2022-02-01, 18:35
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Linnér på lån till Sundsvall. Många AIKare där nu.

https://www.st.nu/2022-01-31/avslojar-giffarnas-varvningsbomb--detaljer-fran-landslagsmeriterad-malvakt

Sundsvall har blivit nästan som en farmarklubb till AIK.
2022-02-01, 18:37
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Kina eller arabvärlden.

Kolla igenom hans historik för å se om han cashat in under karriären å helvete vilken blek karriär han haft utanför Skandinavien.

Man kan säga att han är en stor fisk i en liten sjö men liten i ett stort hav.

AC är väl en av många allsvenska spelare som fullständigt sket ner sig i belgiska ligan.
2022-02-01, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Sundsvall har blivit nästan som en farmarklubb till AIK.
Det är väl AIK som är farmarklubb till Godtemplarna?
2022-02-01, 18:57
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det förstås.

Någon har läst sin Buster ser jag!
Vet inte ens vad Buster är om jag ska va ärlig? Drog dom den liknelsen där eller vad är det frågan om?

-

Angående Guidetti så blir jag bara mer å mer skeptisk, visst vore det en profilvärvning deluxe med allt vad det innebär men kollar man endast på det fotbollsmässiga så skulle det innebära en svindyr värvning av en spelare som knappt levererat dom senaste åren. Berg i Göteborg är ett exempel på raka motsatsen, inga direkt större rubriker (mest för att det var ganska väntat med en återkomst) men har levererat senaste åren och sett till prestation en helt klart bättre spelare än Guidetti.
2022-02-01, 19:04
Medlem
Rocabatons avatar
AIK borde gå på Kouakou. 12 mål förra året fostrad i AIK osv, osv. Varför ska man runka över Guidetti? Han är gift men en dryg bajare. Där står Kouakou i pluskontot som är gift med Nebos dotter. Sen att Kouakou är en svart broder är också ett plus. Lönemässigt billigare än John Hoodetti från Bromma.
2022-02-01, 19:08
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
https://www.hammarbyfotboll.se/aktuellt/nyheter/aljosa-matko-pa-lan-till-ljubljana/

Matko lånas ut till sommaren.
Med köpoption. Högt aktad så tror han får ta ett kliv tillbaka och studsa ut igen. Finns ju något men det fungerade ju inte socialt som det verkar, inte heller fotbollsmässigt även om han blev väl hårt kritiserad imo.
Tydlig signal iaf att utlänningskvoten ska upptas av mer etablerade namn eller större talanger.

Håkon Evjen
Kristoffer Peterson
Karim Konaté
Keita (från HBK)

Drömma kan man ju.

Edit: och så klart, den bänkade Armin Gigovic i ett Rostov som inte betalat ut lön på 4 månader. Allt för att få se ännu en HEIF välja HIF och Brandy rasa.
Senast redigerad av Fred Friendly 2022-02-01 kl. 19:37.
2022-02-01, 19:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Vet inte ens vad Buster är om jag ska va ärlig? Drog dom den liknelsen där eller vad är det frågan om?

-

Angående Guidetti så blir jag bara mer å mer skeptisk, visst vore det en profilvärvning deluxe med allt vad det innebär men kollar man endast på det fotbollsmässiga så skulle det innebära en svindyr värvning av en spelare som knappt levererat dom senaste åren. Berg i Göteborg är ett exempel på raka motsatsen, inga direkt större rubriker (mest för att det var ganska väntat med en återkomst) men har levererat senaste åren och sett till prestation en helt klart bättre spelare än Guidetti.
Va? Vad i helv..? Va?
Nu blev jag besviken.

Ja, det är typ bara där jag läst den jämförelsen. Trodde den kom därifrån.

Kommer fortfarande ihåg hur Roy drog den för sin son Tommy?
2022-02-02, 01:37
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
De lär pynta rätt bra?

Tror han skiter i det. Tror helt ärligt inte att han skulle vilja flytta till en totalt okänd stad inom Sverige där han inte har någon nära. Pengar eller ej. Då kan han lika gärna spela i la liga 2 tex.
2022-02-02, 01:39
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Känner du honom? Han har ungefär lika mycket sorkhjärta som mig. Bara för han hängt i Rissne en sommar gör honom verkligen inte till sorkmaterial.

Känner och känner. Haft honom som kund ex antal år. Han är AIK. Inte fan är han sugen på Malmö iaf.
2022-02-02, 06:56
Medlem
Fred Friendlys avatar
https://www.telegraf.rs/amp/sport/fudbal/3452862-saznajemo-jovanovic-na-korak-od-izraela-krstajic-dovodi-napadaca-cuke-za-1000000-evra

Ingen JG i Malmö, däremot denna spelare, om man nu kan ”kapa” dealen. En klok värvning som kan göra lika mycket mål som Colak men för en bråkdel av summan och som går att sälja vidare. Lika säker som jag var på att Milos skulle gå till Malmö lika säker är jag på att ni kollar på Jovanovic.
2022-02-02, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Efter fadäsen med Botheim är jag inte alldeles säker på det.
Dorsin är en helt värdelös sportchef. Hoppas han kommer hem till dif och tar över när Bosse slutar.

Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Vilket ändå inträffat om det nu stämmer att vi får 5.5 miljoner euro. Han är den dyraste backen som lämnat allsvenskan.
Totalsumman blir väl lägre än Odilon, om inte Anel också har klausuler som gör att summan blir eventuellt högre.
2022-02-02, 08:33
Medlem
bagarn29s avatar
Malmö FF fick 28 miljoner + 15% VF för Amin Sarr.
@AnelAvdic

Det är väl ganska okay, eller hur?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in