Citat:
Vad som skett under de senaste 40-60 åren i västvärlden är att kvinnor fått allt mer inflytande över samhället. Någonting hände på, troligtvis 60-talet. Sedan dess har det bara gått spikrakt uppåt, med en könskvotering som gett kvinnor ledande roller inom politiken, högskolan, myndigheterna men även näringslivet. Men det är framförallt en kultur som har förändrats, vilket även påverkat män givetvis. Den stora effekten av detta har vi först fått se under de senaste 20 åren på 2000-talets början. Konsekvenserna ser vi här o nu. En yttrandefrihet som Inskränks, vurm för mångkultur och globalisering. Förakt mot vetenskap(och fakta) i förmån till pseudovetenskap som genusteorier, "critical race theory", vithetstudier och inte minst en allt mer statlig kontroll över befolkningen. Vi ser även ett bristande konsekvenstänk i alla de beslut som tas. Det går att nämna betydligt fler saker som förändrat samhället i grunden. Västvärlden har även förvandlats i mångt o mycket till ett identitetslöst samhälle, där moral och ryggrad inte längre existerar.
Allt detta bygger i grund o bottnen på en feminin utveckling, och är en konsekvens av att männen lät kvinnorna ta över taktpinnen. Det finns egentligen ingen annan förklaring.
Men varför gjorde man detta från början? Varför tillät männen feminisera sig själva och låta samhället gå i denna destruktiva riktning? Är det en del av vår naturliga utveckling som inte gick att hindra? Den enda röda tråden som jag ser är att i regioner där man inte följt samma röda tråd, som i Afrika, Asien och till viss del Ryssland, där är fortfarande familjen stark, och det finns en stark nationell identitet.
Vad tror ni det beror på, att västvärlden och I synnerhet Sverige gick den vägen?
Allt detta bygger i grund o bottnen på en feminin utveckling, och är en konsekvens av att männen lät kvinnorna ta över taktpinnen. Det finns egentligen ingen annan förklaring.
Men varför gjorde man detta från början? Varför tillät männen feminisera sig själva och låta samhället gå i denna destruktiva riktning? Är det en del av vår naturliga utveckling som inte gick att hindra? Den enda röda tråden som jag ser är att i regioner där man inte följt samma röda tråd, som i Afrika, Asien och till viss del Ryssland, där är fortfarande familjen stark, och det finns en stark nationell identitet.
Vad tror ni det beror på, att västvärlden och I synnerhet Sverige gick den vägen?
Jag tänker mig två saker. Det ena är att vi lyssnade på sirenens sång och det andra är den tekniska utvecklingen. Med den tekniska utvecklingen så har också kontrollen över oss och separationen oss emellan ökat.