Citat:

Ursprungligen postat av 
Trolltestet

Har du samma inställning om det handlar om antivaxxers som bara vill ha tag på mat? 

Det är många som har pratat om att de vill börja använda våld och börja stjäla nu när det kanske blir vaccinpass på att gå in i en butik. Då är det ju trevligt om vi har en antivaxxer som dig i ryggen när vi vill börja döda dem för det. 

Jasså, är det? Och jag är verkligen inte mot vaccin per se. Om du tror det kan du uppenbarligen inte läsa. 
Då det är fria fantasier från din sida så svarar jag på denna hypotetiska fråga som så; Rent generellt så gillar jag inte stölder. Och tjyvar skall ha offentlig prygel. Sedan måste man differentiera sin ståndpunkt på några vitala punkter.  Och det gäller ju alla frågor. Bara en idiot är generell då det gäller väl och ve. Om en pundare snor oxfilé för att finansiera sitt drogbehov ska man hänga fanskapet i en lyktstolpe. Om det är en fattig mamma eller någon som oförskylt inte kan få mat till sig och sin familj har jag stort överseende. Om det är en stat som förbjuder någon att handla, oavsett anledning, så berömmer jag handlingen stöld. För att rädda sig själv från undergång. Förstår du skillnaden? I detta fall som man refererar till var det rent okynnesstöld som det brukar vara. Sno en tv, sno kläder osv osv. Till lyktstolpen bara.