2022-02-02, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Varför inte? Det är väl bättre att bli tillsammans med en tjej som knullat runt lite, sedan länge tröttnat på och är klar med den biten och inte längtar efter något annat än ett lugnt och tryggt familjeliv än att vara ihop med en tjej som grämjer sig över att hela livet passerar utan att hon gjort annat än haft sex med samma tråkiga man hela livet?.

Lagom är väl bäst. Om en person helt urskiljningslöst åker "karusell" år efter år så signalerar det opålitlighet och att personen aldrig blir nöjd utan hela tiden tror att gräset är grönare någon annan stans. En sådan person kan enkelt byta ut dig mot någon annan så fort hon tröttnar.

Det finns faktiskt statistik på detta. Mängden tidigare sexpartners påverkar risken för skilsmässa när man väl försöker stadga sig.

https://ifstudies.org/blog/counterintuitive-trends-in-the-link-between-premarital-sex-and-marital-stability/

Citat:
Women with 10 or more partners were the most likely to divorce, but this only became true in recent years;
Women with 3-9 partners were less likely to divorce than women with 2 partners; and,
Women with 0-1 partners were the least likely to divorce.
Citera
2022-02-02, 08:43
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Måste erkänna att jag bara skummat igenom intervjun. Mitt tips är att inte vara så enkel att få i säng. Hittar hon en kille som är beredd att träffa henne låt säga åtminstone 5 gånger utan att det leder till sex så ökar nog chansen till att träffa någon som är seriös och vill ha ett förhållande på riktigt. Som är intresserad av henne på ett annat plan än det sexuella.
Som jag uppfattar det så ser många kvinnor idag sin kropp som det de har att erbjuda i ett förhållande. Sorgligt tycker jag.
Citera
2022-02-02, 10:00
Medlem
Var anmäler man sig för att ligga med henne?

Gratis är gott
Citera
2022-02-02, 10:23
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Måste erkänna att jag bara skummat igenom intervjun. Mitt tips är att inte vara så enkel att få i säng. Hittar hon en kille som är beredd att träffa henne låt säga åtminstone 5 gånger utan att det leder till sex så ökar nog chansen till att träffa någon som är seriös och vill ha ett förhållande på riktigt. Som är intresserad av henne på ett annat plan än det sexuella.
Som jag uppfattar det så ser många kvinnor idag sin kropp som det de har att erbjuda i ett förhållande. Sorgligt tycker jag.

Är hon intresserad av något annat än det sexuella då? Verkar ju inte så när hon knullat runt med halva stan.
Citera
2022-02-02, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stration
Har läst ut den nu, den är alltså väldigt väldigt lättläst så det är bara att ögna igenom raskt.

Jag tyckte den var bra, om än att den kunde ha bantats ner något.

Vet inte om det var så himla självdestruktivt. Hon verkade ha mycket uppdämda känslor - lite underligt att hon typ inte dejtat alls mellan tjugo och trettio för att sedan bli helt desperat. Särskilt som hon verkligen verkar gilla att ligga!

Men skildringen består egentligen bara av dejtingen, att hon ju faktiskt jobbade hela tiden nämns bara i förbifarten. Man får liksom känslan att dejtingen blir ett jobb, men den är väl bara en del av tillvaron.

Personligen skulle jag inte gilla att ha sådär öppet sexprat med föräldrar och syskon som hon verkar ha. Systerns pojkväns ballar nämns osv. Bläh...

Bra för att vara en debut. Ingen bok jag skulle försöka pracka på någon annan dock, var mest underhållande i stunden och knappast någon must-read.

Sedan verkar detta vara en roman som verkar ligga väldigt nära författarens eget liv. Är det en massa tidigare dejter som nu läser om sig själva månntro? Jag fick lite problem med att komma ihåg att det är en roman, och att saker i den kan vara påhittade. Vet inte om det ska tolkas som en styrka hos författaren? Jag kan iofs tycka det är lite obehagligt kletigt också om det är mycket som är ”taget” direkt från verkligheten. Systern i boken har samma namn som författarens egen syster.

Vet inte vad författaren själv har för relationsstatus just nu. Är det slutdejtat? 😃

Men hursomhelst: Bra för att vara en debutroman! 👍

Har också läst den för någon månad sedan och gillar den med. En lättläst tragikomisk bok. Bok skildrar dagens dejtingliv och att hon egentligen inte heller gillar hur det blivit precis som många män också skriver här på FB. Här handlar det mest om inte få ligga, men hennes problem är inte just detta, utan att det hela oftast bara mynnar ut i ett one-night stand med de mest tvivelaktiga anledningarna från diverse dejter över varför de inte vill eller kan ses mer och sedan rullar boken på i hennes jakt på en pojkvän. I boken blev det till slut slutdejtat, men det är väl inte omöjligt att det kommer en uppföljning med en jädrans massa dejter till eller så har hon hittat någon nu i samband med bokreleasen.
Citera
2022-02-02, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stration
Har läst ut den nu, den är alltså väldigt väldigt lättläst så det är bara att ögna igenom raskt.

Jag tyckte den var bra, om än att den kunde ha bantats ner något.
Tack för referatet!

Min tanke är att den här romanen jackar i en hyfsat stabil trend som enklast kan sammanfattas som "JÄÄÄVLA SNUBBAR!!!". Kvinnor har helt enkelt svårt att få ihop det där med att vara sexuellt fri men ändå helst av allt vilja ha en relation. Olika kulturskribenter har landat i olika slutsatser. Tone Schunneson menade att celibat är enda lösningen: https://sverigesradio.se/avsnitt/1005700. Saga Cavallin kallade Tinder för prostitution utan betalning: https://www.expressen.se/kultur/tinder-gor-kvinnor-till-obetalda-horor/ . SvD myntade "kanske-männen", som epitet för de där männen som begick dödssynden att vägra åka med i relationstrappan: https://www.svd.se/grat-i-taxin-hon-hade-ratt-kvinnors-porr-ar-att-radda-man. Frigjordheten var inte så kul när den gällde för alla.

Och nu sluter sig alltså AR till leden av besvikna kvinnor som inte verkar kunna få vad de vill. "Femcels", kallades det av någon debattör. Rätt intressant trend faktiskt.
Citera
2022-02-02, 10:29
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Är hon intresserad av något annat än det sexuella då? Verkar ju inte så när hon knullat runt med halva stan.
Jag kan inte säga att jag vet om hon är ute efter ett seriöst förhållande eller bara är ute efter sex.
Är inte insatt i ämnet men jag antar att det 2022 finns sidor att besöka om man bara vill träffa någon för att ha sex med. Då känns ju det där med dejtande onödigt. Därför antog jag att hon dejtade för att hon ville träffa en partner att utveckla ett förhållande med.
Citera
2022-02-02, 10:34
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag kan inte säga att jag vet om hon är ute efter ett seriöst förhållande eller bara är ute efter sex.
Är inte insatt i ämnet men jag antar att det 2022 finns sidor att besöka om man bara vill träffa någon för att ha sex med. Då känns ju det där med dejtande onödigt. Därför antog jag att hon dejtade för att hon ville träffa en partner att utveckla ett förhållande med.

Många som använder dajtingsidor för att knulla runt. Fast man skulle kunna tycka att det vore bättre, och ärligare, att använda rena sexsidor. Men dom kanske är på båda ställene, det vet inte jag eftersom jag inte använder sex-sök-siter.
Citera
2022-02-02, 10:48
Medlem
Citat:

Det är något hon drar till med i frustration över hon inte hittar en partner utan de hon ständigt träffar på vill bara ha något tillfälligt ligg.
Citera
2022-02-02, 10:54
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Många som använder dajtingsidor för att knulla runt. Fast man skulle kunna tycka att det vore bättre, och ärligare, att använda rena sexsidor. Men dom kanske är på båda ställene, det vet inte jag eftersom jag inte använder sex-sök-siter.
En annan aspekt är ju att om hon nu bara är ute efter att bli påsatt av så många som möjligt så är det ju inget problem i att hon blir dumpad hela tiden. Min poäng var bara att om hon vill hitta en seriös man för ett seriöst förhållande så får hon nog ändra taktik.
Citera
2022-02-02, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Varför inte? Det är väl bättre att bli tillsammans med en tjej som knullat runt lite, sedan länge tröttnat på och är klar med den biten och inte längtar efter något annat än ett lugnt och tryggt familjeliv än att vara ihop med en tjej som grämjer sig över att hela livet passerar utan att hon gjort annat än haft sex med samma tråkiga man hela livet?

Kanske något i detta som är hennes problem. Jag tycker mig få lite vibbar av att hon är en sån där typ av tjej som ser sig själv som väldigt öppen och fördomsfri men sen när allt kommer omkring har stängslat in sig av så många kriterier som måste vara uppfyllda att det räcker med att hon ser att dejten tex är inloggad här för att hon ska tacka för sig.

Lite typisk "röstar du SD så svep vänster" som tillsammans med 17 andra krav gör att det till slut bara finns några hundra potentiella singelkillar kvar i Malmö i rätt ålder varav hälften inte gillar henne och hon stör sig på den andra halvan.

Kvinnor blir kåtare med åren. Som en blixt från klar himmel skiljer hon sig, river sönder familjer känslomässigt och ekonomiskt för att hon hört en ljudbok om spännande sex som hon också "förtjänar".
Citera
2022-02-02, 11:55
Medlem
f30malmos avatar
Ni tror inte hon lagt upp det som hon har för att skapa just den här typen av diskussioner då, och sälja bättre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in