söker maka.

En jurist passar inte i sängen, det blir för krångligt.
Citera
2022-02-02, 12:35
Medlem
analkings avatar
Citat:
Tycker det skulle varit mer rock 'n' roll om han fläskat på lokalvårdaren!
Jag är med inne på den linjen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in