Har läst ut den nu, den är alltså väldigt väldigt lättläst så det är bara att ögna igenom raskt.
Jag tyckte den var bra, om än att den kunde ha bantats ner något.
Vet inte om det var så himla självdestruktivt. Hon verkade ha mycket uppdämda känslor - lite underligt att hon typ inte dejtat alls mellan tjugo och trettio för att sedan bli helt desperat. Särskilt som hon verkligen verkar gilla att ligga!
Men skildringen består egentligen bara av dejtingen, att hon ju faktiskt jobbade hela tiden nämns bara i förbifarten. Man får liksom känslan att dejtingen blir ett jobb, men den är väl bara en del av tillvaron.
Personligen skulle jag inte gilla att ha sådär öppet sexprat med föräldrar och syskon som hon verkar ha. Systerns pojkväns ballar nämns osv. Bläh...
Bra för att vara en debut. Ingen bok jag skulle försöka pracka på någon annan dock, var mest underhållande i stunden och knappast någon must-read.
Sedan verkar detta vara en roman som verkar ligga väldigt nära författarens eget liv. Är det en massa tidigare dejter som nu läser om sig själva månntro? Jag fick lite problem med att komma ihåg att det är en roman, och att saker i den kan vara påhittade. Vet inte om det ska tolkas som en styrka hos författaren? Jag kan iofs tycka det är lite obehagligt kletigt också om det är mycket som är ”taget” direkt från verkligheten. Systern i boken har samma namn som författarens egen syster.
Vet inte vad författaren själv har för relationsstatus just nu. Är det slutdejtat? 😃
Men hursomhelst: Bra för att vara en debutroman! 👍