2022-01-30, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pg46
Omgivelsene er jo utrolige i Antholz, men selve løypene er vel etter min mening nokså kjedelige, og har vel vært nokså like lenge nå. Vi vet jo at målgangen blir forandret til OL, så forhåpentligvis fresher de opp løypene litt også.
Det utgår jag ifrån. Spårnätet brukar alltid ändras och fräschas upp till mästerskapen. Bra att det är klart att målgången ändras. Alltid upplagt för kaos när banorna korsas.
Citera
2022-01-31, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Det utgår jag ifrån. Spårnätet brukar alltid ändras och fräschas upp till mästerskapen. Bra att det är klart att målgången ändras. Alltid upplagt för kaos när banorna korsas.

Ja, nå skal det bli et Holmenkollen opplegg der banen går opp bak skytebanene, og så et lengre og rettere oppløp som er separert fra de andre banene.
Citera
2022-01-31, 16:22
Medlem
Alkibiadess avatar
Svenska laget till IBU-cupen i Nove Mesto:

Ingela Andersson
Elisabeth Högberg
Annie Lindh
Nicolina Lindqvist
Felicia Lindqvist
Emma Nilsson

Oskar Brandt
Gabriel Stegmayr
Viktor Brandt
Emil Nykvist
Henning Sjökvist

Sprint torsdag och lördag.

Ingen Skottheim alltså.
Citera
2022-01-31, 22:18
Medlem
IBU-laget är inte särskilt upphetsande när Johansson och Halvarsson saknas av olika anledningar och juniorerna ska fokusera på JVM.

Med det sagt stabiliserade herrarna situationen i nationscupen en hel del på EM och löper ingen omedelbar risk att tappa en startplats längre. På damsidan är det mer alarmerande att man verkligen inte är i närheten topp-4, vilket hänger ihop med en strulig säsong för alldeles för många. Nu måste man börja hålla sig mer ordinarie sista tre helgerna för att reda ut detta och hålla femteplatsen framför Ukraina. Där har man inte råd att sumpa startplatser, dom behövs till fullo när laget är friskt.
Citera
2022-02-01, 09:01
Medlem
Man trenger vel strengt tatt bare 10 plasser (WC + IBU) selv om alle skulle velge å fortsette (Brorsson, Skottheim) og kommer tilbake friske (Johansson, Halvarsson).

Er vel ikke noen prioritet å ha plasser til "de gamle" lenger når en har mer dybde i landslaget, og det vil jo alltid være skader og hvile så andre talenter som stiller lenger bak i køen kan få sjansen også.

Selvfølgelig er det bra med mer plasser, men ikke noen katastrofe om en bare har 4 i IBU cupen.
Citera
2022-02-01, 18:15
Medlem
JVM-laget:

Alva Sköld, Mora Biathlon
Anna Karin Hejdenberg, Tullus SG
Erika Österman, Häverödals SK
Bente Skåle, Tullus SG

Sara Andersson, Mora Biathlon

Erik Larsson, Mora Biathlon
Oscar Andersson, Älvdalens SKG
Anton Ivarsson, Tullus SG
Alfred Eriksson, Dala Järna IK

Victor Berglund, I19 IF
Jacob Larsson, Mora Biathlon
Loke Sköld, Älvdalens SKG

D.v.s. pojkarna har stafettlag till båda klasserna medan Sara A får klassa upp sig och en tjej inte får köra stafett. Reserver bestäms efter JSM.
Citera
2022-02-01, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Svenska laget till IBU-cupen i Nove Mesto:

Ingela Andersson
Elisabeth Högberg
Annie Lindh
Nicolina Lindqvist
Felicia Lindqvist
Emma Nilsson

Oskar Brandt
Gabriel Stegmayr
Viktor Brandt
Emil Nykvist
Henning Sjökvist

Sprint torsdag och lördag.

Ingen Skottheim alltså.

Någon som vet varför Skottheim inte är med?
Citera
2022-02-01, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rotel
Någon som vet varför Skottheim inte är med?

Hon kom 62:a på sprinten 2.55 min efter täten I ett EM där 90-100 skidskyttar fattas då de är i OS. Missade jaktstarten. Känslan är att hon varken har den fysiska eller mentala styrkan just nu för att tävla.
Citera
2022-02-02, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hankypanky14
Hon kom 62:a på sprinten 2.55 min efter täten I ett EM där 90-100 skidskyttar fattas då de är i OS. Missade jaktstarten. Känslan är att hon varken har den fysiska eller mentala styrkan just nu för att tävla.

Tror vi att OS-petningen har del i det ovan nämnda resultatet? T ex att det fått henne att tappa stinget?

Oavsett så känns väl de uttagningar som skedde ännu mer rätta nu än typ dagen efter de tillkännagavs?
Citera
2022-02-03, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Tror vi att OS-petningen har del i det ovan nämnda resultatet? T ex att det fått henne att tappa stinget?

Oavsett så känns väl de uttagningar som skedde ännu mer rätta nu än typ dagen efter de tillkännagavs?

Jag skulle tro att det snarare handlar om att återhämtningen efter loppen fortfarande inte verkar fungera. De bästa loppen hon gjort den här säsongen var väl sprinten i Idre och sedan singelmixen i Oberhof och då hade hon ju haft långa tävlingsuppehåll innan dess. Oroväckande att de inte fått detta att fungera när det gått mer än ett år sedan problemen startade. Frågan är om hon lagt ner säsongen nu eller kommer tillbaka. Känn som att det klokaste skulle kunna vara att göra en rejäl omstart och ta sikte på nästa säsong i lugn och ro. Jag vill tro att Johanna har mer att ge.
Citera
2022-02-03, 19:03
Medlem
Vad är mest värt? Bästa tänkbara uppladdning för os eller att ha kört alla wc för att ha möjlighet att behålla 6 startplatser? Tror själv att det är värt mer i längden med alla startplatser då jag inte tror skillnaden för os blir så stor.
Vem ska petas till nästa år. Peppe som kanske gör bättre resultat eller Brandt/Stefansson som kanske är mer lovande?
Citera
2022-02-04, 08:25
Medlem
vilka skidskyttar missar OS?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här