2022-02-01, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Vad som skett under de senaste 40-60 åren i västvärlden är att kvinnor fått allt mer inflytande över samhället. Någonting hände på, troligtvis 60-talet. Sedan dess har det bara gått spikrakt uppåt, med en könskvotering som gett kvinnor ledande roller inom politiken, högskolan, myndigheterna men även näringslivet. Men det är framförallt en kultur som har förändrats, vilket även påverkat män givetvis. Den stora effekten av detta har vi först fått se under de senaste 20 åren på 2000-talets början. Konsekvenserna ser vi här o nu. En yttrandefrihet som Inskränks, vurm för mångkultur och globalisering. Förakt mot vetenskap(och fakta) i förmån till pseudovetenskap som genusteorier, "critical race theory", vithetstudier och inte minst en allt mer statlig kontroll över befolkningen. Vi ser även ett bristande konsekvenstänk i alla de beslut som tas. Det går att nämna betydligt fler saker som förändrat samhället i grunden. Västvärlden har även förvandlats i mångt o mycket till ett identitetslöst samhälle, där moral och ryggrad inte längre existerar.
Allt detta bygger i grund o bottnen på en feminin utveckling, och är en konsekvens av att männen lät kvinnorna ta över taktpinnen. Det finns egentligen ingen annan förklaring.

Men varför gjorde man detta från början? Varför tillät männen feminisera sig själva och låta samhället gå i denna destruktiva riktning? Är det en del av vår naturliga utveckling som inte gick att hindra? Den enda röda tråden som jag ser är att i regioner där man inte följt samma röda tråd, som i Afrika, Asien och till viss del Ryssland, där är fortfarande familjen stark, och det finns en stark nationell identitet.
Vad tror ni det beror på, att västvärlden och I synnerhet Sverige gick den vägen?

Jag tänker mig två saker. Det ena är att vi lyssnade på sirenens sång och det andra är den tekniska utvecklingen. Med den tekniska utvecklingen så har också kontrollen över oss och separationen oss emellan ökat.
Citera
2022-02-01, 17:57
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartmunk
Tycker du det är bättre att ge makten till utländska män i Bryssel? Vet du ens vad demokrati är?

När hela poängen med tråden går obemärkt förbi.... Vilken chock att man ser du blivit avstängd nu. IQ 60.
Citera
2022-02-01, 18:04
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Inget av det du nämner här ovan har att göra med femininet.

Dessutom, det är en ständigt upprepad anti-feministisk floskel att kvinnor en masse har kvoterats in överallt i samhällets toppskikt. Ännu har jag inte sett en enda siffra/statistik över detta. Inte en enda.
Inte? Tack för du precis bevisar poängen i tråden. Nämligen kvinnors faktaresistens i förmån till sina känslor. Eftersom jo, det finns forskning som bla visar att kvinnor är mer anti yttrandefrihet.

Haha... Förnekar du på riktigt att företag och organisationer idag söker efter kön ist för kompetens? O eftersträvar en jämnstäld organisation?
Senast redigerad av Emoll 2022-02-01 kl. 18:06.
Citera
2022-02-02, 06:06
Medlem
BoxInBags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enigmaticas
Varsågod. Vi skiter i den. Det är därför män inte vill bli politiker eller poliser mer. Nu kan ni kliva in och göra jobbet. Och fortsätta förgöra Svedala som blivit ett sådant pissland att man spottar på flaggan.
Feminister är så tröga och har inget logiskt tänkande alls. Det är så kört för Sverige. Det är för sent för att rädda.
Gråt lite till.

Jag bryr mig inte om dig och dina känslor. Tyvärr.
Citera
2022-02-02, 07:13
Medlem
Det är bättre när kvinnorna styr samhället. Annars är risken större att det blir krig etc.
Citera
2022-02-02, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Det är bättre när kvinnorna styr samhället. Annars är risken större att det blir krig etc.

Kan du ge ett exempel på ett samhälle som utvecklas till det bättre när "kvinnorna styr"?
Citera
2022-02-02, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bertiHisingen
Kan du ge ett exempel på ett samhälle som utvecklas till det bättre när "kvinnorna styr"?

Sverige t.ex och kommer bli ännu bättre när kvinnorna får ännu mer makt i framtiden.
Citera
2022-02-02, 07:55
Medlem
Citat:
Sverige t.ex och kommer bli ännu bättre när kvinnorna får ännu mer makt i framtiden.

Du menar som i Sverige? Med miljoner invandrare skjutningar gängkriminalitet censur etc? Okidoki
Citera
2022-02-02, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoxInBag
Gråt lite till.

Jag bryr mig inte om dig och dina känslor. Tyvärr.

Du missförstår mig, jag kanske uttryckte mig oklart. Att spotta på Sverige låter faktiskt som man går omkring och är arg. Det var inte så jag menade.

Jag gapflabbar åt Sverige feminister och all skit ni orsakat. Det finns så mycket komik i det hela. Ni är så patetiska att det blir roligt. Som Saturday Night Live ungefär.
Citera
2022-02-02, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enigmaticas
Du menar som i Sverige? Med miljoner invandrare skjutningar gängkriminalitet censur etc? Okidoki

Det var männen som satte Reinfeldt som statsminister och en majoritet av alla asylbaroner är män.
Citera
2022-02-02, 08:29
Medlem
Citat:

Sverige har 20-25% utlandsfödda och en vålds- och kriminalitetsutveckling som överträffar alla övriga jämförbara länder. Den svenska staten klarar inte av sitt grunduppdrag: att skydda sina medborgare. Därför börjar vi se framväxten av parallella system. Det du kallar "bättre" är det svenska samhällets upplösning.
Citera
2022-02-02, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bertiHisingen
Sverige har 20-25% utlandsfödda och en vålds- och kriminalitetsutveckling som överträffar alla övriga jämförbara länder. Den svenska staten klarar inte av sitt grunduppdrag: att skydda sina medborgare. Därför börjar vi se framväxten av parallella system. Det du kallar "bättre" är det svenska samhällets upplösning.

Sverige har aldrig varit rikare som land, det kan vi tacka den feministiska politiken för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in