2022-02-02, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Jag har alltid sagt att den abrahamitiska traditionen är baserad på sexuell frustration.
Nu är det bekräftat även av soyboykyrkan. Om det inte var så uppenbart skulle jag känna mig smart. Har petningen något att göra med att hon är jurist eller ska karln bli canceled för att han är dålig på att slicka fitta?

Ni får gärna skicka era pengar till mig!

”Abrahamitiska traditionen” har ingen gemensam syn på sexualitet. Du har haft allt från katolska präster med celibatlöften till muslimska sultaner med tusentals konkubiner.

Abraham själv var ej monogam utan fick barn med sin hustrus tjänarinna.
Citera
2022-02-02, 11:33
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, och jag skulle ha bra mycket mer förståelse för en otrohetsaffär mellan man och kvinna - som ändå är något naturligt - än dessa homoförhållanden, som Svenska kyrkans präster numera viger och välsignar och kallar för äktenskap. En god vän till mig kallar det för att "skriva ut en check utan täckning". Och sedan kommer dessa homosexuella par kanske till Helvetet. JAG tror inte så, men den som arbetar som präst borde ju tro på Helvetet och fundera åt det hållet. Mycket, mycket värre...
Jag kan inte påstå att jag bryr mig men jag finner det intressant att så många medvetet väljer att vara med i församlingar, sekter och andliga rörelser som så tydligt är baserade på sexuell frustration. Speciellt de som väljer att jobba i dem när det innebär extra skitnödiga regler som går emot hur primaters psyke fungerar. Men fine, folk gillar sina offerkoftor och jag har oftare varit sideguy än vad jag haft förhållanden så jag borde bara hålla käften enligt sagoböckerna.
Citera
2022-02-02, 11:34
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
För att få ha kvar statusen som biskopsfru och mamma i kärnfamilj? Många kvinnor står ut med väldigt mycket, för det. Samt naturligtvis att barnen kan ta skada av en skilsmässa. Frun kanske inte ville ha sex med gubben mera? I så fall var det win-win, för då slapp frun ha sex och kände kanske ingen svartsjuka heller. Hon fick som sagt ha kvar allt det fina utåt sett, i att bo i ett fint hem och vara biskopsfru.
Fast nu blev det väl värre med all uppståndelse. Ofattbart att man vill medverka i ett sådant dött pajasliv.
Citera
2022-02-02, 11:34
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Gloryholes Bukarest gokkun osv e völlig bara godkänt om det är hbtq Aktivitäten?
Haha, ja, kanske det. "Det var ingen avsugning - det var en solidaritetsmanifestation med de kränkta HBTQI-hazarerna på Reeperbahn!"
Citera
2022-02-02, 11:39
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palats
Jag blir inte klok på vilken sexualmoral Svenska kyrkan står för numera?

HBTQ-relationer är okej men sex utanför äktenskapet är fortfarande syndigt? Garanterat har de flesta präster i SvK liksom bland befolkningen i övrigt någon gång haft sex med en person de ej var gift med.
Tänk på alla som lever i "svåra perioder" som man kommer i kontakt med som själavårdare i Svenska Kyrkan (eller vilket samfund som helst). Jag tror de oftare än genomsnittet är otrogna på grund av sitt jobb. Det är mänskligt att bonda och känna sig trygg. Det kan gå över till något sexuellt och bekräftande. Min erfarenhet är att mycket otrohet kommer från brist på bekräftelse och att man har tråkigt. Man slutar vara intresserade och helt plötsligt betyder kollegors bekräftelse och flirtande så mycket mer. Att han och juristen funnit varandra är liksom otrohet modell 1A.
Citera
2022-02-02, 11:43
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palats
”Abrahamitiska traditionen” har ingen gemensam syn på sexualitet. Du har haft allt från katolska präster med celibatlöften till muslimska sultaner med tusentals konkubiner.

Abraham själv var ej monogam utan fick barn med sin hustrus tjänarinna.
Och likförbannat brukar alla dessa onanister skita på sig när någon annan tar för sig. Sedan hittar de på undantag till Guds ord.
Citera
2022-02-02, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fandeme
Hörde att Kvinna i fråga skall vara stiftsjuristen

www.svenskakyrkan.se/visbystift/personal

Den yngsta (troligen) och snyggaste (definitivt) bland personalen på sidan. Bra jobbat!
Senast redigerad av Klinoik 2022-02-02 kl. 11:47.
Citera
2022-02-02, 11:49
Medlem
JeffDaviss avatar
Jag undrar om kyrkan tror att alla andra biskopar lever efter ALLA bibelns regler?
Citera
2022-02-02, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Och likförbannat brukar alla dessa onanister skita på sig när någon annan tar för sig. Sedan hittar de på undantag till Guds ord.

Brukar snarare vara sekulära svenskar som skiter på sig när det kommer hit någon abrahamit från Mellanöstern med fyra fruar.
Citera
2022-02-02, 11:57
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klinoik
Den yngsta (troligen) och snyggaste (definitivt) bland personalen på sidan. Bra jobbat!
Tycker det skulle varit mer rock 'n' roll om han fläskat på lokalvårdaren!
Citera
2022-02-02, 11:58
Medlem
Ratads avatar
På tal om Visby stift... vad är "Bimbi Ollberg" för jävla buskisnamn?
Citera
2022-02-02, 12:12
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosebacke
På vilket sätt då ?
De tio buden - 6. Du skall inte begå äktenskapsbrott.

Men det är en konstig bestraffning i en organisation där man inte ens behöver tro på Gud för att vara ärkebiskop.

Förre ärkebiskopen KG Hammar svar på frågan om gud finns var "Det beror på".
Kritiserades för att han demonstrerade med autonoma vänstern (och som av en tillfällighet har han nu skapat ett nytt parti med Gudrun Schyman)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in